Boekrecensie | Verleiding (De Royals) – Erin WattVerleiding door Erin Watt
Format: Paperback, aantal pagina's: 346
Genre: New Adult, Young Adult

Ella is een overlever: als stripteasedanseres knoopt ze sinds haar moeders overlijden de eindjes aan elkaar. Ze is vastbesloten niet in de goot terecht te komen.

Dan verschijnt Callum Royal, steenrijke vader van vijf onweerstaanbare zoons. Ook Callum is vastbesloten: hij zal Ella uit haar armoede verlossen en neemt haar mee naar zijn magistrale landgoed.

Bij de Royals wacht Ella echter een ijskoude ontvangst. De jongens moeten niets van haar hebben, maar haat en vurige liefde liggen dicht bij elkaar...

De Royals

Lange tijd heb ik gedacht dat De Royals de naam van dit boek was. Uiteindelijk blijkt dat dit de overkoepelende naam is voor deze nieuwe boekenserie. Ik werd eerst verliefd op de cover. Toen hoorde ik over de Engelstalige versie van Verleiding veel positieve berichten. Ik zette hem op mijn TBR- lijst en kon niet wachten tot ik hem zou kunnen lezen. En toen werd bekend dat hij in het Nederlands uit zou worden gebracht door uitgeverij De Fontein. Yay!

Wil om te lezen

Toen ik begon met lezen was ik heel even vergeten waar het boek ook alweer over zou gaan. In een ver verleden heb ik de achterflaptekst van de Engelse versie wel gelezen, maar daarna nam mijn wil om dit boek te lezen het van mij over en vergat ik waar het eigenlijk over zou gaan haha.

Verleiding - Erin Watt

Interessante twist

Maar mijn geheugen werd al snel opgefrist: het gaat over een stripper van 17 jaar. Een bijzonder interessante twist voor een YA boek. Het wordt echter hiermee, maar zeker ook zodra je begint te lezen, duidelijk dat dit boek inhoudelijk echt voor 16+ is (zoals ook vermeld op de achterflap). Ook al zou de schrijfstijl geschikt zijn voor de jongere tieners, de inhoud is dat niet. Eenmaal begonnen in het verhaal ging ik er vanuit dat ik op dat moment al wist hoe het zou eindigen. Ik had het mis.

Rijkdom en macht

Althans, deels. Verleiding heeft redelijk wat gebeurtenissen en twists die ik niet aan zag komen. Fijn! Verder heeft het qua sfeer veel weg van Gossip Girl, en spelen rijkdom en macht een grote rol. De Royals zijn de machthebbers op de school – en eigenlijk alles daaromheen – waar je alleen op kunt komen met een riante beurs of als je rijk bent. Door de schrijfstijl van Erin Watt (een samenwerking van Jen Frederick en Elle Kennedy), en alle gebeurtenissen, wil je dit boek in één ruk uitlezen.

Verleiding - Erin Watt

De gebroeders Royal

In het begin kon ik mij moeilijk voorstellen ooit mee te leven met de arrogante gebroeders Royal. Het is echter wel gebeurd. Vooral de band tussen Ella en View Spoiler » werd steeds meer een echte vriendschap, en ik ben zeer benieuwd hoe dat in vervolgdelen zal ontwikkelen. Af en toe vond ik de acties van Ella niet heel verstandig, maar ze heeft wel ballen.

Hoewel ik De Royals eerst klootzakken eerste klas vond, ben ik het zeer leuk gaan vinden om over ze te lezen. Het zijn echte Bad Boys. Ella draait er haar hand niet voor om en gaat lekker tegen ze in. Het verhaal lijkt voorspelbaar, maar is dit met regelmaat juist niet, en door de cliffhanger wil ik het liefst meteen door naar deel 2! Dit boek is verslavend goed, en ik ben fan. Aaaah, is het al oktober?! Ik wil verder in Verraad (verschijnt 31 oktober 2017)!

Deze post is al 3527 keer gelezen