Filmrecensie | Project T (Tomorrowland)

Hoofdrollen: Britt Robertson, George Clooney en Raffey Cassidy
Bijrollen: Hugh Laurie
Tagline: Imagine a place where nothing is impossible
Duur: 130 minuten
Genre: Actie, Avontuur, Mysterie

HartjeHartjeHartjeHartje

Voormalig wonderkind Frank (Clooney), getekend door teleurstelling, en Casey (Britt Robertson), een pientere, optimistische tiener die barst van de wetenschappelijke nieuwsgierigheid, delen hetzelfde lot.

Samen gaan ze op een gevaarlijke missie om de geheimen te onthullen van een mysterieuze plek die zich in een andere dimensie bevindt, en alleen bekend staat als Tomorrowland. Na wat ze daar moeten doen zal de wereld – en zijzelf – nooit meer hetzelfde zijn.

Tomorrowland

Ik was al lange tijd aan het uitkijken naar een film genaamd Tomorrowland, om er een paar weken geleden achter te komen dat de film tegenwoordig Project T wordt genoemd. Wat mij aansprak aan de film weet ik niet precies, want ik wist in eerste instantie niet eens echt waar de film over zou gaan, behalve dan dat Britt Robertson en George Clooney een rol hebben in de film.

Misschien is het omdat de film in Amerika zoveel in de media is geweest en, doordat ik die goed volg, al veel in aanraking ben geweest met de titel. Tegenwoordig heet de film in elk geval Project T, althans, in Nederland. En na even googlen weet ik ook waarom; In Europa is de naam Tomorrowland een geregistreerd merk van een festival en dus mochten ze die naam hier niet gebruiken. Ik keek een trailer en werd echt nieuwsgierig. Gelukkig heb ik niet lang hoeven wachten totdat ik hem samen met mijn vriend in de bioscoop keek.

Project T - Tomorrowland Still

Uitmuntend acteerwerk van Cassidy

Wat mij direct opviel in de film is het uitmuntende acteerwerk van de getalenteerde jonge Raffey Cassidy. Het leuke is ook dat ik hierover nog niks had gezegd tegen mijn vriend, maar dat ook hij dit benoemde toen we thuiskwamen. Niet alleen acteert ze ontzettend goed, maar ook de chemie tussen haar en George Clooney is duidelijk aanwezig en maakt het geheel geloofwaardig. Waar de relatie, als je erover nadenkt, hier en daar misschien als fout en creepy kan worden gezien, werkt het echt ontzettend goed.

Naast het geweldige acteerwerk van Clooney en Cassidy hebben we natuurlijk ook nog hoofdrolspeelster Britt Robertson. Een actrice die ik heel wisselend vind acteren. Zo vond ik haar in The Secret Circle geweldig, maar in Under the Dome vond ik haar niks. Gelukkig was ze in Tomorrowland/Project T weer aan de betere hand, maar nog steeds niet geweldig.

Project T - Tomorrowland Still

Leuk verhaal met humor en goede visuele effecten

Het verhaal zelf zit zoals de meeste Disney films goed in elkaar en hoewel ik het eerst niet had verwacht heb ik ook echt enorm gelachen tijdens de film. Hier en daar hebben ze hele leuke momenten van humor ingelast en vond ik de toevoeging van de robots ook erg leuk. Al met al is deze film ook zeker geschikt voor de jongere kijkers, het is tenslotte Disney, maar niet voor de allerjongsten. Vandaar ook dat het de rating twaalf jaar en ouder heeft gekregen. En laat ik ook de visuele effecten niet vergeten, deze vind ik ook erg mooi in beeld gebracht.

Tomorrowland is een leuke film, maar is vooral opvallend door het uitmuntende acteerwerk van de twaalfjarige Raffey Cassidy en de chemie tussen haar en George Clooney. Het verhaal is leuk, lekker luchtig en bevat leuke humor, en ook over de visuele effecten ben ik zeer te spreken. De 130 minuten in de bioscoop vlogen voorbij en ik heb genoten van deze film!

Deze post is al 2789 keer gelezen