Categorieën: Films / Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Mini-recensies #30 | Movie Bingo 2017 Update #6

Deze films keek ik in juli augustus september

Zoals in juli aangekondigd verschijnt dit overzicht op dit moment één keer per kwartaal. Maar nog steeds komen alle films aan bod! Meestal zijn er een aantal films waarvan al een langere recensie online staat, of waarvan nog een langere recensie volgt. Deze benoem ik alleen met titel en als de recensie al online staat link ik er naartoe. Nieuw dit jaar in dit overzicht is ook de Movie Bingo update. Zoals eigenlijk al heel dit jaar blijkt heb ik minder tijd om films te kijken / geef ik dit jaar vaker de voorkeur aan boeken en tv-series. Dit resulteert er dan waarschijnlijk ook in dat ik mijn Movie Challenge dit jaar niet ga halen.

Films die ik in juli, augustus en september heb gekeken, maar waarvan in de komende weken nog een recensie zal verschijnen of al verschenen is:

Bekijk ook in 2017 welke films ik heb gekeken op de Movie Challenge pagina, hoe het gaat met de Movie Bingo, of welke andere challenges ik in 2017 aan ben gegaan.

Stripes

Step Up RevolutionStep Up Revolution

Releasedatum: 26 juli 2012 (NL)
RegisseurScott Speer
CastKathryn McCormickRyan GuzmanMisha Gabriel HamiltonStephen BossMichael ‘Xeno’ LangebeckCleopatra Coleman
Tagline: One step can change your world
GenreDrama | Muziek | Romantiek
Kijkwijzer6+ (Geweld, Grof taalgebruik)

In Step up 4 gaat Emily, de dochter van een rijke zakenman, naar Miami om haar dromen te verwezenlijken en professioneel danseres te worden. In Miami ontmoet Emily Sean een aantrekkelijke jongen die leiding geeft aan een danscrew die grote en vernieuwende flash-mobs maakt. De crew, MOB, is vastbesloten om een wedstrijd te winnen waar ze een flink geldbedrag mee kunnen verdienen.

Koop op bol.comTrailer

Mijn mening – Step Up Revolution stond op Netflix en nadat ik de film aanraadde in 5x Zomerse films op Netflix had ik enorm veel zin om deze film even opnieuw te bekijken. Af en toe heb ik gewoon ook even een dansfilm nodig. De dansen en de uniekheid van de setting vind ik in dit deel zo geweldig en daarom kijk ik hem graag vaker.

Sterren

Finding NemoFinding Nemo

Releasedatum: 27 november 2003 (NL)
Regisseur: Andrew Stanton, Lee Unkrich
Cast: Alexander Gould, Albert Brooks, Ellen DeGeneres, Allison Janney, Willem Dafoe, en meer
Tagline: 71% of the Earth’s surface is covered by water. That’s a lot of space to find one fish.
Genre: Animatie | Avontuur | Komedie | Familie
Kijkwijzer: Alle leeftijden

Toen visje Nemo nog maar een eitje was, verdwenen zijn moeder en zijn (pak ‘m beet) 288 broertjes en zusjes in de maag van een grote vis. Hierop zweert Marlin, zijn vader, dat hij Nemo nooit iets zal laten gebeuren. Als Nemo voor het eerst naar school moet, heeft zijn vader heel veel moeite om hem alleen te laten. En uitgerekend op die eerste schooldag, je zult het altijd zien, wordt Nemo gevangen door duikers en belandt hij in een aquarium in een tandartspraktijk. Marlin is vastbesloten zijn zoon terug te vinden en komt tijdens zijn zoektocht alle gevaren en wonderlijkheden van de oceaan tegen.

Koop op bol.comTrailer

Mijn mening – Zelf heb ik Finding Nemo voor het eerst gekeken tijdens één van de laatste Wiskundelessen van het schooljaar in HAVO 4 (dat was voor mij in 2006). Eerst dacht ik ‘o nee, een kinderfilm tijdens Wiskunde?!’ Ik vond het echter een prachtige film. Mijn vriend had Finding Nemo nog nooit gezien en wilde hem toch wel graag eens kijken. Zodoende hebben wij hem in juli gekeken. Nog steeds is het een prachtig verhaal, en een absolute aanrader ongeacht je leeftijd. Binnenkort Finding Dory er maar eens voor zetten.

