Categorieën: Films / Tags: , ,

Welke films keek ik in januari?

Movie Challenge Update volledig

Zoals jullie wel weten doe ik dit jaar zowel een Reading Challenge als een Movie Challenge. Ik had ook gezegd één keer in de drie maanden een gezamenlijke challenge update te doen, maar gezien ik deze maand al zoveel films heb gezien – ja, het gaat erg goed met de challenge haha – heb ik besloten van de film challenge elke maand een update te gaan doen. Het is sowieso niet te doen voor mij om elke film apart te recenseren, dus elke maand zal ik een aantal apart recenseren en de rest hieronder kort toelichten.

De volgende films heb ik in januari gekeken en ook al gerecenseerd. Klik op de titel om naar de recensie te gaan.

This is Where I Leave You
Men, Women & Children
The Imitation Game

En hieronder volgen alle andere films die ik in januari heb gekeken. Schuingedrukt is de omschrijving van de film en daarna volgt in het kort mijn mening.

Christmas Cupid

Christmas Cupid banner

Sloane Spencer is een machtige publiciste uit Hollywood, die achtervolgd wordt door de geest van haar laatste klant, Caitlin. Met Kerstmis in het vooruitzicht brengt de geest Sloane in contact met geesten van haar ex-partners uit het verleden, heden en toekomst. Sloane komt er achter dat ze haar, soms onethische, manier van handelen moet veranderen en dat een liefde in het verleden wel eens de sleutel zou kunnen zijn.

Ik had zin in een vrouwenfilm en wilde nog een beetje in de kerstsfeer blijven, maar deze film is te cheesy en voorspelbaar. De film was wel oké, maar ik ben niet echt laaiend enthousiast. Als je een andere film paraat heb raad ik je eerder die aan dan deze.

Mr. Popper’s Penguins

Mr. Popper's Penguins

Thomas Popper is een succesvol projectontwikkelaar in New York, maar door zijn werk totaal vervreemd van zijn gezin. Dat verandert allemaal als zijn vader hem een pinguïn nalaat. Door een misverstand krijgt hij er zelfs nog vijf pinguïns bij, die zijn leven op z’n kop zetten. Poppers kinderen zijn echter dol op de beestjes en om hun liefde voor hem weer terug te winnen, besluit Thomas de pinguïns te houden. Maar dat valt niet mee, want naast de zorg voor zes pinguïns heeft Popper zijn zinnen gezet op een historisch pand. Als Popper tijdens een feestje de eigenaar wil overhalen het pand aan hem te verkopen, zorgen de pinguïns voor een enorme chaos.

Wat een leuke film! Ik was de laatste tijd echt helemaal into penguins. Ik keek in december namelijk ook Penguins of Madagascar. Het is een grappige film, maar ook een hele mooie film waarbij je ziet hoe een familie weer dichter bij elkaar komt.

The Guest

The Guest

Thriller over een mogelijk psychopathische soldaat die zijn intrek neemt bij de Petersons met de claim dat hij een vriend was van hun overleden zoon.

Ik was echt heel nieuwsgierig naar deze film. Ik was namelijk groot fan van Dan Stevens in Downton Abbey en vond het – SPOILER SEIZOEN 3 – vreselijk dat hij eruit geschreven werd omdat hij zich graag op films wilde storten. Ik was zo ontzettend fan van zijn personage en mis zijn personage nog steeds heel erg dus ik vond dat de film ten minste kijkbaar moest zijn om mij niet extra te laten treuren dat hij Downton heeft verlaten. – EINDE SPOILER – In The Guest speelt Dan Stevens echt een hele andere rol, hij lijkt wel bijna een ander persoon. Voor mij is dat een teken dat het een hele goede acteur is; als je geloofwaardig twee totaal verschillende rollen kunt spelen. Maar ik blijf fan, ook al was zijn personage een beetje creepy. Het is een aparte film, maar ik bleef nieuwsgierig naar zijn geheim. Het einde was ook apart, want 1. hoe kan dat? en 2. komt er een vervolg? Ondanks dat het een creepy film is vond ik het een prima film en het feit dat Dan Stevens de hoofdrol speelt hoeft niet met uitleg gepaard te gaan ;-). De film is dus leuk voor zowel vriend als vriendin.

Whiplash

Whiplash

Andrew Neyman, een jonge jazzmuzikant, is vastberaden om koste wat kost de beste drummer van zijn elitaire conservatorium te worden. De briljante muziekdocent Terence Fletcher, die bekend staat om zijn gevreesde, spartaanse lesmethodes, leidt het beste jazz-ensemble van de school. Hij ontdekt de ambitieuze drummer en zorgt ervoor dat Andrew in zijn band terecht komt. Onder invloed van de tirannieke Fletcher wordt Andrews streven naar perfectie een onoverkomelijke obsessie. Zijn meedogenloze leraar drijft hem tot het uiterste van zijn muzikale en fysieke kunnen, maar ook bijna tot waanzin.

