Categorieën: Films / Tags: , , , , , ,

Movie Challenge Update | Welke films keek ik in februari?

Movie Challenge Update volledig

In januari keek ik elf films voor de Movie Challenge. Dat is mij in februari niet gelukt, maar ik keek toch zeker wel zeven films. De recensie van The Theory of Everything verscheen al eerder op Reviews & Roses en de recensie van Big Hero 6 vind je volgende week op Reviews & Roses, dus deze films zal ik niet opnemen in dit overzicht. Welke films ik verder zag in februari? Lees snel verder! P.s. als je op de naam van de filmtitel klikt ga je direct naar IMDB.

St. Vincent

De eeuwig cynische oorlogsveteraan Vincent is op zijn zachtst gezegd niet blij als hij alleenstaande moeder Maggie en haar 12-jarige zoontje Olivier het huis naast hem ziet betrekken. Maar wanneer zijn bankrekening het absolute nulpunt heeft bereikt besluit hij dat wanhopige tijden vragen om wanhopige oplossingen en biedt hij de constant overwerkende Maggie aan om op haar zoon te passen. Zij neemt met lichte tegenzin dit aanbod aan, en al snel leert de zachtaardige Olivier in de avonduurtjes diverse uiteenlopende zaken op het gebied van gokken, vrouwen en andere zaken waar Vincent zich graag mee bezig houdt. Maar is de mopperkont wel echt zo dwars en onaardig als hij lijkt?

Ik had de poster gezien en ging er vanuit dat het een komische film zou zijn. Dat kwam natuurlijk mede doordat aangegeven werd dat Melissa McCarthy een hoofdrol speelt. Toen ik de film opzette twijfelde ik in het begin even of dit wel echt een leuke film zou worden, maar St. Vincent bleek uiteindelijk een hele mooie film. Zeg maar zo’n film waarbij je een personage eerst niet mag, maar uiteindelijk veel mededogen voor dat personage voelt. De film is mooi, maar tegelijk ook grappig. Maar het was dus niet de komedie die ik had verwacht; het is meer een drama met komische elementen.

Dumb & Dumber To

De prettig gestoorde vrienden Harry Dunne en Lloyd Christmas zijn nog altijd geen steek wijzer geworden. Na een grap waar Lloyd twintig jaar voor uittrekt, gaat het dommige duo samen op pad omdat Harry net ontdekt heeft dat hij een dochter heeft. Dat komt goed uit, want Harry is op zoek naar een donornier. Maar de roadtrip naar zijn tienerdochter verloopt uiteraard niet zoals gepland. Als er ooit al een plan was.

Vroeger heb ik wel het eerste deel gezien en die vond ik toen wel grappig, maar deze film was toch niet echt mijn ding. Ik vond de grappen niet leuk en gingen soms wat te ver naar mijn idee. Ik vond ze slecht en niet op een manier waarbij ze zo slecht zijn dat ze goed zijn. Dit is echt een film waarbij de grappen je moeten liggen. Ik denk dan ook dat de één deze film echt geweldig zal vinden en een ander helemaal niet. Ik hoor helaas in die laatste categorie. Sommige stukken waren best leuk hoor, maar ik vond het niet waard daarvoor de hele film te zien.

Horrible Bosses 2

Nick, Dale en Kurt hebben er genoeg van om gecommandeerd te worden en besluiten ze voor zichzelf te beginnen. Maar al snel raken ze hun bedrijf kwijt aan een gladde investeerder. De wanhoop nabij, en zonder enige juridische poot om op te staan, bedenken de drie beginnend ondernemers een plan om de zoon van de investeerder te ontvoeren om zo hun bedrijf weer terug te krijgen.

Deel één vond ik erg grappig dus ik was benieuwd naar deel twee. Uiteindelijk denk ik wel dat ik deel één beter vond, maar als je gewoon een avondje wilt lachen kun je deze film gerust opzetten.

Night at the Museum: Secret of the Tomb

Om te voorkomen dat de magie verdwijnt, begint nachtbewaker Larry een internationale zoektocht. Daarbij krijgt hij de hulp van een aantal oude bekenden, maar ook van een aantal nieuwe figuren.

Het is lang geleden dat ik de vorige twee delen heb gezien, maar wat ik mij ervan herinner is dat ik ze leuk vond. En dit deel vind ik minstens net zo goed! Toen de film begon kwam al vrij snel Robin Williams in beeld. Dat was wel even gek, omdat wanneer je hem levend en wel in beeld ziet nog beter binnen dringt dat een groots acteur niet meer onder ons is. De film is zowel mooi als grappig. Niet alleen de film zelf, maar ik wist ook andere grappige punten te vinden. Zo vond ik het gezicht van de zoon van Larry op de één of andere manier zoveel weg hebben van het gezicht van Bertie uit Boer Zoekt Vrouw. Hilarisch, werkelijk! De film is extra leuk omdat we een uitstapje maken naar Engeland en nieuwe personages leren kennen, waaronder Lancelot die gespeeld wordt door Dan Stevens (hij speelt ook in The Guest, daar had ik het in mijn vorige update over). De toevoeging van Rebel Wilson had overigens niet gehoeven gezien ze toch altijd hetzelfde personage speelt en dat vond ik hier niet helemaal bij passen, maar verder was de film heel erg leuk. Ikzelf denk niet dat er een vierde deel zal komen, want het einde van de film voelde voor mij vrij gesloten. Natuurlijk kun je altijd nog een vierde deel maken, zelfs bij zo’n einde, maar zouden ze echt een vierde deel maken zonder Robin Williams?

Paddington

Een jonge Peruviaanse beer met een grote passie voor alles dat Brits is reist naar Londen om een huisje te vinden. Alleen en verdwaald eindigt het beertje op Paddington Station, waar hij er achter komt dat het stadsleven niks voor hem is. Op het station wordt hij gevonden door de familie Brown, die het beertje in huis neemt. Alles lijkt goed te gaan voor het beertje totdat een museumconservator het unieke beertje ontdekt.

Ja, ik weet heus wel dat dit eigenlijk een kinderfilm is, maar ik had diverse recensies gelezen waarbij heel duidelijk werd verteld dat de film ook erg leuk is voor volwassenen. En serieus, ik heb zoveel moeten lachen bij deze film! Paddington is ook erg realistisch erin gemonteerd. Het enige minpunt vond ik Nicole Kidman. Ik vond haar gewoon niet bij deze film passen, maar wat betreft kinderen denk ik dat ze voor hen een perfecte schurk was. Paddington was echt een hele leuke film, bekijk de trailer maar als je nog twijfelt en je zal geheid lachen!

Vinden jullie het Movie Challenge overzicht leuk op deze manier? Of zouden jullie bijvoorbeeld graag nog mijn cijfer of aantal sterren zien, of bijvoorbeeld het cijfer dat de film heeft gekregen op IMDB? Laat van je horen in de reacties.

Heb jij nog leuke films gekeken in februari?

Deze post is al 2369 keer gelezen