Boekrecensie | Opgesloten – Amy EwingOpgesloten door Amy Ewing

Raven wordt tijdens de veilig verkocht aan de gravin van de Steen.
Ze voelt meteen aan dat deze dame niet deugt.
Met gruwelijke experimenten probeert de gravin Ravens wil te breken.
Kan Raven dit overleven?

Extra uitgave bij trilogie The Jewel: lees wat er met Raven gebeurde na de veiling…

Opgesloten

The Jewel is mij nog lang bijgebleven nadat ik het boek had uitgelezen. Dit zegt best veel, want het verhaal is blijven hangen, blijven knagen. Ik moet weten hoe het verder gaat. Deel twee is nog niet vertaald, maar we worden zoet gehouden met een novelle. Deze novelle heet Opgesloten, en gaat over Raven. Raven hebben we natuurlijk leren kennen als de beste vriendin van Violet. In The Jewel merk je al dat het niet goed gaat met Raven. Beter gezegd: het gaat heel slecht met haar. Ikzelf was eigenlijk best wel nieuwsgierig wat voor dingen haar dan werden aangedaan. In Opgesloten krijg je hier een glimp van te zien.

Opgesloten - Amy Ewing

Het verhaal van Raven

Opgesloten is opgedeeld in zeven kleine hoofdstukjes waar je werkelijk doorheen vliegt. Elk nieuwe hoofdstuk heeft een eigen bladzijde met nummer, dus het lijkt een beetje opvulling. Ik vind het echter wel erg mooi. Net als de cover trouwens, die perfect bij het eerste deel past. Opgesloten is een musthave als je net als ik hebt genoten van The Jewel. Je leest ongeveer vanaf het moment dat Violet en Raven van elkaar gescheiden worden tot en met het moment dat ze elkaar zien op het plein waar alle surrogaten moeten wachten.

Wreed

Je ziet haar dus nog niet op haar ergst, en dat vind ik jammer. Maar ik vond het erg interessant om eindelijk te lezen wat er nou allemaal met Raven is gebeurd. Of in elk geval, hoe het allemaal begon. En als dit het begin was, jeetje, wat gebeurt er dan nog wel niet meer met haar later in het verhaal? Ik ben mij nog niet aan Raven gaan hechten zoals ik mij wel heb gehecht aan Violet, maar daar was het verhaal ook net wat te kort voor.

Opgesloten - Amy Ewing

Eigen stem

Wat ik wel merkte is dat de schrijfster het af en toe moeilijk vond om een eigen stem te geven aan de diverse personages in deze novelle. Raven heeft soms eenzelfde soort reactie als Violet, en andere personages reageren ook wel eens als soortgelijke personages in The Jewel. En op zich is het natuurlijk mogelijk dat personages hetzelfde reageren, maar hier leek het af en toe alsof ze niet wist hoe ze een eigen stem aan iemand moest geven. Dit viel echter af en toe op, dus het was niet heel storend.

Opgesloten is een fijne zoethouder totdat het tweede deel vertaald wordt naar het Nederlands. Je bent weer even terug in de interessante wereld van The Jewel, en je leest meer over het wrede verhaal van Raven. Ik vind het geweldig dat deze novelle is uitgebracht als paperback, en ook nog voor een heel mooi prijsje (€5,-). Een musthave voor de fans.

Deze post is al 2210 keer gelezen