Recensie | Teen Wolf – Seizoen 1

Hoofdpersoon: Tyler PoseyCrystal Reed, Dylan O’Brien, Tyler Hoechlin, Holland Roden, Colton Haynes
Bijpersonages: JR Bourne, Linden Ashby, Melissa Ponzio, Seth Gilliam, Jill Wagner
Speelduur per aflevering: 41 minuten
Tagline: Love. Be afraid
Kijkwijzer: 16+ (Geweld, Angst, Grof taalgebruik)

Teen Wolf is een Amerikaanse drama-/fantasieserie van de zender MTV. De serie ging in première op 5 juni 2011.

Teen Wolf gaat over de jonge Scott McCall. Als hij wordt gebeten door een weerwolf, verandert hij er zelf in een. Nu mag je in de puberteit wat extra haargroei verwachten, maar bij Scott loopt het de spuigaten uit. En alsof volwassen worden nog niet erg genoeg is, wordt hij nu ineens op de hielen gezeten door weerwolfjagers. Het drama wordt helemaal compleet als een van de weerwolfjagers de vader van zijn nieuwe vriendinnetje blijkt te zijn, want romantiek mag natuurlijk niet ontbreken.

Recensie

Teen Wolf, de serie gebaseerd op de gelijknamige film uit 1985 met Michael J. Fox in de rol van Scott Howard. Ikzelf heb de film niet gezien en zal de serie dan ook niet met de film vergelijken. Wel heb ik van horen zeggen dat er grote verschillen zijn tussen de serie en de film.

De serie start met Scott McCall (Tyler Posey) en zijn beste vriend Stiles Stilinski (Dylan O’Brien). Stiles heeft zijn vader, welke politieagent is, afgeluisterd bij een telefoongesprek en is zo te weten gekomen dat een meid van in de twintig is vermoord. Echter is er maar één helft van haar lichaam gevonden en dit detail prikkelt Stiles om samen met Scott op zoek te gaan in het bos naar de andere helft van het lichaam.

Het leven van Scott McCall verandert voorgoed wanneer hij op die avond gebeten wordt door een weerwolf en hierdoor zelf ook geïnfecteerd raakt met het weerwolfvirus. Hoewel hij het in eerste instantie als vloek ervaart, ziet hij er toch ook wel de voordelen van in. Zo is zijn gehoor sterk verbeterd, is hij sterker en krijgt hij dankzij zijn versterkte instincten een basisplaats in het lacrosseteam. Echter zijn er ook veel nadelen. Zo is de vader van het meisje dat hij direct in de eerste aflevering al begint te daten een hunter die het gemunt heeft op weerwolven. Alsof dat nog niet genoeg is komt ook mede-hunter tante Kate (Jill Wagner) terug naar Beacon Hill. Zal Allison (Crystal Reed), het vriendinnetje van Scott, meegaan in het familiebedrijf en erachter komen wat Scott echt is?

Meer?

Deze recensie heb ik geschreven voor MijnSerie.nl. Je leest de gehele recensie hier.

Deze post is al 4190 keer gelezen