Filmrecensie | We Are Your Friends (2015)

Cast: Zac Efron, Wes Bentley, Emily Ratajkowski
Tagline: It’s your world
Genre: Drama | Muziek | Romantiek
Kijkwijzer: 12+

SterrenSterrenSterren

We Are Your Friends gaat over het vinden van je eigen geluid. Duik onder in de wereld van elektronische muziek en het nachtleven van Hollywood, de scene van de 23-jarige Cole (Zac Efron).

Overdag hangt hij met zijn jeugdvrienden maar ’s avonds werkt hij aan die ene track die de wereld zal veroveren. Alles verandert als hij bevriend raakt met de coole James (Wes Bentley), een gevestigde DJ die hem onder zijn hoede neemt. Een nieuwe kans, maar dan ontmoet hij James’ jonge vriendin; de bloedmooie Sophie (Emily Ratajkowski). Cole valt als een blok voor haar.

Terwijl hun verboden liefde opbloeit dreigt hij alleen wel belangrijke vrienden te verliezen. Cole moet kiezen tussen liefde, loyaliteit en zijn eigen carrière.

Compleet anders

Man man man, wat keek ik uit naar deze film! Mede door het leuke nummer dat zich direct in mijn hoofd afspeelde (de video sucks, dus let daar maar niet op), en uiteraard had Zac Efron er ook wel een klein beetje mee te maken. Uiteindelijk is de film compleet anders dan ik mij had voorgesteld, en is het zeker geen vijf hartjes waard, maar ik heb er wel van genoten.

We Are Your Friends still

Eén lange videoclip

Eigenlijk voelde We Are Your Friends aan als één hele lange videoclip met onder andere goede en leuke animaties er doorheen en mooie montages. Het beeld en de muziek zijn dan ook de twee grote pluspunten van deze film. Hoewel niet iedereen van deze muziek zal houden – maar ik denk dat je de film mede zal kijken omdat de muziek je wel trekt-, zat ik in elk geval de gehele film te swingen op de stoel. En de track die uiteindelijk het hoogtepunt moet zijn is ook echt heel vet!

Oppervlakkig

Wat echter jammer is, is dat het verhaal en de personages uiteindelijk niet veel met mij hebben gedaan. Het verhaal voelde een beetje plat, ook al zat het eigenlijk wel aardig in elkaar met een begin, midden en een spetterend einde. Ook is er een tragische gebeurtenis, maar doordat de personages wat te vlak zijn en ik te weinig echt met ze meeleefde had die tragische gebeurtenis niet helemaal de invloed op mijn gevoelens die het ongetwijfeld had moeten hebben. O ja, en er was ook nog één verhaallijn die echt compleet overbodig was; was die er niet geweest, had je hem ook niet gemist.

We Are Your Friends still

Acteerprestaties

Wat betreft acteerprestaties heb ik niet veel op te merken. Er zitten een aantal leuke bekende acteurs in de film met als hoogtepunt uiteraard Zac Efron, maar ik vond het ook erg leuk om Wes Bentley in deze film te zien als zijnde de ontdekker van Efrons personage Cole. Natuurlijk zat er ook een mooie dame, Emily Ratajwoski, in de film, maar die heeft helaas weinig indruk op mij gemaakt en was er voor mijn gevoel vooral omdat ze er goed uit ziet en niet voor haar acteerprestaties.

Voor een film met lekkere tracks moet je absoluut bij We Are Your Friends zijn, en visueel zit de film zeker ook goed in elkaar. Echter het verhaal is niet bijster indrukwekkend en de personages wisten er niet voor te zorgen om mij helemaal mee te slepen en te laten meeleven. Het is voor mij dus een film die leuk is om een keer te kijken, maar ik zal hem niet vaak nog een keer aanzetten. Als ik dat doe, dan is het voor de fantastische tracks, Zac Efron en Wes Bentley.

Deze post is al 2526 keer gelezen