Wat ik doe met de uitslag van de enquête

Herinneren jullie nog dat ik jullie heb gevraagd een enquête in te vullen over Reviews & Roses? Er zijn uiteindelijk 70 reacties binnen gekomen. Het is alweer een tijdje geleden, maar ik kon niet goed besluiten in welke vorm ik de uitslag wilde gieten. Stuk voor stuk de vragen bijlangs, een aantal vragen uitlichten, of mijn uiteindelijke keuze: een artikel over de dingen die ik ga doen naar aanleiding van de enquête. Hieronder zal ik een aantal verbeterpunten toelichten. Deze blogpost wordt ondersteund met grafiekjes van vragen die ik niet behandel in de tekst.

Hoe heb je Reviews and Roses leren kennen

Een paar feiten

  • 87,1% van de respondenten is vrouw
  • Bezoekers van Reviews & Roses vallen niet specifiek in één bepaalde leeftijdscategorie. De meeste respondenten zitten in de leeftijd 21 tot en met 30 jaar, maar de leeftijden 16 tot en met 20 en 31 tot en met 50 jaar komen daar vlak achteraan.
  • Reviews & Roses wordt het meest bezocht door mensen uit Zuid-Holland en Noord-Brabant. Wat mij al eerder opgevallen is, en ook nu weer duidelijk is: Reviews & Roses wordt lang niet zoveel bezocht door mensen uit het noorden (Friesland, Groningen, Drenthe). Dit terwijl ik in Friesland woon. Wat ikzelf denk is dat het bloggen hier gewoon minder populair is. Ik ben echter elk van jullie, ongeacht waar je vandaan komt, dankbaar voor het bezoeken van Reviews & Roses!
  • 41,4% van de respondenten heeft geen blog, 38,6% heeft wel een blog, en 20% van de respondenten zit erover te denken een blog te beginnen.

Hoe lang lees je mijn blog al

Verbeterpunten

Ik hoopte er door de enquête achter te komen wat de verbeterpunten zijn van Reviews & Roses, maar ik werd overladen door complimentjes! Ik heb reacties gekregen waardoor ik letterlijk tranen over mijn wangen had biggelen van blijdschap. Er waren echter wel een paar verbeterpunten, en die ga ik hieronder even toelichten.

“Teveel boeken dingen”

Dit merk ik zelf ook. Het komt doordat boekige artikelen op Reviews & Roses het beste worden gelezen en ik hier enthousiast van word. Het resultaat is dat er nog meer boekige artikelen volgen. Ikzelf ben hier de afgelopen tijd al mee bezig geweest door te proberen maximaal twee boekige blogposts per week te plaatsen en beter te verdelen over de week.

“Lay-out is meisjesachtig”

Voor de lay-out van Reviews & Roses hebben jullie eigenlijk geen verbeterpunten, al gaf een enkele aan dat het wel wat meisjesachtig is, haha. Weet je dat dat gewoon zo gegroeid is en geen opzet was? Ik wilde juist dat mijn blog toegankelijk zou zijn voor iedereen. Roze vond ik vroeger overigens ook een vreselijke kleur, omdat het zo gendertyperend was denk ik. Maar ook dat is op de één of andere manier zo gegroeid met het uitproberen van kleuren voor het logo. Er waren trouwens ook diversen die de kleur wel mooi vinden en dat ook duidelijk aangaven, alsook de roos en het lettertype. Een enkele vond het grijs niet zo mooi, het logo te groot en een ander vond de lay-out oubollig aanvoelen. Ik heb echter besloten daar voorlopig niet mee te gaan knoeien. Ik vind het mooi.

Verder vinden jullie de lay-out overzichtelijk, origineel, vrolijk, lief, rustig, fris, mooi, duidelijk, strak, helder, net en verzorgd, rustgevend, professioneel, hip, schattig en onderscheidend van andere blogs.

