Persberichten #18

Dagelijks ontvang ik vele interessante persberichten. Voor deze maandelijkse vaste rubriek screen ik al deze persberichten en kijk ik welke mogelijk interessant zijn voor jullie of waar ikzelf enorm enthousiast over ben. Deze licht ik uit in dit persberichten overzicht. Sidenote: ik sta nog niet overal op de perslijst dus er kunnen leuke nieuwtjes missen. Sommige nieuwtjes komen ook uit nieuwsbrieven.

Series Verschijnt op DVDBlu-ray banner persberichten

Stripes

Bingewatching is in juni geen probleem met de series van Universal

The Magicians - Shades of Blue - Suits - Super Shredder

Limitless – seizoen 1 – 14 juni – DVD, Blu-ray en 4k Ultra HD
Brian Finch (Jake McDorman), een twintiger zonder doel, krijgt van een vriend een nieuwe gevaarlijke pil genaamd NZT-48, deze pil zorgt ervoor dat hij elk gedeelte van zijn hersenen kan gebruiken en zo de slimste persoon ter aarde wordt, zolang hij de drugs maar neemt. Brian werkt samen met FBI agente Rebecca Harris (Jennifer Carpenter, Dexter), ze lossen samen zaken op en gaan op zoek naar de producent van de gevaarlijke drug om er achter te komen waarom Brian de enige persoon lijkt te zijn die geen last heeft van de dodelijke bijwerkingen. Het is allemaal nog ingewikkelder door de betrokkenheid van de mysterieuze senator Eddie Morra (Bradley Cooper, American Sniper), voor hem staat misschien meer op het spel dan wordt verwacht. Gebaseerd op de succesvolle film is dit een serie bomvol actie en spanning.

The Magicians – seizoen 1 – 14 juni – DVD en Blu-ray
Gebaseerd op de bestsellers van Lev Grossman speelt The Magicians zich af rond de Brakebills University. Wanneer een groep jongeren gerekruteerd wordt voor deze geheimzinnige academie komen ze erachter dat magie niet alleen veel echter, maar ook veel gevaarlijker is dan ze zich hadden kunnen voorstellen.

Shades of Blue – seizoen 1 – 14 juni – DVD
Detective en alleenstaande moeder, Harlee Santos (Jennifer Lopez), die werkt in een groep van corrupte politie, is wanhopig op zoek naar een goed leven voor haar dochter. Zo wanhopig dat zij zelfs steekpenningen aanneemt. Maar wanneer ze gearresteerd wordt door de FBI en gedwongen wordt om informatie over zijn zorgen voor “broeders”, zal de detective moeten de lijn tussen liefde, loyaliteit, eer en verraad te vinden.

Suits – seizoen 6 – 14 juni – DVD en Blu-ray
Suits is terug voor een zesde seizoen met een grote omwenteling. Mike Ross (Patrick J. Adams) gaat voor 2 jaar de cel in voor fraude en zijn collega’s bij Pearson Specter Litt krijgen te maken met de gevolgen van zijn schikking. Het advocatenkantoor krijgt te maken met een grote leegloop en Harvey (Gabriel Macht), Louis (Rick Hoffman), Jessica (Gina Torres), Donna (Sarah Rafferty) en Rachel (Meghan Markle) hangen rechtzaken van voormalig cliënten boven het hoofd. Terwijl Mike moeite heeft om zich aan te passen aan het leven in de gevangenis doet Harvey alles om de situatie op te lossen en het bedrijf te redden.

Teenage Mutant Ninja Turtles – seizoen 4 – 14 juni – DVD
Ze hebben uren gestudeerd. Ze hebben hun ambacht onder de knie. Ze hebben talloze vijanden verslagen. Maar de training van de Turtles heeft ze niet voorbereid op de dodelijkste, grootste vijand tot nu toe… de Super Shredder.
Op zijn wraakzuchtige missie om Splinter en de Turtles te verslaan, dwingt Shredder Stockman-Fly om hem te injecteren met een megadosis van het onstabiele supermutagen. Terwijl de pijn door zijn lichaam giert, verschijnen er messen en dikke aderen vanuit zijn huid, de gemuteerde, supersterke Shredder kan niet anders dan tevreden zijn. Hij is een gruwelijk monster… maar is hij nu sterk genoeg om zijn grootste vijanden te vernietigen?!

