Categorieën: Films / Tags: , , , , , , , , , , , , , , , ,

Mini-recensies #1 | Geostorm & Gravity

Mini-recensies - Geostorm - Gravity

Regelmatig zal je op Reviews & Roses de rubriek mini-recensies tegenkomen. Hierin bespreek ik telkens twee films die ik heb bekeken, waarvan ik geen uitgebreide recensie heb geschreven. Maar gezien ik het leuk vind om wel elke film kort te bespreken, schrijf ik deze mini-recensies. Vandaag vind je in deze rubriek mijn besprekingen van de films Geostorm (2017) en Gravity (2013).

Geostorm

GeostormTitel: Geostorm
Releasedatum: 19 oktober 2017 (NL)
Regisseur: Dean Devlin
Cast: Gerard Butler, Jim Sturgess, Abbie Cornish, Talitha Eliana Bateman, Daniel Wu
Tagline: Control the weather, control the world.
Genre: Actie | Sci-fi | Thriller
Kijkwijzer: 12+ (Geweld, Angst, Grof taalgebruik)

SterrenSterrenSterren

Wanneer de klimaatverandering het voortbestaan van de aarde bedreigt, verenigen regeringen wereldwijd zich in de creatie van de Dutch Boy Program. Dit programma beslaat een mondiaal netwerk van satellieten, gewapend met technologieën om natuurrampen af te wenden. Na twee jaar succesvolle bescherming gaat er iets mis waardoor twee vervreemde broers belast worden met het herstel van de storing vooraleer een wereldwijde Geostorm de planeet overspoelt.

Mijn mening – Eigenlijk heeft er iets teveel tijd gezeten tussen het kijken van deze film en het schrijven van deze mini-recensie. Daardoor kan ik iets moeilijker verwoorden wat ik van deze film vond. Waren de special effects bijvoorbeeld oké? Volgens mij wel, maar ik weet niet zeker meer wat ik er precies van vond – en dat zegt misschien ook al wel genoeg. Hoewel ik de film leuk genoeg vond om te kijken, heeft hij geen indruk gemaakt. Een rewatch zit er al helemaal niet in. Gerard Butler speelt zijn rol zoals we hem inmiddels kennen; de stoere actieheld die (grotendeels) in zijn eentje de wereld probeert te redden. De film is eigenlijk ook een dertien in een dozijn-film, en ik denk dat er betere soortgenoten zijn. De film is vermakelijk genoeg, maar verwacht er niet teveel van.

Sterren

Gravity

GravityTitel: Gravity
Releasedatum: 3 oktober 2013 (NL)
Regisseur: Alfonso Cuarón
Cast: Sandra Bullock, George Clooney
Tagline: Don’t let go
Genre: Drama | Sci-fi | Thriller
Kijkwijzer: 12+ (Angst, Grof taalgebruik)

Dr. Ryan Stone gaat samen met astronaut Matt Kowalsky op haar eerste shuttle missie. Tijdens een routinecontrole ontstaat een explosie, waardoor ze los raken van het ruimteschip. Ze tollen oneindig door in de ruimte, zonder zicht op enige redding.

Mijn mening – Eigenlijk is het wel grappig om te benoemen waarom ik deze film wel wilde kijken. Ik luister namelijk op Spotify naar de Reading Soundtrack-lijst. Hier zitten geweldige nummers in, waaronder het nummer Gravity van Steven Price. Ik heb dit liedje bijna non-stop geluisterd tijdens het lezen van de Touching Juliette-serie. En ik was dus altijd wel benieuwd naar of dit liedje in de film ook zoveel indruk zou maken. Nou, nee. Dat niet. Ze maken meer indruk door de nummers los te luisteren. Maar het is wel leuk dat ik alle nummers van de soundtrack zo goed bij elkaar vind passen. Allen erg mooi.

Wat de film betreft? Visueel is het een sterke film – dat mag ook wel bij een film die zich afspeelt in de ruimte -, en op zich vlieg je ook door de film heen. Het is een film met een zeer kleine cast. De enige twee acteurs die je echt ziet zijn Sandra Bullock en George Clooney. Op een gegeven moment vond ik de film ongeloofwaardig, maar gelukkig wisten ze dit uiteindelijk recht te zetten met een goede uitleg. Gelukkig maar! Het was een prima film, maar op mij heeft het niet zoveel indruk gemaakt als op sommige anderen. Misschien was het de rust in de film, die de film voor mij wat te kalm maakte. Het einde vond ik wel wat jammer, daar had ik meer van verwacht.

Hebben jullie Geostorm en Gravity gezien?

Deze post is al 1391 keer gelezen