Categorieën: Films / Tags: , , , , , , , , ,

Mini-recensies | Deze films keek ik in november

Mini-recensies Deze films keek ik in november

Niet een hele goede maand wat betreft het kijken van films, want ik heb deze maand in totaal maar vijf films gezien. Maar het tijdgebrek om films te kijken ligt aan het feit dat ik nog zoveel dingen wilde/moest doen voordat ik lange tijd thuis zou liggen, en weegt dus weer op tegen het aantal films dat ik kan kijken terwijl ik thuis lig. Die vijftien films die ik nog moet kijken om Movie Challenge te halen zou ik bij wijze van spreken op het moment dat deze blogpost online komt al gezien kunnen hebben, haha. Maar mocht je nog suggesties hebben qua films die ik dit jaar echt nog gezien moet hebben, let me know in het reactieveld onderaan!

Van deze films vind je een uitgebreidere recensie op de website: The Hunger Games: Mockingjay Part 2.

We Are Your Friends

Releasedatum: 27 augustus 2015 (NL)

We Are Your Friends gaat over het vinden van je eigen geluid. Duik onder in de wereld van elektronische muziek en het nachtleven van Hollywood, de scene van de 23-jarige Cole (Zac Efron). Overdag hangt hij met zijn jeugdvrienden maar ’s avonds werkt hij aan die ene track die de wereld zal veroveren. Alles verandert als hij bevriend raakt met de coole James (Wes Bentley), een gevestigde DJ die hem onder zijn hoede neemt. Een nieuwe kans, maar dan ontmoet hij James’ jonge vriendin; de bloedmooie Sophie (Emily Ratajkowski). Cole valt als een blok voor haar. Terwijl hun verboden liefde opbloeit dreigt hij alleen wel belangrijke vrienden te verliezen. Cole moet kiezen tussen liefde, loyaliteit en zijn eigen carrière.

Voor een film met lekkere tracks moet je absoluut bij We Are Your Friends zijn, en visueel zit de film zeker ook goed in elkaar. Echter het verhaal is niet bijster indrukwekkend en de personages wisten er niet voor te zorgen mij helemaal mee te slepen en te laten meeleven. Het is voor mij dus een film die leuk is om een keer te kijken, maar ik zal hem niet nog een keer aanzetten. Als ik dat doe, dan is het voor de fantastische tracks, Zac Efron en Wes Bentley.

SterrenSterrenSterren

Atonement

Releasedatum:

Drama naar het beroemde boek van Ian McEwan waarin het leven van Robbie Turner (James McAvoy) verandert na een valse beschuldiging door het zusje van zijn geliefde. Tijdens de naderende dreiging van de tweede wereldoorlog leiden Briony Tallis (Saoirse Ronan/Romola Garai/Vanessa Redgrave) en haar familie een bevoorrecht luxe leventje. Terwijl de familie bijeenkomt, zorgt de combinatie van drukkende hitte en lang onderdrukte emoties die op uitbarsten staan voor een onheilspellend gevoel van dreiging en gevaar. Briony, een aankomende schrijfster, is een meisje met een levendige verbeelding. Na een aantal catastrofale misverstanden beschuldigt ze Robbie Turner, de zoon van de huishoudster en minnaar van haar zusje Cecelia (Kiera Knightley) van een misdrijf dat hij nooit begaan heeft. Deze beschuldiging vernielt de prille liefde van Robbie en Cecelia en verandert op dramatische wijze voorgoed de levensloop van alle betrokkenen.

Atonement is zo’n film die ik al jaren op DVD in de kast had staan, maar nog altijd niet had gekeken. Toen mijn vriend zei dat ik mocht kiezen welke film we gingen kijken zolang het geen dansfilm zou zijn wist ik direct welke ik moest pakken. Atonement heeft vele prijzen gewonnen en het mag duidelijk zijn dat het een goede film is. De film is zelfs bijna tien jaar later nog enorm sterk en het verhaal is fantastisch. Het boek (het is een verfilming) zal dus ongetwijfeld nog beter zijn. Het acteerwerk is goed, maar vooral het verhaal en met nadruk het einde heeft veel indruk op mij gemaakt. Als je een klassieker wilt zien is Atonement zeker een aanrader.

Ook keek ik deze maand The Man from U.N.C.L.E. en Ant-Man. Beide films had ik al gezien met mijn broertje, maar mijn vriend had ze nog niet gezien en dus werd het voor mij een rewatch. De volledige recensie kun je lezen door op de naam van de film te klikken en de mini-recensies vind je in het overzicht van juli en september.

Wat is de leukste film die jij hebt gekeken in november?

Deze post is al 3117 keer gelezen