Filmrecensie | What to Expect When You’re Expecting

Hoofdrollen: Elizabeth Banks, Ben Falcone, Cameron Diaz, Matthew Morrison, Jennifer Lopez, Rodrigo Santoro, Anna Kendrick, Chace Crawford, Brooklyn Decker, Dennis Quaid
Bijrollen: Chris Rock, Joe Manganiello, Rob Huebel, Amir Talai, Rebel Wilson, Wendi McLendon-Covey, Thomas Lennon
Tagline: It’s too late to pull out now.
Genre: Komedie | Drama | Romantiek
Classificatie: Alle leeftijden
Te zien op Netflix

Een kind op de wereld zetten gaat niet vanzelf en is voor iedereen een ander avontuur. Zo staat het leven van TV fitness goeroe Jules en haar Dancing With The Stars partner nogal op z’n kop als bekend raakt dat ze zwanger is. Wendy is gek van baby’s en brengt net haar eerste babyboekje uit als ze het zelf mee gaat maken… en ze voor heel wat verrassingen komt te staan. Zoals haar schoonvader Ramsey, die aankondigt dat zijn piepjonge vriendin Skyler óók in verwachting is.

Fotograaf Holly wil dolgraag een kindje adopteren, maar haar man Alex heeft geen idee of hij er klaar voor is. Om niet in paniek te raken sluit Alex zich aan bij een groep kersverse vaders; hopelijk kunnen zij hem klaarstomen. Tenslotte volgen we Rosie, die zwanger raakt na een one night stand. Lukt het haar om alsnog een relatie op te bouwen met vader Marco? Verwachtingen worden verbrijzeld, relaties worden getest en liefde wordt gevonden in deze heerlijke komedie over ‘ouder’ worden.

Hilarische romantische komedie

Vandaag een recensie van een al iets oudere film, maar wel een favoriete film van mij. Dit is iets wat ik dit jaar ook vaker wil doen; het recenseren van films die al voordat ik begon met bloggen mijn favoriet waren en ik daarom nog nooit aan jullie heb geïntroduceerd. Daar komt dus verandering in, je zal op mijn Movie Challenge pagina dan ook vaker de term rewatch tegenkomen, omdat ik deze films niet voor het eerst zie. De eerste film die ik aan jullie wil introduceren is What to Expect When You’re Expecting. Een hilarische romantische komedie over wat je kunt verwachten als je in verwachting bent, met een cast om u tegen te zeggen. Uiteraard vind je boven deze alinea alle informatie over de film.

What to Expect When You're Expecting still

Feelgood film

What to Expect When You’re Expecting is een film zoals die in die tijd wel vaker werd gemaakt, waarin we een grote cast hebben met personages die allemaal iets meemaken en waarvan een aantal ook weer connecties met elkaar hebben. Het is een feelgoodfilm waar ik als vrouw altijd zo enorm van geniet. Als ik even wil genieten van een fijne film, waarbij ik kan lachen en niet te zwaar bij hoef na te denken, dan is What to Expect When You’re Expecting zeker een film die keer op keer weer werkt.

Verschillende koppels

Wat ik leuk vind is dat ze dankzij de verschillende koppels laten zien dat zwangerschap voor iedereen anders kan verlopen. Je hebt een koppel met de meest makkelijke zwangerschap ever (zoals iedereen waarschijnlijk hoopt dat het zal verlopen). Je hebt het tegenovergestelde daarvan met alle kwaaltjes die je maar kunt verzinnen. We hebben een koppel dat de baby helaas verliest door een miskraam, want helaas is dat ook een mogelijkheid in de harde werkelijkheid. Een koppel dat per ongeluk zwanger raakt, en een koppel dat adopteert. Maar stiekem hebben ze er ook nog één ingestopt waarbij hij er achteraf achterkomt een kind te hebben.

Fantastische acteurs

Het verhaal werkt omdat er echt fantastische acteurs voor aangetrokken zijn. Elizabeth Banks is voor mij natuurlijk een topper, want zij doet komedie als geen ander. Maar het is natuurlijk ook fijn kijken naar Chace Crawford en de sexy man die in de film telkens bij ‘de dudes’ (fantastische onderdeel binnen de film!) rondhangt: Joe Manganiello. De personages zijn allemaal erg likeable en je leeft dan ook al snel met ze mee – ze wisten me hier en daar zelfs te emotioneren. Het zijn niet allemaal de beste acteurs, maar ze zijn goed op elkaar ingespeeld en weten samen een heerlijke film neer te zetten die ik om de zoveel tijd graag herkijk en die tot mijn favoriete chickflicks behoort. O, en er zitten Mini Coopers in de film, dat werkt natuurlijk ook heel goed bij mij, haha.

What to Expect When You’re Expecting is een heerlijke feelgoodfilm voor een meidenavond, maar ook geschikt om met je partner of familie te kijken. In het verleden heb ik er namelijk van genoten met mijn familie (zodra er goede lachmomenten in romantische films zitten kan mijn vader er ook enorm van genieten) en toen ik hem laatst met mijn vriend keek vond hij hem stiekem eigenlijk ook wel leuk. Ik ben zelf nog nooit zwanger geweest, maar dat hoeft ook niet om deze film leuk te vinden. Geniet van de heerlijke komische momenten waar de film boordevol mee zit, leef mee met de personages, zwijmel weg en geniet ook van het vleugje drama hier en daar.

What to Expect When You’re Expecting is verkrijgbaar op DVD en Blu-ray.

Deze post is al 2935 keer gelezen