Categorieën: Films / Tags: , , , , , ,

Movie Challenge Update | Welke films keek ik in Maart?

Movie Challenge Update volledig

Maart was niet de maand voor mij om veel films te zien. Ik merk echt dat ik het druk heb en dat we er dan eerder snel even een serie van 20 of 45 minuten voor zetten in plaats van een film. Gevolg? Ik heb deze maand maar vijf films gezien voor de Movie Challenge. Vorige maand vroeg ik jullie ook of jullie het leuk zouden vinden als ik op een bepaalde manier cijfers of sterren zou geven aan de films. Deze maand ga ik dat toepassen. Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Wil je weten welke films ik dit jaar al heb gezien voor de Movie Challenge, klik dan hier. In totaal heb ik nu 23 films gezien voor mijn 2015 Movie Challenge, wat betekent dat ik 2 films achterloop op schema. Dat valt nog te overzien.

The Hunger Games: Mockingjay – Part 1

Het onmogelijke is gebeurd: Katniss Everdeen heeft de Hongerspelen twee keer overleefd. Er is echter geen enkele reden tot blijdschap. District 12 is volledig verwoest en Peeta is in handen van President Snow. De rebellenleiders hebben Katniss uit de spelen gered, omdat ze willen dat zij het gezicht wordt van de opstand. Want in de nasleep van de Quarter Quell is een ding heel duidelijk geworden: het is oorlog.

Ik heb deze film in november ook al gezien met mijn broertje, maar meestal kijk ik de film een paar maanden later nog een keer met mijn vriend. Destijds heb ik ook al een recensie geschreven over deze film.

HartjeHartjeHartjeHartje½

Fifty Shades of Grey

Wanneer literatuurstudente Anastasia Steele de jonge ondernemer Christian Grey moet interviewen, ziet ze een mooie, intelligente en intimiderende man. De onbevangen, onschuldige Ana realiseert zich tot haar grote schok dat ze hem wil en dat ze zich ondanks zijn ongrijpbare terughoudendheid wanhopig tot hem aangetrokken voelt. Niet in staat om Ana’s pure schoonheid, humor en onafhankelijke geest te weerstaan, geeft Grey toe dat hij ook naar haar verlangt – maar wel op zijn eigen voorwaarden. Gechoqueerd maar ook gefascineerd door Greys opmerkelijke erotische voorkeuren, is Ana in eerste instantie terughoudend. Hoewel alle ingrediënten voor een succesvol leven – zijn internationale bedrijven, zijn enorme kapitaal, zijn liefhebbende familie – aanwezig zijn, is Grey een man die gekweld wordt door demonen en die wordt opgeslokt door zijn dwingende behoefte aan controle. Terwijl het duo aan een gewaagde, hartstochtelijk fysieke affaire begint, ontdekt Ana de geheimen van Christian Grey, en verkent ze haar eigen duistere verlangens.

Ik had totaal geen interesse in het kijken van de film, maar na het lezen van meerdere hilarische recensies wilde ik de film alleen maar zien om die grappige referenties te kunnen snappen. De film vond ik verder niks bijzonders en Jamie Dornan vond ik leuker toen hij nog een rolletje in Once Upon a Time had.

HartjeHartje

Love, Rosie

Rosie en Alex delen sinds hun jeugd alles met elkaar, van de eerste kus tot ‘de eerste keer’. De twee willen niets liever dan Londen ontvluchten en samen studeren in Amerika. Wanneer Rosie onverwachts zwanger wordt, valt dat plan echter in duigen. Alex besluit in zijn eentje naar Amerika te gaan en in eerste instantie lijkt er niets tussen de vriendschap van Rosie en Alex te kunnen komen. Echter dreigt de afstand na loop van tijd hen toch uit elkaar te drijven, zeker wanneer het niet altijd lukt om de belangrijke momenten in het leven met elkaar te kunnen delen. Is vriendschap voor eeuwig?

Deze film wilde ik al heel lang zien. De recensie heb ik al geschreven en deze gaat volgende week woensdag online.

HartjeHartjeHartjeHartjeHartje

Insurgent

In het tweede deel van The Divergent Series: Insurgent krijgt Tris het steeds moeilijker, ze zoekt voor bondgenoten en antwoorden in hetgeen wat is overgebleven van het futuristische Chicago. Tris en Four zijn voortvluchtigen en worden achternagezeten door Jeanine, de leider van de factie Eruditie. In een race tegen de klok moeten ze uitzoeken waar de familie van Tris zijn leven voor heeft gegeven en waarom de leiders van Eruditie er alles aan doen om ze tegen te houden. Achtervolgd door hun keuzes in het verleden, zijn zij wanhopig om hun geliefden te beschermen en worden Tris en Four met de ene na de andere onmogelijke uitdaging geconfronteerd. Langzaam maar zeker ontrafelen zij de waarheid over hun verleden en uiteindelijk over de toekomst van hun wereld.

Een jaar lang heb ik uitgekeken naar deze film. Divergent keek ik in de bioscoop terwijl ik nog in Allegiant aan het lezen was, en het gehele verhaal zat nog zó vers in mijn geheugen dat Divergent mij wat tegenviel. Echter na een tijdje kon ik de film als losstaand geheel veel beter waarderen. Ik wist dat Insurgent ook redelijk zou verschillen van het boek, maar gezien het een jaar geleden is dat ik Insurgent las, ging ik er vanuit dat ik de film dit keer beter zou vinden. Dit bleek uiteindelijk niet zo te zijn. De film was wel goed, vooral visueel en qua actie, maar wel wat gehaast en ik miste uitdieping van de personages. Mijn vriend die de boeken niet gelezen heeft vond sommige dingen ook niet logisch en dat viel pas op zijn plaats toen ik het aanvulde met informatie uit het boek. Dat vond ik jammer. Uiteindelijk vind ik van de twee delen die inmiddels zijn uitgebracht, Divergent toch echt de beste van de twee. Mijn volledige recensie ging vorige week vrijdag online en vind je hier.

Seventh Son

Lang geleden werd de wereld bedreigd door een kwaad dat een oorlog wilde ontketenen tussen bovennatuurlijke krachten en de mensheid. Meester Gregory is een ridder die de boosaardige en machtige heks Moeder Malkin opsloot. Maar nu is ze ontsnapt en neemt ze wraak. Moeder Malkin roept al haar volgelingen op en bereidt zich voor om haar toorn op de nietsvermoedende wereld los te laten. Er is slechts één belemmering: Meester Gregory. Gregory komt oog in oog te staan met het dodelijke kwaad waarvan hij altijd al vreesde dat het zou terugkeren. Hij heeft de tijd tot de volgende volle maan om iets te doen wat normaal gesproken jaren duurt: het opleiden van zijn nieuwe leerling Tom Ward. Het lot van de mensheid is in handen van de zevende zoon van een zevende zoon.

Erg nieuwsgierig was ik naar deze film gezien ik dit soort films over het algemeen vaak erg leuk vind. Ik moest namelijk denken aan andere films in het fantasy genre zoals Percy Jackson, welke ik erg goed vind. Mijn recensie volgt volgende week vrijdag.

Wat is de beste film die jij hebt gekeken deze maand?

Deze post is al 2642 keer gelezen