Filmrecensie | Already Tomorrow in Hong Kong

Already Tomorrow in Hong KongTitel: Already Tomorrow in Hong Kong
Regisseur: Emily Ting
Releasedatum: 12 februari 2016 (VS)
Hoofdrollen: Bryan Greenberg, Jamie Chung
Tagline: What’s meant to be will find a way
Genre: Komedie | Romantiek

Aantrekklingskracht neemt vorm aan wanneer een Chinees-Amerikaans meisje (Chung) Hong Kong bezoekt en daar een Amerikaanse expat (Greenberg) ontmoet die haar de weg wijst. Maar timing staat niet echt aan hun kant. Een verhaal over een gesprek te voet door Hong Kong, en de film stelt de vraag: wat gebeurt er wanneer je de juiste persoon op het verkeerde moment ontmoet?

Already Tomorrow in Hong Kong

Afgelopen 25 juni was het tijd voor de allereerste Filmblog Get Together. Tijdens dit gezellige event kregen we ook een film te zien. Een film die nog nooit eerder in Europa in een bioscoop was vertoond, maar hij werd exclusief aan een grote groep filmbloggers vertoond in het Springhaver Theater in Utrecht. Ik had bij De Filmkijker al een recensie van de film gelezen. Bryan Greenberg is een leuke acteur die te weinig te zien is, dus daarvoor wilde ik mij wel aan de film wagen. Echter trok de setting Hong Kong mij niet, dus vraag ik mij af of ik de film echt ervoor zou hebben gezet. Nu is dus de grote vraag: wat vond ik ervan?

Already Tomorrow in Hong Kong still

Verrassend leuk

Already Tomorrow in Hong Kong bleek verrassend leuk! Ik heb niks met landen als Hong Kong, dat ligt simpelweg buiten mijn interessegebied, maar eigenlijk stoort dat in de film niet. Het is heel duidelijk dat het zich daar afspeelt, het is daar ook echt opgenomen, maar voor mijn gevoel blijft het toch nog redelijk op de achtergrond. Het draait vooral om een voor je gevoel onmogelijke liefde en de twijfel die daarbij hoort. Ook verwachte ik dat de taal een grote rol zou spelen en het kwam dan ook als verrassing dat beide hoofdrolspelers lekker Amerikaans spraken. Voor mij is dat overigens een pluspunt. Wat mij opviel was de (bijna) afwezigheid van muziek, maar dat was niet storend.

Romantisch

De film valt überhaupt veel meer in mijn straatje dan verwacht, want er is enige romantiek in de film. Immers, de twee hoofdpersonen leren elkaar kennen terwijl de één bezet is en kunnen er dus niet naar handelen. Er is echter een overduidelijke aantrekkingskracht. De chemie tussen de acteurs spat dan ook van het scherm af. Het is dan ook niet verwonderlijk dat ze in het echt op 31 oktober 2015 zijn getrouwd. De film is erg realistisch in hoe de personages met elkaar omgaan en je kunt je dan ook makkelijk inleven.

Already Tomorrow in Hong Kong still

Saaie praatfilm?

Toen de film net ingestart was twijfelde ik of het een saaie praatfilm zou worden. Ik had recent Before You Go gezien waarin het voor mij niet werkte dat de twee hoofdpersonen vooral veel aan het praten waren terwijl ze onderweg waren naar een plek. Niet gek dus dat ik even huiverig was, maar gelukkig werkt het in Already Tomorrow in Hong Kong wel. De gesprekken zijn interessant en de film blijft continu boeiend. We hebben zelfs regelmatig gelachen om uitspraken van de hoofdpersonen. Het einde frustreerde mij, maar ik heb er inmiddels mee leren leven en begrijp de keuze.

Als De Filmkijker deze film niet had uitgekozen voor de Filmblog Get Together was het er mogelijk nooit van gekomen dat ik deze film had gezien. Gezien het een leuke film bleek ben ik hem dankbaar. Sowieso is Bryan Greenberg een acteur waar ik meer van zou willen zien, maar ook Jamie Chung wist mij te verrassen. De chemie tussen beiden is sterk. Ondanks dat het een praatfilm is weet Already Tomorrow in Hong Kong van begin tot eind boeiend te blijven. Volgens mijn collegabloggers een aanrader voor fans van de Before-trilogie.

Recensies van deze film door andere filmbloggers: De Filmkijker | Be Cool, Sodapop | Cinefille | Filmliefhebber | De Protagonisten | Film of the Day | Vinnie’s Recensies

•
  •