Categorieën: Films / Tags: , , , , , , , , , , , ,

Mini-recensies | Deze films keek ik in mei

Waar ik in april redelijk wat films heb gezien die ik niet zo bijzonder vond – op een paar uitzonderingen na – keek ik in mei heel veel leuke films! In totaal keek ik tien films, wat mijn totaal voor de Movie Challenge brengt op 42 films. Gezien het vandaag weer de eerste vrijdag van de nieuwe maand is, is het tijd voor mini-recensies van alle films die ik afgelopen maand heb gekeken.

Avengers: Age of Ultron

Marvel Studios presenteert Avengers: Age of Ultron, het epische vervolg op de grootste superheldenfilm aller tijden. Als Tony Stark probeert om een slapend vredesinitiatief nieuw leven in te blazen, gaat het goed mis en de machtigste helden van de aarde, waaronder Iron Man, Captain America, Thor, The Incredible Hulk, Black Widow en Hawkeye worden tot het uiterste op de proef gesteld als het lot van de aarde in hun handen ligt. Als de kwaadaardige Ultron verschijnt, is het aan The Avengers om zijn verschrikkelijke plannen te stoppen en al snel zorgen ongemakkelijke bondgenootschappen en onverwachte acties voor een uniek episch en wereldwijd avontuur.

Avengers: Age of Ultron bevat alle elementen die we gewend zijn van Marvel zoals actie, spektakel en humor. Hoewel de nieuwigheid van al die Avengers tezamen er wel een beetje vanaf was en de film daardoor iets minder speciaal leek te zijn – en deel één toch echt het leukste van de twee is -, heb ik mij geweldig vermaakt in de bioscoop en kijk ik uit naar de volgende film! Lees mijn volledige recensie van Avengers: Age of Ultron.

HartjeHartjeHartjeHartje

Cinderella

Het verhaal Cinderella volgt het wel en wee van de jonge Ella (Lily James). Nadat haar moeder overlijdt, trouwt Ella’s vader, een koopman, opnieuw. Ella wil haar liefhebbende vader graag bijstaan, en verwelkomt haar nieuwe stiefmoeder (Cate Blanchett) en haar dochters Anastasia (Holliday Grainger) en Drisella (Sophie McShera) in hun huis. Maar wanneer Ella’s vader onverwachts overlijdt, is ze overgeleverd aan een jaloerse en wrede nieuwe familie. Wanneer Ella uiteindelijk niets meer is dan een dienstmeisje groezelig van de as, en hatelijk ‘Assepoester’ genoemd wordt, zou het makkelijk zijn om de hoop op te geven. Maar ondanks alles wat ze te verduren krijgt, is Ella vastbesloten om de laatste woorden van haar moeder in ere te houden, en ‘dapper en vriendelijk te zijn’.

Ik keek ook naar Cinderella heel erg uit, en hoewel het inderdaad een leuke film was had ik er wel meer van verwacht. Toch, als je even een romantische film wilt kijken, een klassieker waarbij je niet teveel hoeft na te denken, dan is Cinderella zeker geschikt.

HartjeHartjeHartje

Moulin Rouge

Christian is een jonge schrijver die tegen de wil van zijn vader zijn geluk gaat beproeven in de schilderswijk Montmartre in Parijs. Hij wordt door de kunstenaar Toulouse- Lautrec meegesleurd in de onderwereld van de Moulin Rouge, waar het motto ‘sex, drugs en rock and roll’ is. De poetische Christian wordt verliefd op de mooie Satin, een dame van lichte zeden. De verhouding met deze ster van de Moulin Rouge is echter gedoemd te mislukken.

