Filmrecensie | Magic Mike XXL

Hoofdrollen: Channing Tatum, Joe Manganiello, Matt Bomer, Kevin Nash, Adam Rodriguez
Bijrollen: Gabriel Iglesias, Amber Heard, Jada Pinkett Smith, Donald Glover
Tagline: Back to the Grind.
Genre: Komedie, Drama, Muziek
Kijkwijzer: 12+ (Seks, Drugs- en/of alcoholgebruik)

Ze zijn terug in Magic Mike XXL: Channing Tatum, Matt Bomer, Joe Manganiello, Kevin Nash, Adam Rodriguez en Gabriel Iglesias, de hoofdrolspelers uit de kaskraker van 2012, Magic Mike.

Drie jaar nadat Mike op zijn hoogtepunt het strippersleven vaarwel zei, besluiten de overgebleven leden van de Kings of Tampa ook de handdoek in de ring te gooien. Maar dan wel op hun manier: Nog één keer knallen in Myrtle Beach, samen met de legendarische Magic Mike in de spotlights.

Onderweg naar hun allerlaatste show, met stops in Jacksonville en Savannah waar ze oude kennissen ontmoeten en nieuwe vrienden maken, leren Mike en de mannen nieuwe moves en schudden ze op verrassende wijze het verleden van zich af.

Ladiesnight

Heel stiekem had ik hier best wel naar uitgekeken en afgelopen woensdag, 1 juli, ging ik met mijn moeder naar de ladiesnight om het vervolg van Magic Mike, Magic Mike XXL, te bewonderen. Eigenlijk was ik helemaal niet zo’n groot fan van het eerste deel. Ik had meer gedans verwacht, en het verhaal eromheen vond ik soms niet helemaal mijn ding. Misschien was het iets te duister voor een film over sexy mannen. Ik zou hooguit nog een keer één van die geweldig dansjes herkijken maar zeker niet de hele film. Daarnaast was ik ook geen fan van The Kid. Magic Mike XXL daarentegen… die wil ik nog wel eens gaan herkijken (al zijn de meeste critici het niet met mij eens).

Be warned: dit is een recensie over een film met heel veel sexy mannen. Hier zal dan ook zeker over gesproken worden!

Meer humor en leuker verhaal

Het verhaal rondom de male entertainers dat dit keer in de vorm van een soort road trip was, vond ik een stuk leuker en interessanter. Hoewel het alweer een jaar of drie geleden is dat ik het vorige deel keek, heb ik het idee dat Magic Mike XXL een leuker verhaal en meer humor bevat. Er wordt in de film zelfs gerefereerd naar dingen die de doelgroep waar ik mij in bevind erg aanspreken. Zo is er een referentie naar Harry Potter, Twilight en zelfs mij favoriete boyband van vroeger: de Backstreet Boys. Een diepzinnig verhaal hoef je natuurlijk niet te verwachten bij zo’n film, dat is niet eens de bedoeling van deze film, maar het verhaal is leuk, er is karakterontwikkeling en het acteerwerk en de dansjes zijn goed.

Magic Mike XXL still

Grote afwezigen en nieuwelingen

Naast dat ik het verhaal dit keer leuker vond gaan de meeste mensen denk ik naar de film voor de sexy mannen die sexy dansmoves uit hun mouw schudden. En dat doen ze ook zeker in Magic Mike XXL. De grote afwezigen dit keer zijn Alex Pettyfer en Matthew McConaughey. In de film wordt kort toegelicht waarom ze in deze film niet te zien zijn en weet je wat; ik heb ze niet gemist. Maar er is ook nieuw bloed; zo zie je namelijk Jada Pinkett Smith voorbij komen, maar ook Donald Glover uit Community. Ik twijfelde zelfs even of hij het wel echt was, want ik ken hem als die grappenmaker, maar hier was hij ineens heel sexy (en hij kan ook nog eens prachtig zingen).

Solo’s

Hoewel ik in Magic Mike de solodansen leuker vond dan de solodansen in Magic Mike XXL zaten er wel een paar hele leuke tussen in Magic Mike XXL. Niet perse op de stripperconventie, want ik heb ook echt enorm kunnen lachen om de act van Big Dick Richie bij een tankstation op een liedje van de Backstreet Boys. Serieus, je lacht je dood. De echt geweldige dansacts zijn natuurlijk van Channing Tatum (Magic Mike) die het dansen echt nog niet verleerd is en vooral zijn duo act op het einde vond ik geweldig! Maar op de stripperconventie vond ik de act van Joe Manganiello (Big Dick Richie) er leuk bedacht en vond ik het leuk de prachtige zangstem van Matt Bomer (King Ken) te kunnen bewonderen. Stiekem had ik trouwens verwacht dat King Ken uit de kast zou komen, al helemaal door de persoonlijkheid van zijn personage.

Magic Mike XXL still

Ik hoef geen stripper

Er zijn echter dingen waarvan ik niet zou willen dat ze mij zouden overkomen mocht ik mij ooit in de buurt van een stripper bevinden. Leuk voor je dansen is hartstikke mooi, maar ze willen nog wel eens heel wild zijn met de vrouwen waarvoor ze dansen – serieus, de posities waar die vrouwen zich soms in bevinden… – en het hoeft van mij ook niet telkens dat ze hun hoofd in het kruis van de vrouwen drukken of andersom. O, en ik weet dat strings blijkbaar bij stripteases horen, maar ik vind boxers toch echt veel sexyer…

Mijn favoriet?

Iedereen heeft overigens trouwens vast wel een favoriet en het zal je misschien verbazen dat de mijne niet Channing Tatum is! Nee, mijn favoriet is Joe Manganiello. Hij is enorm grappig en niet bepaald verkeerd om naar te kijken (serieus check zijn Backstreet Boys stukje, geniaal!), al geldt dat natuurlijk net zo goed voor Channing Tatum en Matt Bomer. Hallelujah! Maar voor Joe Manganiello heb ik op de één of andere manier een soft spot.

Magic Mike XXL still

Magic Mike XXL is leuker dan het eerste deel en bevat naar mijn idee een verhaal dat meer aanspreekt in de vorm van een roadtrip en bevat meer humor. Hoewel de grote spectaculaire solo acts niet allemaal even geweldig waren, zitten er wel heel veel leuke en sexy danscènes is de film. De film spreekt alle leeftijden en soorten vrouwen aan (niet te jong natuurlijk) doordat, net als in de eerste film, een diverse groep mannen het beeld vult, maar je merkt dat het wel is geschreven door iemand uit de generatie waarin we allemaal verliefd werden op boeken en films als Harry Potter en Twilight, door met een knipoog daarnaar te refereren. Op een diepzinnig verhaal hoef je natuurlijk niet te wachten, maar het acteerwerk is prima. Wil je een leuke girls-night? Dan is Magic Mike zeker een aanrader!

Heb jij de film al bewonderd? En wie is jouw favoriet uit Magic Mike XXL?

Deze post is al 2392 keer gelezen