Boekrecensie | Storm & Fury – Jennifer L. Armentrout

Storm and Fury - Jennifer L. Armentrout
Boekrecensie | Storm & Fury – Jennifer L. ArmentroutStorm and Fury door Jennifer L. Armentrout
Serie: Harbinger #1
Verschenen: 9 februari 2021 bij Zomer & Keuning
Format: Paperback, aantal pagina's: 510
Genre: Young Adult, Fantasy
Lees ook: Wacht op mij, Ga voor mij, Blijf bij mij, Val voor mij, Kies voor mij, Vertrouw op Mij, IJskoud, Obsidian, Onyx, Het probleem met voor altijd, Obsidian, Vurig, Onyx, Opal, Origin, Opposition, Als morgen niet bestaat, The Darkest Star, The Burning Shadow, From Blood and Ash, Droom van mij, The Brightest Night, Witheet, Steenkoud, Rijk van Vlees en Vuur, Kroon van Gouden Beenderen, Schaduw in het Vuur

Trinity is de laatste van haar soort. Ze heeft een bijzondere gave en leeft al jaren op een geheime locatie, bewaakt door de wachters. Als de demonen ontdekken wat haar kracht is, zullen ze haar vermoorden. Als Trinity hoort dat er buiten iets leeft dat zowel demonen als wachters vermoordt, stort haar wereld in. Ze kan niet anders dan uit haar veilige omgeving vertrekken om zichzelf en haar familie te beschermen.

'Storm and Fury' is het eerste deel van de Harbinger-serie van Jennifer L. Armentrout, een spin-off van de eerder verschenen Dark Elements-serie.

Wat een beauty

Gisteren kwam dit prachtige boek uit in het Nederlands: Storm and Fury van Jennifer L. Armentrout. En ik zeg prachtig, want wat heeft Zomer & Keuning er een prachtige editie van gemaakt. Alle eerste drukken van dit boek hebben een metallic cover waardoor de bliksemschichten over de cover lijken te schieten en een lekker felle kleur op snee. Dit maakt er echt een juweeltje van. Dus wees er snel bij, want alleen de eerste druk van dit boek ziet er zo fantastisch uit.

Storm and Fury

Storm and Fury is een spin-off-serie van de Dark Elements-serie. Hoewel je de series los van elkaar kunt lezen, raad ikzelf wel aan om eerst met de Dark Elements-serie te starten. Want Storm and Fury bevat vrij grote spoilers voor die serie. In deze nieuwe serie (ook bekend als de Harbinger-serie) staat Trinity centraal. Wat Trininty precies is zal ik niet verklappen, dat mag je zelf ontdekken. Wat ik je wel kan vertellen is dat ze slechts voor de helft mens is en dat demonen er absoluut niet achter mogen komen wat zij is.

Trinity leeft in een complex met wachters in opleiding, vrouwen en kinderen. Daar wordt ze al jaren verborgen en slechts een handvol personen weten wat voor krachten zij heeft. Ze is door haar vader verbonden met wachter Misha, haar beschermer. Maar Trinity wil niet behandeld worden als iemand die beschermd moet worden, ze kan zichzelf prima beschermen. En wanneer er iets met Misha gebeurt, stáát Trinity erop om hem zelf te redden.

Storm and Fury - Jennifer L. Armentrout
De kleur kreeg ik niet goed op de foto. Het is eigenlijk meer turquoise.

Lees Dark Elements eerst

Hoewel je Storm and Fury dus prima los kunt lezen van de Dark Elements-serie doordat veel zaken opnieuw uitgelegd worden voor nieuwe lezers, is het voor diegenen die die boeken wel hebben gelezen een feest van herkenning. Trinity’s tegenspeler is namelijk Wachter Zayne (zwijmel)! En door zijn rol in het verhaal zijn er allerlei leuke easter eggs en knipogen naar de Dark Elements-serie, en zien we ook diverse andere leuke personages terug.

Nieuw, maar herkenbaar

Storm and Fury is een compleet nieuw verhaal, deels in een oude setting. Trinity heeft veel weg Layla uit de Dark Elements-serie en de verhalen an sich hebben dezelfde feel, dus het is vrij veilig om te zeggen: als je de Dark Elements leuk vond, dan vind je Harbinger ook leuk (en als je de één niet leuk vindt, dan de andere waarschijnlijk ook niet). Het verhaal is op eenzelfde manier geschreven en de herkenbare stijl van Jennifer L. Armentrout vind je door het gehele boek; lekker luchtig, makkelijk leesbaar en ontzettend verslavend.

Storm and Fury - Jennifer L. Armentrout
Het metallic is niet heel goed zichtbaar op de foto, maar het geeft echt een heel gaaf effect.

Kruimel!

Extra leuk vond ik in Storm and Fury, naast de romantiek, de altijd leuke personages en de spanning, de toevoeging van Kruimel. Kruimel is een spook uit de jaren tachtig die alleen Trinity kan zien. Hoe verzint ze altijd dit soort leuke kleine toevoegingen?! Ik heb echt genoten van Kruimel. En hoewel het verhaal ook had kunnen bestaan zonder hem, ben ik blij dat ze hem heeft toegevoegd. Het levert diverse leuke scènes op. Daarnaast heeft ze ook haar eigen ziekte in het boek verwerkt, waardoor het boek diversiteit bevat en een eye-opener (onbedoelde woordspeling) is voor veel mensen die er niet bekend mee zijn.

Storm and Fury wordt deels gesloten geëindigd, en deels open. Hiermee leg je het boek met een content gevoel weg, terwijl je tegelijkertijd smachtend uitkijk naar de nieuwe avonturen in het volgende deel: Rage & Ruin. Gelukkig hoeven we daar niet lang op te wachten, want deze wordt al dit voorjaar verwacht. Storm and Fury is een heerlijk boek dat je in een zucht uitleest en zeer verslavend is. Ik heb genoten van Storm and Fury en kan niet wachten tot dit voorjaar!

Lees de Harbinger-serie:

Blogtour Storm and Fury
Ik heb een gratis recensie-exemplaar ontvangen van Zomer & Keuning in ruil voor een eerlijke recensie. Dit is niet van invloed op mijn mening over het boek of de inhoud van mijn recensie.