Andere releases in juni:

• Fifty Shades Darker – 7 juni
  • McLaren – 7 juni
  • Kicks – 14 juni
  • Come and Find Me – 14 juni
  • Paw Patrol: Air Pups – 14 juni
  • Loving – 21 juni
  • Split – 21 juni
  • Rings – 21 juni
  • Fences – 21 juni

Lees ookRecensie | Limitless – Pilot
Lees ook: Nieuwe series #8 – De extra grote editie

Films Verschijnt op DVDBlu-ray banner persberichten

La La Land

Triple P Entertainment – De Oscarwinnende film La La land is het nieuwste meesterwerk van regisseur Damien Chazelle. Ryan Gosling (The Notebook, The Big Short) en Emma Stone (Birdman, Crazy Stupid Love) schitteren als jong stel dat zijn dromen najaagt in het hectische Hollywood. De film won zeven Golden Globe Awards (waaronder Beste Film, Beste Regisseur, Beste Actrice en Beste Acteur) en werd genomineerd voor elf BAFTA Awards, waarvan er vijf werden gewonnen, en veertien Oscars, waarvan er zes werden verzilverd waaronder Beste Regisseur, Beste Actrice en Beste Muziek. Filmdistributeur Belga Films brengt dit ultieme feelgood liefdesverhaal op 25 mei uit op DVD, Blu-ray en Digital HD.

Mia (Emma Stone) droomt ervan actrice te worden in Hollywood. Tussen het serveren van koffie door rent ze van de ene auditie naar de andere. Jazzmuzikant Sebastian (Ryan Gosling) speelt piano in sjofele clubs om de eindjes aan elkaar te knopen en droomt van een eigen jazzclub. Voor beiden lijkt het leven waar ze op hopen ver weg. Het lot brengt deze dromers samen, maar is hun liefde bestand tegen de verleidingen en de teleurstellingen van het hectische leven in Hollywood? La La Land is een moderne variant op de klassieke Hollywood musical en een ode aan iedereen die durft te dromen.

La La Land is verkrijgbaar in diverse uitgaven: Single DVD | Single Blu-ray | Combo Soundtrack editie (DVD + Blu-ray + originele soundtrack en 1 uur bonusmateriaal)

Leeftijd: Alle leeftijden, Grof taalgebruik
Lengte DVD: 123 min. + 14 min. Bonus
Lengte BR: 128 min. + 85 min. Bonus
Bonusmateriaal DVD & Blu-ray: Audio commentaar, song selection, marketing gallery, featurettes

Lees ook: Filmrecensie – La La Land (2016)

Stripes

Boeken verschenen of te verschijnen banner

Een goede kans - Sarah Moore FitzgeraldEen goede kans

Best of YA – Minty is een vrolijk meisje, maar als haar ouders gaan scheiden stort haar wereld in.

Ned Buckley komt halverwege het jaar bij Minty in de klas. Hij is een humeurige, mysterieuze jongen die nooit praat. Als Minty haar toevlucht zoekt in Nettlebog, het bos waar de rivier tussen de bomen stroomt, ziet ze dat Ned met zijn oma in een caravan aan de rivier woont. En Minty ontdekt steeds meer over Ned: hij is in staat om wilde paarden te berijden. En hij weet dingen over het leven die haar zullen redden. Of op zijn minst een zeer goede kans zullen geven.

• Voor lezers van Annabel Pitcher en Sarah Crossan
  • Van de internationale bestsellerauteur van De appeltaart van hoop
  • Meeslepend, ontroerend en authentiek

Stripes

Zwart op wit - Mhairi McFarlane‘Een verrukkelijke mix van humor en romance. Intelligent en geestig.’

– Sunday Mirror

HarperCollins Holland – Op 23 mei verschijnt bij HarperCollins Holland Zwart op wit van Mhairi McFarlane.

Op de bruiloft van twee collega’s wordt Edie gekust… door de bruidegom, in het zicht van de bruid. En terwijl ze – achtervolgd door woedende bruidsmeisjes – naar haar hotelkamer vlucht, weet ze één ding zeker: haar leven zal voorlopig niet meer hetzelfde zijn. Gelukkig werpt haar baas haar een reddingsboei toe: ze mag de biografie van een bekende acteur gaan schrijven. Dag Londen, hallo Nottingham!

