Boekrecensie | Onverwacht – Rebecca Yarros

Boekrecensie | Onverwacht – Rebecca YarrosOnverwacht door Rebecca Yarros
Serie: Flight & Glory #3
Verschenen: 10 februari 2017 bij Zomer & Keuning
Format: Paperback, aantal pagina's: 397
Genre: New Adult

Onverwacht van Rebecca Yarros is meeslepend en sexy – zoals je van haar gewend bent.

Grayson heeft het verleden naar de achtergrond gedwongen en heeft nog maar één doel: Apachepiloot worden. Ook zijn mooie nieuwe huisgenote Samantha wil niets liever dan een nieuwe start maken. De aantrekkingskracht tussen hen is niet te negeren en langzaam ontstaat er een hechte band. Maar dan ontdekt Samantha iets wat ze eigenlijk helemaal niet wilde weten: een andere vrouw heeft jaren geleden beslag gelegd op Graysons hart. Is er nog wel ruimte voor haar?

Onverwacht is het zelfstandig te lezen derde deel in de Fight & Glory-serie van Rebecca Yarros.

Deel 3

Ik herinner mij nog dat ik het eerste deel in de Flight & Glory serie las: Onverminderd, het verhaal over Ember en Josh. Tranen met tuiten al in het eerste hoofdstuk, en dat was pas het begin van een fantastisch verhaal. Een fantastisch debuut van Rebecca Yarros. Hierna kwam Onbereikbaar, het verhaal over Jagger en Paisley. Helaas beviel die mij iets minder, maar desalniettemin een prima verhaal. Ondertussen was het mysterieuze personage Grayson al geïntroduceerd, alsook de beste vriendin van Ember, genaamd Sam(antha). Ik had het gevoel dat ik héél graag over Grayson zou lezen, dus keek ik enorm uit naar dit boek welke wederom gecentreerd zou zijn rondom het militaire leven. Alle drie delen zijn overigens prima los van elkaar te lezen. Maar als je ze in volgorde leest versterkt dat wel het leesplezier!

Rebecca Yarros - Onverwacht

Cover

Mag ik trouwens nog even opmerken dat ik het superfijn vind dat uitgeverij Zomer & Keuning naar haar lezers heeft geluisterd. Ze hadden namelijk eerst de gehele stijl van de cover veranderd. Maar na opmerkingen van de fans over dat de covers hierdoor niet meer bij elkaar pasten, hebben ze de cover aangepast. En wauw, wat is hij mooi en past hij goed bij de andere delen. Dankjewel dat jullie zo begaan zijn met jullie lezers Zomer & Keuning!

Grayson <3

Mijn gevoel had overigens gelijk; Grayson is een geweldig personage om over te lezen. Dankzij de bijzondere Grayson en Sam – je leest vanuit beider perspectieven – zat ik direct lekker in het verhaal en dacht dat dit boek misschien net wel zo goed zou kunnen zijn als Onverminderd. Nou, was dat uiteindelijk niet het geval, maar ik vond Onverwacht wel leuker dan Onbereikbaar. Het sleepte mij mee en de aangesneden onderwerpen waren interessant. Een deel speelt zich af in de woning van de drie heren, en dat voelt na de vorige twee boeken als een thuis. Het feit dat we ook eindelijk erachter komen waarom Grayson is zoals hij is getuigd ervan dat Yarros al in een vroeg stadium vorm is gaan geven aan Grayson. Rebecca Yarros is fantastisch in karakterontwikkeling en je meeslepen met de personages. Wel hadden in dit deel vrij veel personages een redelijk grote rol.

Rebecca Yarros - Onverwacht

Het midden

De reden dat ik het boek geen vijf volle sterren geef, is dat het ergens rond het midden even indut. We hebben allerlei onthullingen gehad, dingen afgerond (voor mijn gevoel), en ik vroeg mij af: waar kan de andere helft van het boek in hemelsnaam over gaan? Het sleepte wat voort en de personages draalden wat om elkaar heen. Maar toen kwam er toch nog opeens een heel verhaal, een tweede laag. Ze hadden dat middenstuk dus wel een beetje in mogen korten en wat sneller op de actie uit het tweede deel over mogen gaan. Maar op dat stukje na vind ik het verhaal echt geweldig en wist het mij ook regelmatig nog te verrassen.

Ik wilde even een boek lezen waarvan ik van te voren wist dat: 1. het makkelijk zou lezen, 2. mij omver zou blazen, en 3. ik er intens van zou genieten. Met mijn vertrouwen in de schrijfkunsten van Rebecca Yarros pakte ik Onverwacht erbij, en ze stelde mij niet teleur. Ik heb genóten van Grayson en Sams verhaal. In het midden was er even een indut-momentje. Maar gelukkig herpakte het verhaal zichzelf niet veel later en las ik het in een zucht uit. Ik weet dat ik het hierboven veel over Grayson had, maar Sam is net zo’n fijn personage!

P.s. er komt nóg een deel in de Flight & Glory serie! Het vierde deel gaat over verder op het verhaal van Josh en Ember. Ik ben wel benieuwd hoe de epiloog uit Onverwacht hierin zal passen, áls Grayson en Sam in dat verhaal voor komen.

Deze post is al 2074 keer gelezen