Sterren

Valerian and the City of a Thousand PlanetsValerian and the City of a Thousand Planets

Releasedatum: 26 juli 2017 (NL)
Regisseur: Luc Besson
Cast: Dane DeHaan, Cara Delevigne, Clive Owen, Rihanna, Ethan Hawke
Tagline: A universe without boundaries needs heroes without limits.
Genre: Actie | Avontuur | Fantasy | Sci-fi
Kijkwijzer: 12+ (Geweld)

SterrenSterrenSterren

In de 28ste eeuw zijn speciale agenten Valerian en Laureline een team dat de orde in de menselijke gebieden handhaaft. In opdracht van de minister van Defensie gaan de twee op missie naar de wonderbaarlijke stad Alpha – een bloeiende metropool waar inwoners uit alle hoeken van het universum al eeuwen samenkomen om hun kennis, intelligentie en culturen met elkaar te delen. Maar een duistere kracht in het centrum van Alpha bedreigt het vredige leven in de ‘Stad van Duizend Planeten’.

In een race tegen de klok moeten Valerian en Laureline deze verwoestende bedreiging identificeren om zo niet alleen Alpha, maar de toekomst van het hele universum veilig te stellen.

Koop op bol.comTrailer

Mijn mening – Valerian and the City of a Thousand planets benoemde ik al in mijn artikel 8 Boekverfilmingen die je dit jaar nog in de bioscoop ziet. Hierin gaf ik al aan dat het twee kanten op kon gaan: goed of slecht. Valerian is op zich een leuke film, maar je bent hem ook vrij snel weer vergeten. Visueel is de film prachtig, maar dat is dan ook het beste aan de film. De chemie tussen de personages voelde ik helaas niet echt, maar ik ben dan ook geen fan van het acteerwerk van Cara Delevigne. Een zekere scène op het einde vond ik een beetje too much en vond ik niet helemaal bij de film passen. Een prima film om een keer te zien, maar helaas geen must-see.

Sterren

Under the Tuscan SunUnder the Tuscan Sun

Releasedatum: 26 september 2003 (VS)
Regisseur: Audrey Wells
Cast: Diane Lane, Sandra Oh, Lindsay Duncan, Raoul Bova
Tagline: Life offers you a thousand chances … all you have to do is take one.
Genre: Komedie | Drama | Romantiek
Kijkwijzer: 6+ (Geweld, Grof taalgebruik)

Frances is nogal depressief vanwege haar recente scheiding en niet meer in staat om nieuwe boeken te schrijven. Haar vriendin Patty biedt haar daarom een trip aan naar Toscane, hartje Italië. Ze besluit impulsief een villa aan te schaffen en zodoende een nieuwe start te maken met haar leven.

Koop op bol.comTrailer

Mijn mening – Na onze vakantie in Toscane wilden wij nog iets langer in het sfeertje blijven hangen. Dit lukt ook goed, zeker in het begin terwijl de hoofdpersoon aan een rondreis begint door Italië en we herkenbare bezienswaardigheden tegenkomen. De film zelf is ook verrassend leuk, ondanks dat het een al wat oudere film is. Vooral de Polen vond ik erg schattig en een leuke toevoeging. De boodschap van de film is ook mooi, soms moet je gewoon een kans aanpakken en kijken wat het brengt. Als je je even in Toscane wilt wanen met mooie, ontroerende en grappige momenten, kijk dan deze heerlijke zomerse film.

Sterren

VaianaVaiana

Releasedatum: 30 november 2016 (NL)
Regisseur: Ron Clements, John Musker, Don Hall, Chris Williams
CastAuli’i Cravalho, Dwayne Johnson, Rachel HouseTemuera Morrison, Jemaine Clement, Nicole Scherzinger, Alan Tudyk
Tagline: The ocean is calling.
Genre: Animatie | Avontuur | Komedie | Familie | Fantasy | Musical
Kijkwijzer: 6+ (Angst)

SterrenSterrenSterren

Drieduizend jaar geleden trokken de grootste zeevaarders ter wereld over de stille oceaan om de vele eilanden van Oceanië te ontdekken. Tot daar op een dag een einde aan kwam en nog steeds weet niemand hoe dat ooit kon gebeuren. De avontuurlijke en dappere Vaiana heeft één grote missie: de oceaan over zeilen en de eeuwenoude tradities van haar voorouders herstellen. Op deze spannende ontdekkingsreis ontmoet Vaiana halfgod, Maui, die haar begeleidt in haar zoektocht. Samen zeilen zij de oceaan over op een waanzinnig avontuur. Onderweg nemen zij het op tegen vreselijke monsters die hun missie proberen te dwarsbomen en ontdekt Vaiana iets waar zij altijd al naar heeft gezocht: haar identiteit.

