Boekrecensie | Did I Mention I Miss You? – Estelle Maskame

Did I Mention I Miss You - Estelle Maskame

Boekrecensie | Did I Mention I Miss You? – Estelle MaskameDid I Mention I Miss You? door Estelle Maskame
Serie: DIMILY #3
Verschenen: 6 maart 2017 bij Uitgeverij Moon
Format: Paperback, aantal pagina's: 317

Een jaar na de break-up is Eden nog steeds woest op Tyler omdat hij haar zo abrupt heeft achtergelaten. Toch probeert ze haar normale leven weer op te pakken in Chicago. In de zomervakantie besluit ze terug naar Santa Monica te gaan, maar ze is niet de enige met dat plan...

Hoewel Tyler de laatste persoon is die ze nodig heeft, duikt hij toch weer op in haar leven. Maar wat heeft Tyler in de tussentijd eigenlijk gedaan? En is ze wel echt over hem heen? Of is er nog een kans dat het goedkomt tussen hen, ondanks hun familie en tegen alle verwachtingen in?

Weet je nog, die cliffhanger?

Het heeft mij héél veel tijd gekost om over de enorme, schokkende cliffhanger te komen van Did I Mention I Need You? Wat zeg ik? Ik was er zelfs nog niet overheen toen Did I Mention I Miss You? uitkwam. Ik was dan ook mega blij dat begin maart dit derde deel uitkwam. Eindelijk zouden we de kans krijgen om te lezen hoe het verhaal verder gaat. Nog één keer konden we ons onderdompelen in deze heerlijke guilty pleasure wereld die Estelle Maskame heeft geschapen.

Een jaar later

Zoals al in de flaptekst te lezen is, is er gewoon weer een jaar voorbij gegaan. Eigenlijk speelt elk boek in deze serie af in de zomer. Daarom zijn deze boeken ook heerlijk om in de zomer te lezen. Of juist in de winter om je dat zomerse gevoel te geven. Zo ook Did I Mention I Miss You? Al zal Santa Monica dit keer niet de enige stad zijn waar het verhaal zich afspeelt. Ook de plek waar Wie is de Mol 2017 is opgenomen speelt een prominente rol in dit boek. Wat erg leuk was, omdat ik dingen herkende.

Trilogie

Ik denk dat het goed is dat het bij een trilogie is gebleven. Na Did I Mention I Need You? is het verhaal wel af. Als ze het verhaal nu nóg meer zouden rekken en nóg meer tegenslagen zouden hebben dan denk ik dat het te ver van de geloofwaardigheid zou af komen te staan. Want ondanks dat dit een echt guilty pleasure boek is, is het verhaal verrassend “echt”.

Karakterontwikkeling

Bijzonder, in eigenlijk de gehele trilogie, vind ik de ontwikkeling van Tyler. Op een geloofwaardige manier is hij compleet veranderd. De ontwikkelingen in Did I Mention I Miss You? vind ik hier perfect op aansluiten. Het verhaal is in dit derde deel ook iets volwassener voor mijn gevoel, vergeleken met de vorige twee delen. Ze zijn echt op de grens aanbeland van tiener naar volwassene. Tyler is echter wel echt de uitschieter wat ontwikkelingen betreft, want in vergelijking ontwikkelt Eden zich een stuk minder.

Did I Mention I Miss You? is een heerlijke afsluiter in de Did I Mention I Love You? trilogie. Dit laatste deel is een stuk volwassener ten opzichte van de vorige twee delen, en je ziet echt hoe de personages, met in het bijzonder Tyler, zijn gegroeid. Misschien dat het boek een klein beetje ingekort had kunnen worden doordat sommige stukjes net iets te langdradig werden. Maar alsnog vloog ik door dit boek heen en las ik het in no-time uit. Als je de vorige twee delen leuk vond, dan vind je Did I Mention I Miss You? ongetwijfeld een fijne afsluiter.

Deze post is al 2027 keer gelezen