Hoe vaak bezoek je Reviews and Roses

“Ik krijg niet altijd een melding van plaatsing”

Ik durf helaas niet te zeggen waar dat aan kan liggen. Er zijn echter talloze manieren om op de hoogte te blijven van nieuwe blogposts. De meest voor de hand liggende is de website gewoon te bezoeken. Daarnaast kun je je onderaan de website ook opgeven waardoor je een linkje in je inbox ontvangt wanneer er een nieuw artikel is verschenen. Maar je kunt Reviews & Roses ook volgen op Facebook, Twitter en Instagram. Op Facebook en Twitter (mobiel) kun je zelfs instellen dat je een notificatie krijgt als ik iets nieuws post.

“De artikelen, hoeven niet persé veel langer maar soms misschien iets meer uitleg over producten zou wel fijn zijn.”

Bij boek- en filmrecensies wil ik graag verwijzen naar de ballon met de synopsis. Ik vind het zonde om een recensie extra lang te maken doordat ik ga vertellen waar het verhaal over gaat terwijl het daar ook al staat. Mocht ik hier aanvullingen of opmerkingen over hebben dan komt dit in de recensie naar voren. Bij andere items zal ik er zoveel mogelijk om denken om meer uitleg erover te geven.

Welk medium gebruik je om op Reviews and Roses te komen

“Soms een beetje late posts van de unboxings waardoor ik dan verder moet zoeken sinds ik vaak toch wel erg nieuwsgierig ben.”

Ik probeer het meestal zo snel mogelijk te plaatsen, maar ik wil ook vasthouden aan mijn vaste postdagen en ik wil een overkill aan unboxings voorkomen. Zo kreeg ik laatst op één dag drie boxen binnen. Om die allemaal direct te plaatsen is overkill. Daarnaast komen er zoveel unboxings online dat ik er amper kan tegen opboksen. Veelal staat er al een unboxing online bij iemand anders voordat de box überhaupt bij mij binnen is gekomen. Ikzelf ga daarnaast ook voor kwaliteit.

Ik wacht tot ik goed licht heb zodat ik mooie foto’s kan maken, die daarna nog een beetje bewerkt moeten worden. Vervolgens moet ik nog een kwalitatief goede unboxing schrijven. Hier zit tijd in. Gemiddeld ben ik ruim drie uur bezig met één artikel. Uiteraard zie ik best unboxings online komen die hier minder aandacht aan besteden. Ik kies er echter bewust voor om te gaan voor kwaliteit ten overstaan van het het snelst online zetten.

“Website is slecht te zien op mobiel”

Er was ook iemand die aangaf dat de website slecht te zien was op de mobiel en diegene slechts de helft van de website had. Hebben meer van jullie dat probleem? Want hij zou zich aan elk beeldscherm automatisch moeten aanpassen. Ik weet niet precies of het dan een probleem is van mijn website, of juist van het (type) mobiel. De website doet het bij mij namelijk zoals het hoort op zowel mijn laptop, tablet als telefoon. Zouden degenen die dit probleem hebben mij er meer over willen vertellen?

Cijfer recensies

Minpunten die pluspunten zijn

Sommigen van jullie vulden ook positieve minpunten in. Zoals “Er mag meer geschreven worden ;)” en “Het feit dat niet veel mensen het [Reviews & Roses] kennen”. Lief! Spread the word en laat anderen kennis maken met Reviews & Roses.

Toevoegingen

Jullie vinden het fijn dat ik recensies mix met persoonlijke artikelen. Dit geeft jullie namelijk de kans om de persoon achter de blog te leren kennen en geeft Reviews & Roses meer persoonlijkheid. Het maakt mijn blog tot mijn blog, geeft meer diepte en het is leuk en afwisselend. Ook vinden jullie het ervoor zorgen dat recensies beter in te schatten zijn als eerlijk en oprecht, én het maakt de recensies leuker om te lezen. Er was zelfs iemand die nadrukkelijk aangaf dat hij of zij hoopte dat deze mix niet zal veranderen. En nog iemand zei dat het nog wel een tikje persoonlijker mag.