Ik had al een aantal recensies gelezen en die waren ontzettend lovend. Ikzelf vond hem niet zo speciaal en het einde niet bevredigend…

Predestination

Predestination

Een Temporal Agent reist door de tijd om criminelen te stoppen alvorens ze hun slag kunnen slaan. Hij moet niet alleen zijn eigen toekomst veilig stellen, maar ook de enige crimineel zien te vangen die hem al die tijd wist te ontglippen.

Een film waarbij je goed moet opletten, want het zit heel ingenieus in elkaar. Naar aanleiding van de omschrijving verwachte ik een hele andere film, maar wat het uiteindelijk bleek te zijn was beter dan ik in eerste instantie had verwacht. Ik kan niet veel vertellen over het verhaal zonder iets weg te geven, maar het zit goed in elkaar en de enige film waar ik het mee kan vergelijken is Inception. Niet dat het vergelijkbaar is, maar in hoe het opgezet is en hoe het in elkaar zit. Gewoon uitproberen.

Romeo & Juliet (2013)

Romeo and Juliet

Bewerking van William Shakespeares gelijknamige toneelstuk met Douglas Booth en Hailee Steinfeld in de titelrollen.

Ik ben groot fan van Romeo en Julia, mede omdat er speciale herinneringen voor mij aan vast zitten, maar het is ook gewoon een mooi verhaal. Echter deze versie… vond ik niet zo goed. Ook al was het leuk om Gossip Girl alum Ed Westwick te zien, zou ik je deze film niet aanraden. Mocht je nog eens een film willen kijken over Romeo en Julia en dit nog niet eerder gedaan hebben dan raad ik je aan om de versie uit 2006 te kijken, met Claire Danes en Leonardo DiCaprio. Die versie ik echt prachtig. Deze, not so much…

The Riot Club

The Riot Club

De Riot Club is een hoogst elitaire vereniging in Oxford, waar briljante en steenrijke studenten hun eerste stappen zetten om de toekomstige leiders van het land te worden. De exclusieve sociëteit staat echter vooral bekend om zijn perverse en decadente gedrag. Miles en Alistair zijn twee geniale eerstejaarsstudenten uit de bevoorrechte ‘upper class’ families. Terwijl Alistair koste wat het kost deel wil uitmaken van de Riot Club, is Miles niet direct overtuigd. Tijdens een decadente schranspartij worden de rivaliteit en jaloezie tussen beide jongemannen ten top gedreven en lopen de uitspattingen totaal uit de hand.

Ik had heel lang naar deze film uitgekeken. I mean, hello Sam Clafflin en Max Irons. En ja die jongen meest rechts op de foto speelt de hoofdrol in de film die ik hierboven noemde (Romeo and Juliet). Goede acteurs, dus dit moest wel een goede film worden. Dacht ik. Misschien is het ook wel een goede film, maar door een bepaalde scene voelde ik mij niet meer goed bij de film. Het werd geweldadig en hoewel ik dat vaak genoeg zie in films kon heb ik hier op een gegeven moment mijn hoofd weggedraaid. Hierdoor ben ik dusdanig beinvloed dat ik de film niet aan zou raden door het gevoel waar ik mee over ben gebleven. Sam Claflin is trouwens wel een geweldige acteur. Waar ik hem in The Hunger Games echt als het perfecte vriendje zag, haatte ik hem hier. In de ene film een personage neerzetten waar je verliefd op wordt en in de andere film een personage neerzetten die je haat dat kan alleen een goede acteur.

The Secret Life of Walter Mitty

The Secret Life of Walter Mitty

Walter Mitty werkt bij het fotoarchief van een groot tijdschrift en leidt een saai leven. De enige lichtpuntjes op zijn werkdag zijn de knappe collega Cheryl en de avonturen die Walter beleeft in zijn dagdromen. Als de banen van Walter en Cheryl op de tocht komen te staan, gaat Walter op de meest afgelegen en avontuurlijke plekken op aarde zoek naar de fotograaf die de boel nog kan redden.

Mijn vriend wilde deze film heel graag zien en ik heb het heel lang uit weten te stellen, maar uiteindelijk heb ik ermee ingestemd om de film te bekijken met hem. Het begin deed mij denken dat ik gelijk had dat deze film niks zou zijn. Momenten waarop echt onwerkelijke dingen gebeuren tijdens het dagdromen, en die vond ik niet zo geweldig. Maar de film werd langzaamaan beter en uiteindelijk vond ik het ook een heel mooi einde hebben. Toch een voldoende dus.

Wat is de leukste film die jij hebt gekeken in januari?

Deze post is al 2135 keer gelezen