Categorieën: Films / Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Mini-recensies #4 | Pitch Perfect 3 & Guess Who

Regelmatig zal je op Reviews & Roses de rubriek mini-recensies tegenkomen. Hierin bespreek ik telkens twee films die ik heb bekeken, waarvan ik geen uitgebreide recensie heb geschreven. Maar gezien ik het leuk vind om wel elke film kort te bespreken, schrijf ik deze mini-recensies. Vandaag vind je in deze rubriek mijn besprekingen van de films Pitch Perfect 3 (2017) en Guess Who (2005).

Pitch Perfect 3

Pitch Perfect 3Titel: Pitch Perfect 3
Releasedatum: 21 december 2017
Regisseur: Trish Sie
Cast: Anna Kendrick, Rebel Wilson, Brittany Snow, Anna Camp, Hailee Steinfeld, Ester Dean, Hana Mae Lee, Kelley Jakle, Shelley Regner, Chrissie Fit, Elizabeth Banks, John Michael Higgins, Matt Lanter, Guy Burnet
Tagline: Last Call, Pitches
Genre: Komedie | Muziek
Kijkwijzer: 12+ (Geweld, Grof taalgebruik)

SterrenSterrenHalve sterren

De meiden zijn afgestudeerd aan de universiteit en zoeken hun weg in de echte wereld waar meer nodig is dan een mooie stem om overeind te blijven. Na het winnen van de wereldtitel in een zangwedstrijd valt de groep uit elkaar en ontdekken ze dat er geen banen in het vooruitzicht liggen in de zangwereld. Maar wanneer ze de kans krijgen om op te treden voor een overzeese USO-tour gaat de groep nerds weer muziek maken voor een laatste keer.

Mijn mening – Pitch Perfect 1 vond ik geweldig. Deel twee was al iets minder, al genoot ik echt van de liedjes van de Duitsers. Deel 3… die hadden ze misschien gewoon beter niet kunnen maken. Het was allemaal weer een beetje van hetzelfde, weinig vernieuwends, en dan heb je het eigenlijk wel een beetje gezien. De film was wel oké, maar doordat het zoveel op voorgaande delen lijkt kan ik je nu al niet meer exact vertellen wat er allemaal gebeurde en was het dus weinig memorabel.

Sterren

Guess WhoGuess Who

Titel: Guess Who
Releasedatum: 9 juni 2005 (NL)
Regisseur: Kevin Rodney Sullivan
Cast: Ashton Kutcher, Zoe Saldana, Bernie Mac, Judith Scott, Hal Williams, Kellee Stewart
Tagline: Some in-laws were made to be broken.
Genre: Komedie | Romantiek
Kijkwijzer: Alle leeftijden (Grof taalgebruik)

Simon Green is een succesvolle blanke jongeman met een leuke zwarte vriendin. Het leven lacht hem toe, totdat hij besluit dat het eens tijd wordt haar ouders te ontmoeten. Haar vader is bepaald niet onder de indruk van een blanke schoonzoon en bovendien gaat er voor Simon van alles mis tijdens het bezoek.

Mijn mening – Ik had geen hoge verwachtingen van Guess Who. Maar ik was dan ook slechts op zoek naar een luchtige en komische film. En dit is precies wat je van Guess Who kunt verwachten. Het is niet heel moeilijk om te raden hoe de film ongeveer zal verlopen, maar dat maakt in dit geval niet uit. Een heerlijke gemiddelde romcom waar je lekker bij kunt lachen en niet teveel bij hoeft na te denken.

Wat is de leukste luchtige film die jij recent hebt gezien?

Deze post is al 1223 keer gelezen