Koop op bol.comTrailer

Mijn mening – Deze film is zowel te vinden onder de naam Vaiana en Moana, maar in Europa is het in elk geval op Netflix te vinden onder Vaiana omdat Moana al gepatenteerd was. Zoals we van Disney gewend zijn zit de film boordevol liedjes, waarvan de één beter slaagt dan de ander. How far I’ll go is in elk geval mijn favoriet en ook degene die het in de hitlijsten het beste heeft gedaan volgens mij. Ik vond de kleine Vaiana geweldig, het was dan ook jammer dat ze al zo snel moest opgroeien in de film, en ik vond het jammer dat het schattige varkentje zo’n kleine rol had. Zelf was ik niet helemaal fan van het personage Maui, maar dat zal persoonlijk zijn. Hij sprak mij niet zo aan als macho-man. Het is een leuke film, mooi gemaakt ook, maar persoonlijk heb ik andere Disney favorieten die ik er eerder nogmaals voor zal zetten.

Sterren

BaywatchBaywatch

Releasedatum: 1 juni 2017 (NL)
Regisseur: Seth Gordon
Cast: Dwayne Johnson, Zac Efron, Priyanka Chopra, Alexandra Daddario, Kelly Rohrbach, Ilfenesh Hadera, Jon Bass
Tagline: Don’t worry, summer is coming
Genre: Actie | Komedie | Misdaad
Kijkwijzer: 12+ (Geweld, Angst, Grof taalgebruik, Drugs- en/of alcoholgebruik)

Halve sterren

De ervaren strandwacht Mitch Buchannon wordt gedwongen om samen te werken met de nieuwe rekruut Matt Brody. Wanneer ze op het spoor komen van een crimineel complot wordt het voortbestaan van hun strand in gevaar gebracht. Samen gaan ze de strijd aan wat leidt tot hilarische situaties.

Koop op bol.comTrailer

Mijn mening – Eigenlijk hoef ik hier niet zoveel woorden aan vuil te maken. Man, dit is echt de slechtste film die ik dit jaar heb gezien. Ik heb de serie vroeger nooit gekeken, en vroeg mij dan ook af wat voor verhaal een film kon hebben over die mensen in sexy bikini en zwembroek, en tsjah, dat zei blijkbaar genoeg. Het verhaal had net als de personages niks om het lijf. Dit is dan ook de grootste focus van de film waarbij er vaak expliciet ingezoomd wordt op de edele delen van de personages. De actie is over-de-top ongeloofwaardig. Je raakt niet snel mijn aandacht kwijt bij een film, maar mijn hand ging automatisch naar mijn telefoon om weer even Facebook te checken of een appje te versturen. Ik kon hem niet met de volle concentratie uitkijken. Wil je hersenloos vermaak a.k.a. knappe mensen en ontploffingen, kijk hem dan gerust. Maar ik vergeet hem snel weer. P.s. ben ik de enige die Zac Efron té opgepompt vind?

Stripes

Movie Bingo Update

Tijd voor de derde Movie Bingo Update. Dit keer heb ik gelukkig wat meer films gekeken en dus kan ik ook eindelijk weer wat meer vakjes afstrepen. Welke?

• Een gehypte film: Eigenlijk alle Disneyfilms worden denk ik wel gehypt, dus ook Vaiana.
  • Een hele slechte film: Als je mijn recensies hierboven hebt gelezen, dan is het overduidelijk dat ik alleen Baywatch hier in kon vullen.
  • Een film die je al heel lang wilt zien: The Breakfast Club staat al járen op mijn lijstje.
  • Een grappige film: Ik heb krom gelegen bij CHIPS.
  • Een film waarin liefde centraal staat: Als een film Voor elkaar gemaakt heet, dan moet die gewoon in dit vakje.

Movie Challenge - Update 6

Stripes

Volgende maand…

Wat ik 100% zeker weet is dat ik in oktober American Assassin kijk, en in december een kerstfilm. Ik ga er vanuit dat ondanks dat ik denk dat ik de Movie Challenge van 100 films in één jaar niet zal halen, ik wel de MovieBingo kaart vol zal krijgen. Wat vinden jullie: is de MovieBingo kaart ook weer een leuk idee voor volgend jaar?

Stripes

Welke films zou jij tippen voor de overgebleven MovieBingo vakjes?

Deze post is al 1893 keer gelezen