Boekrecensie | De kleur van mijn dromen – Maya MonroeDe kleur van mijn dromen door Maya Monroe

Sansa denkt dat haar leven niet vreemder kan worden als ze tijdens haar vakantie in Noorwegen de jongen van haar dromen tegen het lijf loopt.

Maar het is nog maar het begin.

Als Sansa door het ijs zakt van een klein meertje vlakbij het hotel en samen met de jongen in een andere wereld weer bovenkomt, moet ze haar toevlucht zoeken in een prachtig, oud herenhuis.

Dat is geen straf. Tot de bewoners haar niet meer willen laten gaan en de wereld waarin ze terecht is gekomen steeds meer begint te lijken op eentje uit haar Fantasyboeken.

Eentje uit haar duistere Fantasyboeken.

Een nieuwe uitgeverij

Het is natuurlijk belachelijk, maar ik had zo mijn vooroordelen over dit boek. Een tijdje geleden werd ik benaderd door Uitgeverij Rood, een uitgeverij waar ik nog nooit van had gehoord, en ze vroegen of ik De kleur van mijn dromen wilde recenseren. Uitgeverij Rood is een nieuwe uitgeverij van toegankelijke fantasy boeken. Gezien de website er niet echt professioneel uitzag en de mail onpersoonlijk werd ondertekend, kon ik niet anders dan even twijfelen. Maar het boek, De kleur van mijn dromen, klonk wel interessant en dus besloot ik te antwoorden dat ik graag een recensie-exemplaar zou ontvangen.

De kleur van mijn dromen - Maya Monroe

Veelbelovend

En ik ben oprecht blij dat ik dit heb gedaan, want wat is dit een leuk boek! Vanaf de eerste pagina zat ik direct in het verhaal dankzij de prettige schrijfstijl. Het lettertype is net als ik laatst vertelde in mijn recensie van Hij is van mij, best groot in vergelijking met andere boeken, maar dat doet niet af aan het leesplezier. Ik ging vliegensvlug door het boek heen en keek er elke avond voor het slapen gaan naar uit om nog een stukje te lezen. Op het einde wilde ik hem zelfs niet meer neer leggen.

Milde fantasy

De kleur van mijn dromen is zeker ook een geschikt boek voor de mensen die nog wat twijfelen over het genre fantasy; het neemt hier namelijk geen extreme vormen qua compleet nieuwe werelden zoals in bijvoorbeeld high fantasy, maar het valt meer onder de verhalen waarbij realiteit met fantasie, een vleugje magie en spanning wordt verwerkt. Ook bevat het een klein beetje romantiek, gezien Sansa samen met de beroemde acteur waar ze een crush op heeft – Jason Hedford – in de andere wereld terecht komt. Het is wel een soort haat-liefde relatie in het begin, maar dat vond ik juist erg leuk. Ik houd er wel van als het niet liefde op het eerste gezicht is, dat maakt, wanneer het goed geschreven is, een relatie juist leuker.

De kleur van mijn dromen - Maya Monroe

Identificeerbaar

Het leuke is ook dat de hoofdpersoon een boekenwurm is, die houdt van leuke tv-series en wegzwijmelt bij al die leuke mannen, hierdoor kon ik mijzelf erg goed in haar inleven en velen van jullie denk ik ook. En wat zou jij ervan vinden als je opeens in een andere wereld terecht komt? Een leuke toevoeging vond ik ook de Morries. Ik zag ze echt helemaal voor me en vond ze zó schattig! Het einde vond ik verrassend, en ik weet niet of ik het nou juist een anti-climax vind, of juist een einde met een mooie boodschap. Daar zal ik denk ik nog een tijdje over na moeten denken voordat ik echt de knoop door kan hakken.

Vooroordelen zijn nergens voor nodig. De kleur van mijn dromen vond ik een heerlijk boek en ik keek er naar uit dat ik elke avond weer een stukje kon lezen. Het is een mooi en spannend verhaal, waarbij ik me goed kon identificeren met de hoofdpersoon. Ook de (bij)personages zijn interessant en ik ben vooral verliefd geworden op de Morries. Ik weet niet zeker of ik het einde uiteindelijk een anti-climax of juist een einde met een mooie boodschap vond, maar wat ik wel zeker weet is dat ik graag meer van Maya Monroe en haar fijne schrijfstijl wil lezen, en ik ben zeker benieuwd naar de volgende uitgaven van Uitgeverij Rood!

Deze post is al 2114 keer gelezen