Categorieën: Films / Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Filmrecensie | My Life in Ruins (2009)

My Life in RuinsTitel: My Life in Ruins
Releasedatum: 5 juni 2009 (NL)
Regisseur: Donald Petrie
Hoofdrollen: Nia Vardalos
Bijrollen: Richard Dreyfuss, Alexis Georgoulis, Alistair McGowan, Harland Williams, Rachel Dratch, Caroline Goodall, Ian Ogilvy, Sophie Stuckey, María Botto, María Adánez, Brian Palermo, Jareb Dauplaise
Tagline: The most fun you can have without a passport.
Genre: Romantiek | Komedie
Kijkwijzer: Alle leeftijden

Georgia (Nia Vardalos) is haar ‘kefi’ kwijt, haar Griekse spirit. Ontmoedigd door haar stuurloze leventje en gebrek aan liefde, vertrekt ze vanuit Amerika naar Griekenland om als reisleidster contact te komen met haar roots. Helaas zijn de toeristen die ze moet rondleiden niet veel beter dan een zooitje ongeregeld en spreekt de slonzige buschauffeur geen woord Engels. Ondanks alle tegenslagen probeert Georgia in het prachtige Griekenland haar ‘kefi’ terug te vinden en misschien wel de ware tegen het lijf te lopen.

My Life in Ruins

My Life in Ruins is een film die ik al jaren op een lijstje heb staan met films die mij wel leuk leken. Maar nog altijd had ik hem niet gekeken. Op een vrije zondag wilde ik even lekker een filmpje kijken en besloot ik te browsen op Netflix. Ik kwam My Life in Ruins tegen en besloot dat het ik hem altijd kon proberen. De omschrijving deed mij denken dat het een romantische film was, en daar had ik wel zin in.

My Life in Ruins still

Romcom

My Life in Ruins is echter niet alleen romantisch. Het is eerder een echte romcom, want ik heb veel meer gelachen dan ik had verwacht. Mede ook dankzij de ondersteunende castleden. Deze castleden spelen allemaal typisch gekarakteriseerde personages. Maar ze weten je daar wel goed in mee te nemen en je te laten lachen en meeleven. En hoewel ik deze film alleen keek, kwam mijn vriend op een gegeven moment bij mij zitten omdat hij hem eigenlijk ook wel leuk vond. Dus het is niet perse een romcom voor vriendinnen onder elkaar, je kunt hem dus ook prima met je partner kijken.

Vakantiegevoel

Ook fijn is natuurlijk het vakantiegevoel dat je krijgt bij het kijken van deze film. En dat is heerlijk nu de zomer zo langzamerhand ook echt weer zijn intrede doet. Het doet mij weer helemaal denken aan de tours die wij wel eens doen wanneer wij op vakantie zijn, al waren dat meer dagjes uit in plaats van dat je een week lang onderweg bent.

My Life in Ruins still

Grappig

Toen ik naderhand op IMDB keek zag ik dat de film slechts een 5,9 heeft ontvangen en ook een slechte score heeft ontvangen op metacritic.com. Ik denk dat dat misschien komt door de niet altijd even geweldige acteerkwaliteiten van Nia Vardalos en de soms overduidelijke greenscreen momenten. Je moet ook geen megahoge kwaliteit verwachten van deze film. Maar als ik eerlijk ben dan vond ik het een heerlijke grappige en liefdevolle film voor deze luie zondag.

My Life in Ruins is misschien niet de beste film die je zult zien, en hij is al wat ouder. Maar hij is wel vermakelijk voor op een heerlijke luie zondag. De film bevat lekker wat humor, een gezellige cast en een heerlijk vleugje romantiek. En bovenal geeft het je dat prettige vakantiegevoel.

Deze post is al 2101 keer gelezen