Boekrecensie | Shattered – Skylar HeartShattered door Skylar Heart

My life is simple, it needs to be if I want to graduate and keep my eating disorder at bay... I sleep, I eat, I go to class and I definitely Do. Not. Date.

So why do I feel so safe in his strong arms?

Hunter
She's like a spooked little mouse. Not my type at all. Until she looked up at me and I was caught in her azure eyes.

But I won't let her get close. In the last four years, I've lost everyone I've ever loved. I will never trust anyone ever again. The second I do, I'll find myself alone again. So, what's the use?

So I create big metal installations, I go to class when I feel like it, I drink and get into fights at the bar.

I have to stay away from Lizzy, because my darkness will only make hers worse. I know I have to, but that isn't what my heart wants. When I see the pain in her eyes, I can't resist her. I want to help her, touch her...

Protect her.

New Adult

Dat ik gek ben op New Adults weten jullie inmiddels volgens mij wel. Dat ik af en toe eens wat minder bekende auteurs uit probeer, dat weten jullie ook. Soms bevalt dat heel goed, zoals bij Suzanne Peters en Marina Folkers. Dit keer kwam de uitnodiging van Skylar Heart – ik ga er vanuit dat het een pseudoniem is. Of ik interesse had in het lezen van Shattered; een New Adult die volgens haar het midden treft tussen Carry Slee en Colleen Hoover. Over verlies, anorexia en een voorliefde voor kunst. Tsjah, het klonk gewoon goed.

De cover

Toch pakte ik het boek niet direct op toen ik het ontving. Ik vond de cover er een beetje amateuristisch uit zien. Het beeld heel flets en het lettertype net niet pakkend genoeg. Ik vreesde voor de inhoud. En dat klinkt heel extreem, maar een stunning cover zorgt er nou eenmaal voor dat ik een boek sneller oppak. Liefde op het eerste gezicht zal ik maar zeggen.

Meer dan oké

Gelukkig bleek de inhoud méér dan oké. In het begin had ik eventjes moeite met erin komen, maar dat was echt maar een paar pagina’s. Daarna kon ik het boek niet meer wegleggen. Als er meer uren in een dag hadden gezeten had ik het in één dag uitgelezen. Ik wilde weten hoe het verder zou gaan. Uiteindelijk las ik het boek in twee dagen uit.

Lekker vlot

Ik lees tegenwoordig meer Nederlands dan Engels, maar vroeger las ik heel veel Engels. Het Engels dat in Shattered gebruikt wordt is makkelijk te lezen; ze gebruikt weinig moeilijke woorden en schrijft lekker vlot (op wat redactiefoutjes na). Daarnaast verveelde het boek mij geen moment. Je lees vanuit het perspectief van Lizzie en van Hunter en daardoor is genoeg afwisseling in het boek. Daarnaast zijn er ook diverse andere personages die een prominente rol spelen.

Shattered - Skylar Heart

Nederlandse en Vlaamse markt

Als ik dan toch een minpunt moet noemen dan is het dat hier en daar wat herhaling plaatsvindt, maar ikzelf vond het eerlijk gezegd niet heel erg storend. Ik leefde mij helemaal in in de personages en hun verhaal. Ik vind de problemen van zowel Lizzie (anorexia) als Hunter (verlies) goed in beeld gebracht. En het is prachtig om te zien hoe ze samenkomen door hun liefde voor kunst. Shattered is overigens speciaal voor de Nederlandse en Vlaamse markt. In het buitenland is het boek Hunter getiteld en heeft het een andere cover. En over de cover gesproken, dan ga ik toch liever voor de cover die nu in mijn bezit is.

Shattered is het eerste deel in een serie, en afgaande op wat ik hier heb gelezen kan ik niet wachten op een vervolg. Niet over Lizzie en Hunter, hun verhaal is wat mij betreft afgesloten, maar over bijvoorbeeld Lizzies zus. Haar verhaal heeft namelijk nog wat open eindjes. Er is echter nog niks bekend over een tweede deel, dus ik wacht af. Ik heb genoten van de personages, de fijne schrijfstijl en het goede verhaal. Bedankt dat ik kennis met je boek mocht maken Skylar Heart.

Deze post is al 2250 keer gelezen