Q&A

Ik heb jullie ook gevraagd wat jullie missen op Reviews & Roses. Hieruit kwamen naar voren: Bookhauls, meer DIY en Q&A’s. Gezien dat één van de hierboven besproken punten is dat er teveel boekige artikelen online komen ten opzichte van andere artikelen, denk ik dat ik bookhauls voorlopig niet toe ga voegen. Een andere vraag die echter kwam was de vraag voor een Q&A! Dat lijkt mij best leuk om eens te doen. Stel je vraag hieronder in de comment section, of stel je vraag via onderstaand formulier. Dan beantwoord ik binnenkort al jullie vragen! Voor een leuke DIY zal ik even gaan nadenken.

Stel je vraag!

(Naam invullen is niet verplicht, het mag ook anoniem)

Naam:
Vraag:*

Cijfer blog

Tot slot: een kleine selectie van de leuke reacties

  • “Reviews & Roses is 1 van de 5 blogs die ik dagelijks even bezoek”
  • “Ik vind Reviews & Roses origineel, een onwijs leuke naam en hele leuke artikelen!”
  • “Jouw onderwerpen passen precies in mijn straatje. Daarnaast maak je prachtige foto’s die de aandacht trekken en ziet de lay-out er enorm verzorgd uit. Ik heb zelfs al veel van je kunnen leren. Daarnaast vind ik jouw schrijfstijl ontzettend fijn, doordat je alles goed onderbouwd met argumenten.”
  • “Ik vind vooral jouw verslagen van activiteiten heel leuk omdat je het heel uitgebreid beschrijft maar wel kritisch.”
  • “De belangrijkste reden om Reviews & Roses te volgen is de eerlijkheid en het feit dat je ziet dat iemand vol enthousiasme over dingen praat waar ik zelf ook van hou!”
  • “Ik vind je, ook al ken ik je niet, heel spontaan als ik je blogs lees en dat voegt iets toe vind ik.”
  • “Je bent een hele lieve en leuker blogger en ik hoop je binnenkort in het echt een keer te ontmoeten!”
  • “Ik heb besloten dat ik het leuk vind om elke maand een abonnementsbox op de deurmat te krijgen. Ik kijk vaak even wat jij van alle boxen vindt en dat helpt mij erg goed met mijn keuze.”
  • “Je bent lekker gevarieerd en verzorgt je blog goed!”
  • “Ik vind het leuk dat je terecht kunt voor boeken, films en series. Zo hoef je niet van de ene blog naar de andere.”
  • “Een dagelijks uitje na een drukke werkdag.”
  • “Ik kwam op je blog door de Best of YA Sleepover, en toen ben ik door gaan scrollen en kwam ik op steeds meer uit. Nu volg ik je gewoon fulltime … Ik ben dus superblij met je blog (alleen de naam al vind ik fantastisch).”
  • “Ik put inspiratie uit jouw blog.”
  • “Je reageert ook vaak op reacties van ons! Op veel blogs krijg je nooit antwoord.”
  • “Ik vind Reviews & Roses vooral handig om te beslissen of ik een boek wel of niet zal kopen of wel of niet een film zal kijken.”
  • “Ik denk dat je een voorbeeld bent voor veel bloggers, niet alleen door je professionaliteit maar ook doordat je zo aardig en behulpzaam bent.”

Bedankt voor het invullen van de enquête en al jullie lieve woorden. Jullie zijn geweldig!

Gerelateerde Berichten

Geplaatst op 13 juni, 2017 in Blog Business / 7 Comments

Tags: ,


7 Responses to “Wat ik doe met de uitslag van de enquête”

    • Ik ben zeker blij met de reacties! 😀

      Wat kun je precies met de reader van je site, of bedoel je zeg maar het menu? Dat heb ik ook, en verder is mijn site responsive en zou het qua formaat automatisch aan moeten passen per beeldscherm.

      Ik ben verder echt totaal niet bekend met iPhones, haha, die-hard Samsung gebruiker. :p

Geef een reactie

CommentLuv badge