Boekrecensie | Crazy Cat Lady-boek – Elke van Huffel

Crazy Cat Lady-boek - Elke van Huffel
Boekrecensie | Crazy Cat Lady-boek – Elke van HuffelCrazy Cat Lady-boek door Elke van Huffel
Illustrator: Niet Nu Laura
Verschenen: 5 oktober 2018 bij Van Halewyck
Format: Paperback, aantal pagina's: 152
Genre: Non-fictie

Doe jij je weleens tegoed aan een kattenfilmpje op YouTube – of honderd? Nestel je je het liefst met een latte macchiato in je favoriete kattencafé? Heb je… een Instagramaccount voor je kat? Proficiat en welkom in de club van de Crazy Cat Ladies!

Met het Crazy Cat Lady-boek leer je je favoriete huistijger nog beter kennen. Maak leuke kattenspullen, voer samen met je huisdier knotsgekke opdrachten uit, bewaar de mooiste herinneringen en duik in de wondere wereld van het meest mysterieuze dier ter wereld. Iedereen met een kat heeft recht op minstens één Crazy Cat Lady-boek!

Crazy Cat Lady

Als ik jullie vraag of ik een kat heb, wat antwoorden jullie dan? Grote kans dat als jullie mij ook op Instagram volgen, jullie zeggen dat ik één of meerdere katten heb. Dit klopt echter niet. Ik probeer het al een jaar of drie, maar het lukt mij niet mijn vriend over te halen tot het nemen van een huisdier (lees: kat). Dus moet ik genoegen nemen met de katten van mijn buren. Gelukkig wonen we in een straat met kattenliefhebbers en houden de katten gelukkig ook van mij. Enkelen van deze katten komen ook gezellig op visite, logeren op ons bed, vinden het leuk om mijn ondergoed uit de lade te vissen, gooien boeken uit de kast, of komen even gezellig knuffelen terwijl ik op de laptop zit of aan het lezen ben. Het voordeel van het feit dat het niet onze katten zijn, betekent dat wij ze niet op hoeven voeden. Wanneer ze iets doen wat niet mag, moet ik dus vooral hard lachen, en laat ik ze – mits ze niks kapot maken – lekker hun gang gaan en vertroetel ik ze met een lekker kattensnoepje.

Crazy Cat Lady-boek - Elke van Huffel

Ontmoet Yinn, ons model van vandaag. Ze woont enkele huizen verderop en is gek op alle kieren en gaten waar ze doorheen kan (al is het maar met enkel haar pootje).

Crazy Cat Lady-boek

Toen ik dus het Crazy Cat Lady-boek voorbij zag komen móést ik het gewoon hebben, haha. Vroeger hebben wij thuis zelf twee katten gehad (een moeder en dochter, en de oma woonde bij onze buren), en heb ik ooit ook mijn spreekbeurt over katten gehouden. Ik weet dus al wel veel over katten. Maar ik was enorm benieuwd naar de 101(!) weetjes, tips en activiteiten die Elke van Huffel heeft bedacht. Daarnaast worden ze ondersteunt door illustraties van Niet Nu Laura, en zij is zó grappig.

Veelzijdig boek

Het Crazy Cat Lady-boek is zowel een lees- als doeboek. Je kunt er aantekeningen in maken over de gewoonten van jouw kat(ten), foto inplakken en er staan handige DIY’s voor het maken van goedkope, maar zeer effectieve kattenspeeltjes. De feitjes zijn hartstikke interessant. Wist je bijvoorbeeld al dat katten het risico op hart- en vaatziekten verlaagt, net als stress en je helpen aan een betere gemoedstoestand? En weet je al welke planten gelden als drugs voor katten? Je vindt echter nog véél meer in dit boek. Van beroemde kattenfans – Freddie Mercury – tot leuke strips, tot pagina’s met de leukste kattenquotes en tot een heuse Catsitter Checklist. Gezien ik geen eigen katten heb, zijn de invulvelden over je eigen kat niet op mij van toepassing. Maar ik bewaar het boek gewoon totdat ik ein-de-lijk wel mijn eigen kat heb, haha.

Crazy Cat Lady-boek - Elke van Huffel

Yinn houdt van slapen, jagen en gaat graag op onderzoek uit.

Ook als je geen kat hebt

Zelfs als je geen kat hebt, maar wel gek bent op katten is dit Crazy Cat Lady-boek ontzettend leuk om te lezen. Ook voor Crazy Cat Mannen trouwens. Elke van Huffel is zelf ook overduidelijk een Crazy Cat Lady, en ze haalt haar eigen katten dan ook regelmatig aan in het boek. Ze heeft de tips, weetjes en doe-dingen mooi met elkaar afgewisseld zodat het boek je geen moment verveeld. Elke van Huffel schrijft ook lekker luchtig en met humor, wat naadloos aansluit op de humoristische illustraties van Niet Nu Laura.

Heb je nog een last-minute kerstcadeau nodig voor een kattenliefhebber dan raad ik je absoluut het Crazy Cat Lady-boek aan. Het zit boordevol interessante tips, weetjes, DIY, quotes, strips en nog veel meer. Het boek is lekker luchtig geschreven door Elke van Huffel en wordt ondersteunt met geweldige illustraties van Niet Nu Laura. Dit is een boek dat ik zeker vaker zal oppakken

Edit: Sinds 9 juli 2019 hebben we een kat. Of eigenlijk: zelfs twee!

Ik heb een gratis recensie-exemplaar ontvangen van Van Halewyck in ruil voor een eerlijke recensie. Dit is niet van invloed op mijn mening over het boek of de inhoud van mijn recensie.

Deze post is al 1579 keer gelezen