Een heerlijke roman over jezelf zoeken en vinden, over ontdekken waar je voor staat en wie je echte vrienden zijn … en natuurlijk over de liefde!

Stripes

Een van ons liegt - Karen McManusVier studenten, vier geheimen, één moord: Een van ons liegt

Best of YA – Pretty Little Liars meets The Breakfast Club in Een van ons liegt van Karen McManus. Wat gebeurt er als vijf vreemden een klaslokaal in gaan en maar vier er weer levend uit komen?

Op maandagmiddag moeten vijf leerlingen van Bayview High nablijven.
Bronwyn, de nerd.
Addy, de diva.
Nate, de crimineel.
Cooper, de atleet.
Simon, het buitenbeentje, die Bayview Highs beruchte roddel-app heeft ontwikkeld. Maar Simon komt het klaslokaal nooit meer uit. Voor het uur om is, is Simon dood. En volgens de politie was het geen ongeluk. Simon stierf op maandag, maar hij was van plan om op dinsdag smeuïge roddels de wereld in te sturen over alle vier zijn klasgenoten. En dat maakt hen verdachten in een moordzaak.

Wie is er te vertrouwen? Wie van hen is schuldig? Ieder van hen heeft iets te verbergen. En een van hen liegt.

Stripes

Een hond met negen levensInternationale bestseller nu verfilmd!

HarperCollins Holland – Op 6 juni verschijnt bij HarperCollins Een hond met negen levens van W. Bruce Cameron. Na een kort en tragisch leven als straathond is Bailey tot zijn grote verbazing opeens weer een onstuimige golden retriever-puppy. Tijdens de eindeloze avonturen met de achtjarige Ethan leert hij hoe hij een ‘brave hond’ moet zijn. Maar zijn leven als lievelingshuisdier is niet het einde van Baileys reis. Hij wordt opnieuw als puppy geboren. En nog eens. Steeds weer vraagt hij zich af: wat is de bedoeling hiervan?

Een hond met negen levens is veel meer dan een ontroerende hondenroman; het beziet menselijke relaties en biedt een onvergetelijke kijk op de unieke band tussen de mens en zijn beste vriend. Deze prachtig geschreven en gecomponeerde roman leert ons dat liefde altijd stand houdt, dat onze echte vrienden altijd bij ons zijn en dat elk wezen geboren wordt met een doel.

Uitgegeven in 20 landen, in de Verenigde Staten meer dan een miljoen exemplaren verkocht en 52 weken op de New York Times bestsellerlijst. Nu verfilmd door Lasse Hallström (Chocolat, The Cider House Rules, Hachi: A Dog’s Tale en meer) met Dennis Quaid en Britt Robertson in de hoofdrollen. Vanaf 18 mei in de bioscoop!

Stripes

IJs als vuur - Sara RaaschHet spannende en verslavende vervolg op Sneeuw als as!

HarperCollins Holland – Op 13 juni verschijnt bij HarperCollins Holland IJs als vuur van Sara Raasch, het tweede deel in de Sneeuw als as-trilogie.

Kan Meira voorkomen dat de gevaarlijke kloof van magie wordt ontsloten?

Sinds Winter is bevrijd van de kwaadaardige koning Angra, en Meira koningin is geworden staat ze voor nieuwe problemen en grote dilemma’s. Om haar schuld in te lossen bij de koning van Cordell, moet ze de mijnen van Winter opnieuw ontsluiten. Daarbij stuit ze op de verloren gegane kloof van magie. Ze beseft meteen dat deze ontdekking niet alleen Winter maar zelfs de hele wereld in gevaar kan brengen. Het liefst wil ze dat de geheimen van de kloof verborgen blijven, maar dat lijkt onmogelijk met een tegenstander die maar op één ding uit is: macht…

In het spannende vervolg op Sneeuw als as ziet Meira dat haar koninkrijk en de mensen van wie ze houdt opnieuw in groot gevaar verkeren…

Liefde met gebruiksaanwijzing - Aline van WijnenLiefde met gebruiksaanwijzing

Zomer & Keuning – Vorig jaar won Aline van Wijnen met Halsoverkop de Vriendin-schrijfwedstrijd. Op 22 augustus verschijnt haar nieuwste feelgoodroman: Liefde met gebruiksaanwijzing, waarin ze op meeslepende en grappige wijze beschrijft hoe lastig hoofdpersoon Robin het vindt om haar weg te vinden in de liefde. Want hoe leuk mannen ook zijn, ze zijn ook best wel ingewikkeld.

