Filmrecensie | Moms’ Night Out

Classificatie: 12+
Speelduur: 98 minuten

HartjeHartjeHartje

Komedie waarin jonge moeders zichzelf trakteren op een een avondje uit, hopende dat ze zonder zorgen de kinderen over kunnen laten aan hun echtgenoten.

Moms night out still

Chaotische feelgoodfilm

Je hebt A-films en je hebt B-films. En je hebt films zoals Moms’ Night Out, die niet zo kwalitatief hoogstaand zijn als een film als bijvoorbeeld Bridesmaids, maar ook weer niet zo slecht is dat hij in de categorie B-films geplaatst moet worden. Moms’ Night Out is een heerlijke chaotische feelgood film waar ik dit weekend enorm om heb moeten lachen. In april is de Moms’ Night Out uitgekomen in de bioscoop en sinds 10 september is de film verkrijgbaar op DVD.

Als dat maar goed gaat…

Moms’ Night Out gaat over Allyson (Sarah Drew, Grey’s Anatomy); een gestreste moeder die een mommy-blog wil beginnen. Deze blog komt alleen aan het begin en aan het einde aan bod, maar het is wat er tussenin afspeelt dat deze film leuk maakt. Deze gestreste moeder heeft een man (Sean Astin, The Lord of the Rings) die vaak weg is en drie kinderen die al haar aandacht opnemen. Wat zij nodig heeft is wat tijd voor zichzelf. Sinds tijden besluit ze eens op pad te gaan met haar beste vriendin (Andrea Logan White, Brother White) – moeder van een tweeling en vrouw van een panische man die niet tegen kleine kinderen kan – en ook nodigen ze de vrouw van de pastoor (Patricia Heaton, The Middle) – moeder van een tiener – uit. De mannen blijven achter met de kinderen. Als dat maar goed gaat…

Moms night out still

En een baby

Wanneer blijkt dat de restaurantreservering in de soep loopt besluit Allyson radicaal dat zij een avond uit zullen en moeten, en dat die avond vanavond is. Ze pakt de mobiele telefoons van de meiden af en gooit ze in haar minivan die op de meest veilige plek geparkeerd staat… Letterlijk alles, maar dan ook echt alles dat mis kan gaan gaat mis, en elke vorm van miscommunicatie vindt plaats. En dat is precies wat komische momenten oplevert. De film begint met een gestreste moeder die overal salmonella ziet en die dinerplannen maakt met twee vriendinnen, maar heeft hilarische ingrediënten door de gehele film heen; drie vriendinnen, hun onhandige partners, een biker met een tattoo shop – maar die ook gek is op Pinterest -, Seans halfzus, een Britse taxichauffeur, een adelaar, het politiekorps en natuurlijk kan ook een baby niet ontbreken. Alle ingrediënten voor komische momenten!

Zoals ik al zei; het is geen topkwaliteit film. Er is genoeg dat beter kan, het is verre van origineel en de christelijke ondertoon is soms wat overheersend, maar Moms’ Night Out is  wel vermakelijk en dat is waar het bij mij om gaat. Dus heb je gewoon even zin om te lachen en ben je niet veeleisend – of zoek je een film die ook geschikt is om met de rest van de familie te kijken – dan kun je zeker Moms’ Night Out proberen. Mocht je de film gaan kijken, vergeet dan niet de film tot na de aftiteling uit te kijken!

Koop Moms’ Night Out op bol.com

Deze post is al 2122 keer gelezen