Boekrecensie | Bodyguard Gijzeling door Chris Bradford

Boekrecensie | Bodyguard Gijzeling door Chris BradfordBodyguard Gijzeling door Chris Bradford
Vertaler: Karin Pijl
Serie: Bodyguard #1
Verschenen: 29 september 2023 bij Van Goor
Format: Paperback, aantal pagina's: 360
Genre: Avontuur, Jeugd

De veertienjarige Connor Reeves wordt in het diepste geheim gerekruteerd voor een speciale bodyguard-squad. Hij krijgt training in toezicht, anti-hinderlaagoefeningen en ongewapende gevechten. De cursus is zwaar, zo zwaar dat hij zich soms afvraagt of hij het zelf wel zal overleven. Wanneer Connor wordt opgeroepen om de impulsieve tienerdochter van de Amerikaanse president te beschermen, is dat de ultieme test voor hem. Alicia zit helemaal niet te wachten op bescherming. Ze maakt er een sport van om haar Secret Service-agenten te ontwijken. Maar wat ze niet weet, is dat terroristen plannen maken om haar te gijzelen…

Zo blij!

Hoi boek liefhebbers, dit is Melody met weer een nieuwe review. Vandaag het boek Bodyguard, Gijzeling. Dit boek sprak mij erg aan toen ik door de catalogi van uitgeverijen aan het bladeren was omdat het erg spannend en vol met actie klonk. Dus ondanks dat het een boek was voor 13-15 jaar is, wilde ik hem graag lezen. En wat ben ik blij dat ik dat gedaan heb!

Bodyguard Gijzeling - Chris Bradford

De bodyguard

In Bodyguard, Gijzeling maken we kennis met Connor. Hij is erg goed in vechtsporten en wordt dan ook kampioen kickboxen. Hij hoopt de avond van het kampioenschap gescout te worden, maar als de man in het pak opeens verdwenen is baalt Connor. Tot even later blijkt dat Connor toch gescout is! Niet voor een top club, maar voor een geheime organisatie; buddyguard. Buddyguards zijn de onopvallende bodyguards van jonge vips. Buddyguards zijn getraind om de vip van ongeveer dezelfde leeftijd te beschermen terwijl ze zich voor kunnen doen als een vriend.

De missie

Jeetje wat heb ik genoten van Bodyguard Gijzeling. Ik vloog echt door het boek heen. De korte hoofdstukken zorgden er ook voor dat het makkelijk leest. Het lezen vanuit verschillende perspectieven houdt het daarnaast heel erg interessant. Ook wisselt het perspectief heel duidelijk af. Je hebt vaak al in de eerste paar zinnen door dat je iemand anders volgt en dat leest erg fijn. Het leuke aan die wisselende perspectieven is dat je ook van “de slechte kant” al wat mee krijgt.

Bodyguard Gijzeling - Chris Bradford

Positief verrast

Connor maakt een mooie groei door in Bodyguard Gijzeling. Wanneer hij na een intense training voor een missie gekozen wordt komen er hele begrijpelijke gevoelens naar boven bij Connor. Is hij niet te jong voor deze opdracht? En waarom maken ze gebruik van het buddyguard programma terwijl de leden van het koninklijk huis al zo goed beschermd worden? Deze gevoelens zijn zo herkenbaar dat je echt meevoelt met Connor en je je goed in kunt leven. Ook de opbouw naar het spannendste stuk is heel goed. Je blijft je continu afvragen hoe het verder gaat en of alles goed komt.

Waar een boek voor jongeren soms nog wat oppervlakkig blijft vond ik Bodyguard Gijzeling heel sterk. Connor maakt een mooie groei door, maar ook zijn onzekerheden zijn heel begrijpelijk. Ook wisselt het perspectief heel duidelijk af, waardoor het wisselen van perspectief niet storend is. Daarbij is deze hernieuwde uitgave van het boek ook supermooi om te zien. Kortom ik heb dus erg genoten van het boek en raad hem zeker aan om te lezen.

Hou jij ook van actiefilms of -boeken?

Melody

Over Melody: Melody (1993) is één van de recensenten uit het Reviews & Roses Review Team. Ze is moeder van twee zoons, getrouwd en een echte booklover. Begin 2022 hervond ze haar liefde voor lezen nadat ze spontaan een boekenbox had besteld terwijl ze op dat moment helemaal niet las. Op haar eigen instagram pagina @melody.leest schreef ze al regelmatig recensies en nu mag ze ook hier bij Reviews & Roses gaan bloggen.

Melodys favoriete boek is A Court of Thorns and Roses van Sarah J. Maas.

Deze post is al 159 keer gelezen