Ik ben blij dat ik eindelijk weer eens naar Moulin Rouge heb gekeken en zal dit in de toekomst nog zeker veel vaker doen. Het is en blijft een klassieker. De liedjes heb ik vroeger grijs gedraaid en ook na het zien van de film heb ik er weer een paar in mijn playlist gezet. Mijn favorieten? Op nummer twee staat Come What May, maar mijn absolute nummer één is toch echt Roxanne. Een super powerfull nummer dat je bij zal blijven. Ja, Moulin Rouge is zeker een klassieker die je gezien moet hebben! Lees mijn volledige recensie van Moulin Rouge.

HartjeHartjeHartjeHartjeHartje

Pitch Perfect 2

De Barden Bellas zijn terug! Elizabeth Banks regisseert Pitch Perfect 2, waarin alle favoriete personages uit Pitch Perfect – met de wereldwijde hit en YouTube-sensatie “Cups (When I’m Gone)” gezongen door Anna Kendrick – terugkeren.

En nog een film waar ik enorm naar uitgekeken had! Pitch Perfect was echt geweldig dus ik kon niet wachten op Pitch Perfect 2. Uiteindelijk vind ik – in tegenstelling tot vele anderen – deel één leuker doordat er in Pitch Perfect 2 soms wat inkakmomentjes waren, maar ik heb wel enorm genoten van dit tweede deel. Vooral de liedjes van de Duitse concurrenten vond ik erg gaaf (en stiekem zelfs beter dan de Barden Bellas). Maar gezien het al best lang geleden is dat ik deel één heb gezien kan het ook best wezen dat ze redelijk op één lijn liggen en dat ik gewoon teveel verwachtte van deel twee.

HartjeHartjeHartje½

Sorority Wars

Katie en Sara zijn al vriendinnen sinds hun jeugd. Samen gaan ze naar college, waar Katie een Legacy kandidaat is voor de Delta sorority, die opgericht is door onder andere haar moeder, Lutie, en Summer, wiens dochter nu de leiding heeft bij de Deltas op campus. Rivaliteit is een hoofdonderdeel.

Laatst zag ik bij That Blonde Woman een lijstje van tien meidenfilms voorbij komen, en laat ik daar nou negen films van gezien hebben en nog één op mijn te-zien lijstje hebben. Ik besloot direct om die laatste film te gaan kijken om het lijstje compleet te maken. Hoewel de film wel leuk is, is hij niet mega bijzonder en ga ik hem in tegenstelling tot die andere negen films niet keer op keer herkijken. Maar hij is zeker het zien waard als je gek bent op meidenfilms.

HartjeHartje½

Home

De Boovs veroveren onze planeet. Het vindingrijke meisje Tip weet echter uit hun handen te blijven en ontmoet Oh, een verbannen Boov. Samen proberen ze de aarde te redden. Als de aarde wordt veroverd door de Boov, een buitenaards ras dat op zoek is naar een nieuwe thuisplaneet, worden eerst alle mensen naar een andere locatie gebracht. Maar terwijl de Boov de planeet reorganiseren, slaagt het vindingrijke meisje Tip (Rihanna) erin om uit handen van de Boov te blijven en krijgt ze gezelschap van Oh (Jim Parsons), een verbannen Boov. Tijdens hun bijzondere avontuur beseffen de twee vluchtelingen dat er meer op het spel staat dan alleen de verhoudingen in het universum.

Home is een hele leuke film, maar hij voelde wel aan als een ode aan Rihanna die de stem inspreekt van het meisje Tipp. Bijna de gehele soundtrack bestond uit Rihanna liedjes en toen ik een ander liedje hoorde herkende ik de stem van Jennifer Lopez, die op haar beurt de stem van haar moeder inspreekt. Ik snap natuurlijk wel dat dit lucratief is voor hen, maar ik vond het wel een beetje overheersend. De film was sterker geweest als het zich daar niet door had laten leiden. Verder is Jim Parsons (The Big Bang Theory) uitstekend gecast voor de rol van Boov Oh en heb ik genoten van de film, en vond ik vooral ook de kat geweldig, ook al had die niet zo’n grote rol, haha.

