Filmrecensie | Minions

Bijrollen: Sandra Bullock (Scarlett Overkill), John Hamm (Herb Overkill)
Narrator: Geoffrey Rush
Tagline: Before Gru, they had a history of bad bosses / Go back to where it all began
Genre: Komedie | Animatie | Familie

HartjeHartjeHartjeHartje

Het verhaal van de Minions begint miljoenen jaren geleden, toen een Minion niet meer was dan een eencellig geel organisme.

Door de jaren heen zijn ze geëvolueerd tot hulpjes van de meest verschrikkelijke slechteriken, van T. Rex tot Napoleon. Helaas waren ze niet zo succesvol in het uitvoeren van hun taak en raakten ze werkloos.

Eén Minion, genaamd Kevin, heeft een idee: samen met de rebelse Stuart en de schattige Bob gaat hij op zoek naar een nieuwe slechterik om te assisteren.

De drie vrienden raken verzeild in een spannend avontuur dat hen naar een geschikte nieuwe meester leidt: ’s werelds eerste vrouwelijke superschurk Scarlet Overkill (Sandra Bullock). Kevin, Stuart en Bob reizen van het ijskoude Antarctica naar New York City in de jaren ‘60. Uiteindelijk belandt het vrolijke gele trio in Londen, waar zij hun grootste uitdaging aangaan: het redden van alle Minions.

Bello Minions!

Minions, ik vind ze geweldig en werkelijk waar het beste deel van de Despicable Me films. Ik was dan ook razend enthousiast toen ik hoorde dat ze een eigen film zouden krijgen. Nu nog hopen dat hij aan mijn verwachtingen zou voldoen. Want werkt het juist zo goed omdat ze geweldige bijpersonages zijn of kunnen ze een film ook echt dragen? Let’s see!

Minions still

Scarlett Overkill…

Oké, eerlijk is eerlijk, ik heb minder hard gelachen dan ik had verwacht, maar ik heb nog steeds heel erg veel gelachen. Zoals mijn vriend heel goed opmerkte was de schurk in de Minions film amper grappig terwijl de schurk in de Despicable Me films wel erg grappig is. Hierdoor doet de Minions film iets serieuzer aan en zit er meer drama in. De stukken met de superschurk, genaamd Scarlett Overkill, vond ik dan ook minder interessant (doe mij maar Gru) dan de stukken met puur en alleen de Minions. Ik had dan ook liever geen superschurk gehad. Meer Minions! Meer Minions!

De geschiedenis

Wat ik leuk vind is dat we de geschiedenis van de Minions leren kennen. Hun road to de ultieme baas in Despicable Me. Maar ook kleine dingetjes zoals waar de Minions hun signature look (spijkeroveral/tuinbroek) vandaan hebben. We zien ze elke slechterik die maar te bedenken is bedienen, en op een hilarische manier gebeurt er altijd door toedoen van de goed bedoelende, maar onhandige Minions, iets met hun baas waardoor ze op zoek moeten naar een nieuwe.

Minions still

Supergrappig

Daarnaast vind ik het supergrappig dat terwijl de Minions hun eigen taaltje spreken, er wel veel herkenbare woorden in voorkomen, bijvoorbeeld in het Spaans. Ook zitten in de film heel veel verwijzingen die de jongste kijkers waarschijnlijk niks zullen zeggen, maar de volwassenere kijkers wel. Zo zie je bijvoorbeeld een zebrapad waar vier mannen overheen lopen (ik doel op The Beatles). Het wordt niet letterlijk genoemd, maar je weet dat ze daar op doelen, en dat maakt het alleen maar leuker.

Minions is simpelweg een film waar je hoe dan ook keihard om zal lachen. Ik heb genoten van die lieve, schattige en soms niet altijd even slimme Minions en denk dat dit zeker een film is die ik zal herkijken als ik behoefte heb aan een simpele, maar hilarische film (al twijfel ik of ik dan de stukjes met Scarlett Overkill zal skippen). Daarnaast, wie houdt er nou niet van Kevin, Stuart en die schattige (King) Bob? Ik kijk er naar uit dat er een derde deel van Despicable Me komt, want de Minions doen het toch wel erg goed in combinatie met Gru. Nu heb ik jullie nog maar één ding te vertellen: BANANA!

p.s. nog een leuk weetje: Pierre Coffin geeft zijn stem werkelijk aan alle minions (899) in deze film.

Deze post is al 2892 keer gelezen