Filmrecensie | Set It Up (2018)

Releasedatum: 15 juni 2018 (NL)
Regisseur: Claire Scanlon
Cast: Zoey Deutch, Glen Powell, Lucy Liu, Taye Diggs, Tituss Burgess
Tagline: Finding love takes some assistants.
Genre: Komedie | Romantiek
Kijkwijzer: 12+ (Grof taalgebruik, Drugs- en/of alcoholgebruik)

Harper en Charlie zijn twee assistenten werkzaam in New York. Hun werkgevers zijn beiden verslaafd aan hun werk en maken het hun personeel weleens lastig. Harper en Charlie vinden hierop een oplossing en organiseren een date voor de bazen. Tijdens het plannen en uitvoeren van hun idee beseffen de assistenten dat er ook romantiek voor hen in de lucht hangt.

Set It Up Netflix

Afgelopen vrijdag wilde ik tijdens de lunch even iets korts zien. Dus ik startte Netflix op, maar in plaats van te kijken of er nog een komische serie tussen stond, speelde automatisch een trailer af van iets waarvan Netflix vond dat het in the picture moest staan. Het was de trailer van Set It Up. Een film, zo leerde ik naderhand, die sinds die dag te zien is op Netflix. De trailer trok mij genoeg om al mijn plannen op zij te gooien (soms moet je niet altijd aan een planning vasthouden en spontaan een beslissing nemen, haha), en startte ik Set It Up. Nog wel één tip: kijk niet de gehele trailer, die vertelt al teveel.

Set It Up still

Het verhaal

Set It Up vertelt het verhaal van de 25-jarige Harper en 28-jarige Charlie. Beiden assistenten die álles voor hun baas doen. Zoveel, dat ze geen enkele vrije minuut meer hebben, laat staan een privéleven. Maar dan leren ze elkaar kennen en komen ze op het geniale idee om hun bazen te koppelen. Om zo vrije tijd voor zichzelf te creëren, zodat Charlie eindelijk tijd kan doorbrengen met zijn vriendin, en Harper tijd heeft om te daten.

Een schattige romcom

Je merkt het denk ik al wel aan de omschrijving, het is een heerlijke simpele meidenfilm. De film kijkt enorm lekker weg; je hebt dan ook niet door dat je ruim anderhalf uur naar een scherm hebt zitten staren. Ik zou de film omschrijven als schattig; dit komt mede doordat het personage van Zoey Deutch gewoon zo schattig overkomt met zowel haar gedrag als het wilde knotje in haar haar. Set It Up bevat zowel leuke humor en subtiele romantiek, en maakt de film dus echt een fijne romcom.

Set It Up still

Goede chemie

Zoey Deutch en Glen Powell hebben duidelijk chemie met elkaar, en er zitten ook leuke bijrolletjes in van onder andere Tituss Burgess uit Unbreakable Kimmy Schmidt. In het algemeen vind ik de acteurs in Set It Up allemaal prima en geloofwaardig acteren. Je leeft met de personages mee en kunt lekker zwijmelen van de ontluikende liefde. Ook Lucy Liu en Taye Diggs komen overtuigend over als de bitchy bazen.

Heb je zin om je even anderhalf uur alleen, of met vriendinnen, op de bank te nestelen met een makkelijke romcom, dan is Set It Up zeker een aanrader. De film is heerlijk als je even behoefte hebt aan een dosis romantiek en humor, en een film die makkelijk wegkijkt. De acteurs voelen elkaar goed aan en hebben duidelijk chemie. Al met al zeker een leuke film om eens te kijken.

Bekijk op Netflix

Deze post is al 1953 keer gelezen