HartjeHartjeHartje½

Just before I Go

Hij staat op het randje om zijn leven op te geven, maar reist eerst nog af naar zijn geboortestad om het weer goed te maken.

Ik heb gemixte gevoelens over deze film. Aan de ene kant vond ik het maar een rare film met overdreven/aparte humor, en aan de andere kant had het wel een hele belangrijke boodschap die ik erg sterk vond. Ik vond het een aparte combinatie, maar heb er geen spijt van de film gezien te hebben.

HartjeHartjeHartje

Birdman

Birdman vertelt het verhaal van acteur Riggan Thomson (Michael Keaton). Ooit wereldberoemd door zijn rol als een iconische superheld, nu worstelt hij met een toneelstuk op Broadway. In de aanloop naar de première gaat hij de strijd aan met zijn ego en probeert hij zijn familie, zij carrière en zichzelf weer op de rails te krijgen.

Ik heb nooit ook maar een trailer van deze film gezien, maar hij is zoveel in de media geweest dat ik er nieuwsgierig naar geworden was. Met een titel als Birdman, dacht ik aan een soort superhelden film, maar in dit geval over een gekrenkte superheld. De film is op een bijzonder manier gefilmd waardoor het lijkt alsof werkelijk alles achter elkaar door is gefilmd in plaats van in scènes, maar natuurlijk geldt dat niet voor de gehele film. Sommige scènes gaan in elkaar over door fel licht of zwart beeld bijvoorbeeld. Ook het acteerwerk was niet om over te klagen en delen van de film zijn interessant, maar of ik de film nou zo spetterend vond? Nee. Ook zie je bij de film het genre komedie staan, maar dat vind ik alles behalve passend. Het is eerder een wat zwaarder drama.

HartjeHartjeHartje

Project T (Tomorrowland)

Voormalig wonderkind Frank (Clooney), getekend door teleurstelling, en Casey (Britt Robertson), een pientere, optimistische tiener die barst van de wetenschappelijke nieuwsgierigheid, delen hetzelfde lot. Samen gaan ze op een gevaarlijke missie om de geheimen te onthullen van een mysterieuze plek die zich in een andere dimensie bevindt, en alleen bekend staat als Tomorrowland. Na wat ze daar moeten doen zal de wereld – en zijzelf – nooit meer hetzelfde zijn.

Tomorrowland is een leuke film, maar is vooral opvallend door het uitmuntende acteerwerk van de twaalfjarige Raffey Cassidy en de chemie tussen haar en George Clooney. Het verhaal is leuk, lekker luchtig en bevat leuke humor, en ook over de visuele effecten ben ik zeer te spreken. De 130 minuten in de bioscoop vlogen voorbij en ik heb genoten van deze film!

HartjeHartjeHartjeHartje

The Duff

Komedie waarin een meisje erachter komt dat ze de DUFF (Designated Ugly Fat Friend) van de school is: de aangewezen lelijke dikke vriendin.

En op de valreep deze maand keek ik nog The Duff! Ik had hoge verwachtingen, niet alleen omdat het boek zo aanprezen wordt – shame on me, ik heb hem nog niet gelezen! – maar ook door al die leuke acteurs die ik ken uit tv-series. Zo noem ik hoofdrolspeelster Mae Whitman en haar tegenspeler – en hottie – Robbie Amell (het neefje van Arrow acteur Stephen Amell). Maar ook zien we Bella Thorne, Bianca A. Santos (Happyland) en Skylar Samuels (The Nine Lives of Chloe King). Hier en daar is de film iets te cheesy en voorspelbaar, maar over het algemeen vind ik de film erg leuk, en de acteurs hebben daar zeker een aandeel in. The Duff is grappig, soms erg awkward en bevat een goede boodschap. Erg jammer vind ik het wel dat deze film nog altijd niet in Nederland uit is gekomen.

HartjeHartjeHartjeHartje

Hoeveel films keek jij in mei?

Deze post is al 3593 keer gelezen