Categorieën: Films / Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Mini-recensies #10 | Blockers & Tag

Regelmatig zal je op Reviews & Roses de rubriek mini-recensies tegenkomen. Hierin bespreek ik telkens twee films die ik heb bekeken, waarvan ik geen uitgebreide recensie heb geschreven. Maar gezien ik het leuk vind om wel elke film kort te bespreken, schrijf ik deze mini-recensies. Vandaag vind je in deze rubriek mijn besprekingen van de films Blockers (2018) en Tag (2018).

Sterren

Blockers

Blockers Still

BlockersTitel: Blockers
Releasedatum: 19 april 2018 (NL)
Regisseur: Kay Cannon
Cast: Leslie Mann, John Cena, Ike Barinholtz, Kathryn Newton, Geraldine Viswanathan, Gideon Adlon, Graham Philips, Miles RobbinsRamona Young
Tagline: Teen out to have fun. Parents out to stop it.
Genre: Komedie
Kijkwijzer: 12+ (Seks, Grof taalgebruik, Drugs- en/of alcoholgebruik)

SterrenSterrenSterren

Drie tienermeisjes sluiten een pact om hun maagdelijkheid te verliezen tijdens het aankomende schoolbal. De ouders van hen komen echter achter hun plan. Samen lanceren ze een geheime nachtelijke operatie om te voorkomen dat de tieners hun overeenkomst verzegelen.

Mini-recensie | Ik ging er al een beetje vanuit dat ik van deze film geen megahoge verwachtingen zou moeten hebben. De trailer vond ik geweldig. En de film is uiteindelijk ook zeker wel te versmaden. Het is, in tegenstelling tot de film hieronder, echter geen film die ik een tweede keer zou bekijken. Daarvoor is hij net niet bijzonder genoeg.

De film is wel erg herkenbaar. Qua leeftijd zit ik denk ik precies tussen de tieners en de ouders in. Hierbij kan ik mij zowel goed vinden in de acties van de tieners als de ouders. Mooi vind ik ook het besef waarop het personage van Leslie Mann uiteindelijk komt. Andere scènes vond ik juist weer totaal niet nodig. Vooral de platte kont- en piemelgrappen vind ik vaak onnodig. De acteurs doen het goed, al heb ik persoonlijk niet zoveel met Ike Barinhotzl. Maar de film is zeker vermakelijk voor een avondje.

Koop hier

Sterren

TAG

Tag still

TagTitel: Tag
Releasedatum: 28 juni 2018 (NL)
Regisseur: Jeff Tomsic
Cast: Ed Helms, Jake Johnson, Annabelle Wallis, Hannibal Buress, Isla Fisher, Rashida Jones, Leslie Bibb, John Hamm, Jeremy Renner
Tagline: Based on a True Story. We’re Not Kidding.
Genre: Komedie
Kijkwijzer: 12+ (Geweld, Grof taalgebruik)

Elk jaar storten vijf zeer competitieve vrienden zich een maand lang op de vlucht voor een ongecontroleerd spel waarbij ze hun nek, hun baan en hun relaties riskeren om elkaar te verslaan. Deze keer valt het spel samen met de bruiloft van de enige ongeslagen speler. Wat een gemakkelijk doelwit zou moeten zijn eindigt al snel in een totale oorlog, omdat hij weet dat ze hem komen halen.

Mini-recensie | Wat bijzonder is aan de film Tag, is dat je zou denken dat het een verzonnen verhaal is. Het is echter gebaseerd op een waargebeurd verhaal! In de aftiteling zien je ook de mannen terug op wie dit is gebaseerd. Een film met Jeremy Renner is wat mij betreft bij voorbaat al geslaagd, en dat bewijst hij ook weer in Tag. De film op zichzelf is niet heel vernieuwend, maar de acteurs doen het erg leuk samen en er valt veel te lachen. Ik keek de film samen met mijn ouders op een zaterdagavond en we hebben genoten van deze volwassen kinderen.

Wel mag ik hopen dat niet álles letterlijk zo gebeurd is, want de mannen gaan soms wel ver om niet getikt te worden. Al levert het zeker hilarische beelden op. De aftiteling vind ik overigens ook supergrappig. Nooit geweten dat Jeremy Renner kon zingen! Stiekem wisten ze, vooral tegen het einde, ook nog wat verdieping aan te brengen. Je verlaat de film met een lach op je gezicht.

Heb jij deze films al gezien?

Deze post is al 958 keer gelezen