Filmrecensie | Jumanji The Next Level (2019)

Releasedatum: 5 december 2019 (NL)
Regisseur: Jake Kasdan
Cast: Karen Gillan, Dwayne Johnson, Madison Iseman, Awkwafina, Jack Black, Marin Hinkle, Kevin Hart, Morgan Turner, Danny DeVito, Alex Wolff, Danny Glover, Ser’Darius Blain, Nick Jonas
Tagline: The Next Level
Genre: Actie, Avontuur, Komedie, Fantasy
Kijkwijzer: 12+ (Geweld, Angst, Grof taalgebruik)

In ‘Jumanji: The Next Level’ keert het groepje terug, maar is het spel veranderd. Wanneer ze terugkeren naar Jumanji om iemand van hen te redden, ontdekken ze dat niets is wat ze vooraf hadden verwacht. De spelers zullen onbekende delen moeten trotseren, van dorre woestijnen tot besneeuwde bergen, om te ontsnappen aan ‘s werelds meest gevaarlijke spel.

Kom maar op

Na het fantastische Jumanji: Welcome to the Jungle, wilde ik ook Jumanji The Next Level in de bioscoop zien. Bij het eerste deel heb ik zo hard gelachen en heeft de film mij enorm verrast. Nou is het natuurlijk altijd spannend. Weten ze het succes van het eerste deel te evenaren, of gaan ze gigantisch de mist in?

Jumanji The Next Level still

The Next Level

In Jumanji The Next Level zit Spencer niet goed in zijn vel, en besluit opnieuw het spel in te stappen. Hij wil graag het gevoel terug dat hij had als zijn avatar Dr. Smolder Bravestone. Zijn vrienden gaan hem achterna, maar dit loopt niet helemaal zoals zou moeten. Per ongeluk komt ook opa Eddie en zijn vriend Milo in het spel terecht. Opnieuw moeten ze meerdere levels zien te doorstaan om zo een opdracht te voltooien en weer uit de game te komen.

Fantastisch geacteerd

Door een leuke twist binnen de avatars heb ik echt enorm genoten. Hierdoor komt vooral Kevin Hart goed uit de verf. Normaal gesproken ben ik niet zo fan van hem als acteur, maar tijdens het eerste driekwart van Jumanji The Next Level sprong hij er voor mij het meest uit. Tijdens het laatste kwart van de film was ik weer enorm fan van het personage van Jack Black. Dit heeft alles te maken met de personen die zij op dat moment fantastisch neerzetten.

Jumanji The Next Level still

Haalt het hetzelfde niveau?

Regelmatig lach ik weer in een deuk. De tweede helft nog meer dan de eerste helft. De door de acteurs goed neergezette personages zijn hierbij erg belangrijk. Wel moet ik zeggen dat ik in het begin twijfelde of Jumanji The Next Level hetzelfde niveau zou gaan halen als het eerste deel. De film kwam voor mijn gevoel wat minder lekker op gang, door een misschien iets te lange introductie. Gelukkig was de film vanaf het moment dat ze weer in Jumanji terecht zijn gekomen weer lachen als vanouds.

Heb je genoten van het eerste deel van Jumanji? Dan zal je ongetwijfeld ook genieten van Jumanji The Next Level De opzet is hetzelfde; maar dankzij enkele leuke twists, voornamelijk op het gebied van de avatars, is de film toch net een beetje anders dan het eerste deel. De acteurs doen het weer hartstikke leuk en degenen die de avatars spelen, spelen geloofwaardig diens personages. Vooral Kevin Hart is erg overtuigend. Ik heb er weer van genoten!

Heb jij al een Jumanji film gezien?

Deze post is al 1216 keer gelezen