Over Liefde met gebruiksaanwijzing
Hoeveel ellende kun je krijgen van het ‘sterke’ geslacht? Robin Sanders (32) is er helemaal klaar mee. Maar dan ontmoet ze Max, en hij weet stukje bij beetje haar hart te veroveren. Max draagt echter een trauma uit het verleden met zich mee, waar hij nooit over praat. Net als hij klaar is voor een nieuwe toekomst met Robin, melden de spoken van vroeger zich weer.

Liefde met gebruiksaanwijzing | Aline van Wijnen | ISBN 9789401910514 | paperback | €16,99 | 256 pagina’s | eISBN 9789401910521 | €9,99

Stripes

9 november - Colleen HooverVijf jaar. Dezelfde plek. Dezelfde datum.

Zomer & Keuning – HOERA! Het is de eerste volle week van juni en dat betekent dat het tijd is voor taart! Happy bookbirthday 9 november! Het vorige boek van Colleen Hoover, Oprecht, verscheen in oktober in het Nederlands en nu kunnen we eindelijk weer genieten van een nieuw pareltje! Happy reading!

Fallon lijdt nog steeds onder de gevolgen van een heftige brand die haar voor het leven heeft getekend. Op de dag dat ze naar New York verhuist, ontmoet ze Ben. Ze brengen de rest van de dag samen door en op het vliegveld spreken ze af elkaar de komende vijf jaar jaarlijks op deze datum en plek te zullen ontmoeten. Maar wat gewoon een leuke afspraak lijkt, zou voor Ben weleens meer kunnen zijn. Heel veel meer.

Films overig nieuws banner

Pathé opent Dolby Cinema en 4DX zalen plus zevende IMAX bioscoop

The Publicity Company – Pathé blijft innoveren. Om die reden gaat de marktleider nieuwe samenwerkingen aan met Dolby Cinema en 4DX en intensiveert Pathé de samenwerking met IMAX. Voor het einde van 2017 openen twee Dolby Cinema zalen. Op termijn volgt een derde Dolby Cinema zaal, krijgen vijf IMAX zalen het IMAX Immersive Soundsystem, opent een zevende IMAX bioscoop en binnenkort wordt er meer bekend over locaties en timing van 4DX zalen.

Pathé maakt het groots. Bij de Nederlands marktleider staat de beleving van de bezoekers voorop. Daarbij is het bioscoopconcern voortdurend op zoek naar innovatie, naar de volgende stap. Om die reden gaat Pathé nu de samenwerking aan met Dolby Cinema en 4DX.

Dolby Cinema, met Dolby Vision en Dolby Atmos, is een premium bioscoopaanbod voor bezoekers dat spectaculaire beeld- en geluidstechnologie combineert met inspirerend design, zodat elk bioscoopbezoek een betoverende gebeurtenis wordt. Dit najaar opent Pathé de eerste twee Dolby Cinema zalen. In Pathé De Munt, Amsterdam en Pathé De Kuip, Rotterdam worden de grootste zalen omgebouwd naar Dolby Cinema. De derde bioscoop wordt later bekendgemaakt.

4DX brengt de bioscoopervaring naar een vierdimensionaal niveau. Bezoekers kijken niet alleen naar een film, maar leven erin. Bewegende stoelen en effecten zoals wind, bubbels en geur zorgen, synchroon met de actie op het scherm, voor een ongekende ervaring. Binnenkort wordt er meer bekend over exacte locaties en timing van 4DX zalen.

