Recensie | Teen Wolf – Seizoen 3A

Hoofdpersoon: Tyler PoseyDylan O’Brien, Crystal Reed, Tyler Hoechlin, Holland RodenDaniel SharmanCharlie Carver, Max Carver, Adelaide Kane
Bijpersonages: JR Bourne, Linden Ashby, Melissa Ponzio, Seth Gilliam, Gideon Emery, Haley Webb, Meagan Tandy, Brian Patrick Wade, Felisha Terrell
Speelduur per aflevering: 41 minuten
Tagline: This might hurt
Kijkwijzer: 16+ (Angst)

Teen Wolf is een Amerikaanse drama-/fantasieserie van de zender MTV. De serie ging in première op 5 juni 2011.

Teen Wolf gaat over de jonge Scott McCall. Als hij wordt gebeten door een weerwolf, verandert hij er zelf in een. Nu mag je in de puberteit wat extra haargroei verwachten, maar bij Scott loopt het de spuigaten uit. En alsof volwassen worden nog niet erg genoeg is, wordt hij nu ineens op de hielen gezeten door weerwolfjagers. Het drama wordt helemaal compleet als een van de weerwolfjagers de vader van zijn nieuwe vriendinnetje blijkt te zijn, want romantiek mag natuurlijk niet ontbreken.

Recensie

Teen Wolf is wat mij betreft nog steeds een ondergewaardeerde serie die een groter platform verdiend dan MTV. Aan de andere kant, als een grote zender zoals ABC of The CW de serie uit zou zenden zou de concurrentie groter zijn omdat daar al zoveel kwaliteitsseries uitgezonden worden en is de kans groter dat de serie vroegtijdig gecanceld zou worden. Er zijn namelijk zoveel goede series op dat soort zenders geweest en veel daarvan delfden het onderspit. Wat dat betreft zit Teen Wolf dus eigenlijk wel goed bij MTV. Teen Wolf heeft de kans gekregen om te groeien. Het tweede seizoen was een enorm succes en daaropvolgend kreeg de serie niet alleen een derde seizoen, het kreeg ook nog eens dubbel zoveel afleveringen.

Laten we eerst eens kijken naar waar we zijn geëindigd met seizoen twee. De seizoensfinale was geweldig. De dierenarts leek nog meer geheimen te hebben, Gerard verdween mysterieus, Allison maakte het uit met Scott, een roedel Alpha’s was al in Beacon Hills en leek Erica en Boyd te hebben onderschept en bovenal veranderde Jackson in een echte weerwolf. En niet zomaar een weerwolf, maar een weerwolf met blauwe ogen. Fora werden na de finale overspoeld met vragen over deze blauwe ogen. Wat zouden ze betekenen?

Ik was een grote fan van Jackson en vond het dan ook spijtig om te horen dat hij ging stoppen met Teen Wolf. Natuurlijk kunnen we hem nog zien in Arrow en dat is ook een hele leuke serie en daar zal hij in het tweede seizoen ook een grotere rol gaan spelen, maar hij hoorde echt bij Teen Wolf en hij wordt gemist. Jammer was wel dat hij er op een hele makkelijke manier uitgeschreven werd. Sommigen hadden zelfs het stukje gemist waarin Lydia en Allison kort benoemden waarom Jackson niet meer in Beacon Hills is.

Meer?

Deze recensie heb ik geschreven voor MijnSerie.nl. Je leest de gehele recensie hier.

Deze post is al 1906 keer gelezen