Naast de nieuwe samenwerkingen met Dolby Cinema en 4DX gaat Pathé de samenwerking met IMAX verder intensiveren. Met kristalhelder beeld en geluid en tot 26 procent meer beeld op het scherm maakt IMAX van films een state-of-the-art beleving. In 2005 introduceerde Pathé IMAX in Nederland en de afgelopen twaalf jaar is het uitgegroeid tot een van de belangrijkste markten wereldwijd voor het IMAX merk. Zo staat Pathé Arena IMAX steevast in de Top 10 van de beste IMAX theaters ter wereld. Alle reden dus om de samenwerking met IMAX uit te bouwen. Pathé gaat de komende tijd vijf IMAX zalen uitrusten met het IMAX Immersive Soundsystem, terwijl op termijn een zevende IMAX theater wordt geopend.

Spelletjes banner

Stripes

PoepspelHet hilarische familiespel waar een luchtje aan zit

Media Tornado – Iedereen moet het, iedereen doet het; de grote boodschap. Vooral kinderen vinden poep vaak fascinerend en erg grappig. Daarom heeft Identity Games het educatieve en hilarische Poepspel ontwikkeld. Leg de kaarten op elkaar in de juiste volgorde. Wc, drol, wc-papier of handen wassen. Zodra je geen kaarten meer hebt of kunt opleggen druk je op het scheetkussen en begint de volgende ronde. Degene met de meeste kaarten in zijn hand krijgt een drol op zijn hoofd. Dit is het spel waarbij iedereen windt!

Met het Poepspel draait alles om snelheid; leg zo snel mogelijk de goede kaart met de goede kleur neer, ga naar het toilet, poep, papier en dan: handen wassen! Door kaarten af te leggen, raak je ze kwijt. Ben jij alle kaarten als eerste kwijt? Dan ben jij de winnaar! De speler die de meeste kaarten overhoudt, verliest en speelt de volgende ronde met een drol op zijn hoofd. Bij het Poepspel hoef je er geen doekjes om te winden, want iedereen doet ongegeneerd zijn behoefte. Of ben jij de winnaar en weet je het netjes te houden?

Het Poepspel is verkrijgbaar via Bol.com, alle speelgoedzaken en Blokker.

Misschien heb je het spel al voorbij zien komen op YouTube. Op het kanaal OnneDi kreeg het spel een dikke LEUK in de rubriek ‘LEUK of MEUK’! Klik hier om de video te bekijken.

Leeftijd: Geschikt vanaf 6 jaar
Aantal spelers: 2+
Speelduur: ± 20 minuten

Overig banner

Het ultieme vaderdagcadeau

Silverstone

Media Tornado – Silverstone, hét partycenter vlakbij Amsterdam, is het perfecte uitje voor Vaderdag. Met maar liefst 522 meter aan kartcircuit, een lasergame arena van 1.500 vierkante meter, een LED-bowlingbaan, een Bungee voetbal arena en het Gladiatorspektakel, is Silverstone de perfecte locatie voor onvergetelijke dag.

Wat begon als droom om een van de eerste kartbanen in Nederland te openen, is uiteindelijk uitgegroeid tot een succesvol partycentrum. Bij Partycentrum Silverstone staan gezelligheid, service en kwaliteit voorop. Kun jij je vader verslaan op een van de snelste en langste kartbanen van Nederland? Of rij je liever samen met hem mee in één van de duokarts? Maak je vader in tijdens een potje lasergamen, waarbij de adrenaline gegarandeerd door je lijf giert dankzij de spectaculaire licht- en geluidseffecten. Of verbaas hem met jouw bowlingkunsten op de spectaculaire LED bowlingbaan! Nog niet verzadigd na alle activiteiten? Bij Partycentrum Silverstone eet je o.a. de lekkerste hamburger van Nederland! Kortom: bij Partycentrum Silverstone kom je ook tijdens Vaderdag niets te kort!

Openingstijden:

Maandag:
 Gesloten
Dinsdag:
 16:00 – 23:00 uur
Woensdag:
 14:00 – 23:00 uur
Donderdag:
 15:00 – 23:00 uur
Vrijdag:    15:00 – 00:00 uur
Zaterdag:  13:00 – 00:00 uur
Zondag:  13:00 – 23:00 uur

*Reserveren is mogelijk vanaf 09.00 uur op maandag t/m vrijdag

Stripes

Welk persbericht vind jij interessant?