Boekrecensie | Did I Mention I Need You? – Estelle Maskame

Boekrecensie | Did I Mention I Need You? – Estelle MaskameDid I Mention I Need You? door Estelle Maskame
Serie: DIMILY #2
Verschenen: 10 oktober 2016 bij Uitgeverij Moon
Format: Paperback, aantal pagina's: 332
Genre: Contemporary, Young Adult

Romantisch en verslavend: de #DIMILY-trilogie is de ultieme guilty pleasure YA

Het is een jaar geleden dat de achttienjarige Eden Munro haar stiefbroer, en geheime liefde, Tyler Bruce, zag. Vanwege hun familie hebben ze een time-out in hun geheime relatie genomen, maar Eden kan haar opwinding moeilijk verbergen als Tyler haar voor de zomer in New York uitnodigt. Eden is gelukkig met haar vriend Dean, maar tijdens een lange, hete zomer wordt het duidelijk dat de twee nog niet over elkaar heen zijn. Kunnen Tyler en Eden de verleiding weerstaan?

What the *peeep*

Sorry voor mijn taalgebruik, maar nadat ik Did I Mention I Need You? (DIMINY) dichtsloeg dacht ik echt ‘What. the. fuck?!’ Als je dacht dat Did I Mention I Love You? een rollercoaster was, dan vind je dat van DIMINY zeker! Wauw, oké. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik deze recensie moet gaan opbouwen.

Guilty pleasure

Nadat ik Did I Mention I Love You? (DIMILY) uit had gelezen kon ik niet wachten om in DIMINY te beginnen. “Gelukkig” las ik DIMILY pas toen DIMINY net uitkwam, en kon ik dus direct verder – oké, oké, ik moest wel een héél lang weekend overbruggen voordat hij binnen was, haha. Deze trilogie wordt gepromoot als guilty pleasure YA, en ik moet zeggen dat het voor mij ook wel zo voelt. Er gebeuren zoveel foute dingen in dit boek, maar man wat genoot ik ervan.

Tyler, Eden, Dean

Zoals uit mijn recensie van DIMILY al bleek was ik het niet eens met het einde van dat boek. Het voelde zó verkeerd dat ze een relatie had met Dean. Ik vond hem in het begin van het boek echt leuk en dacht ook dat hij een optie voor haar zou zijn. Maar gaandeweg werd ik verliefd op Tyler. Toen Eden het met hem uitmaakte zat ik met net zoveel ongeloof als Tyler. En toen kwam die epiloog, waarin ze een relatie heeft met Dean, terwijl Tyler en Eden nog zo duidelijk verliefd op elkaar zijn. Het voelde niet eerlijk tegenover Dean en ook niet tegenover henzelf. Ze zegt in dit boek zelfs zelf: “dat het niet eerlijk is tegenover Dean om een vriendin te hebben die verliefd is op iemand anders.” Ze had er nooit aan moeten beginnen.

Did I Mention I Need You - Estelle Maskame

Twee jaar later

Het begin van DIMINY was even wennen. Het voelde namelijk alsof we slechts één jaar verder waren nadat ze het uitgemaakt hadden, maar de epiloog was al tien maanden later, en DIMINY volgt een jaar dáárna, dus in feite zijn we al twee jaar verder. De personages zijn duidelijk ouder geworden, nu een jaar of achttien/negentien. Maar of ze ook echt verstandiger zijn geworden..?

Tyler ♥

Tyler is wel heel erg veranderd, absoluut ten goede. Maar Eden… Ze maakt werkelijk hele, héle domme keuzes. Ook vind ik het niet kunnen dat Eden er praktisch om staat te springen om vreemd te gaan (wat ook al redelijk bleek uit de epiloog van DIMILY). Dit maakte dat ik in het begin van het boek het iets moeilijker vond mij aan haar kant te scharen. Ze was erg egoïstisch. Het hele feit dat ze een relatie met Dean heeft vind ik eigenlijk niet kunnen. Maar dit is waarschijnlijk ingebracht om te zorgen voor extra veel drama – en ik vind dat Tyler en Eden gewoon echt bij elkaar horen. Gelukkig kon ik haar in de loop van het boek weer beter appreciëren. Maar ik zal niks vertellen over het verloop van de relaties tussen deze personages.

Drama

Drama heeft DIMINI in elk geval zeker; héél véél drama, en toch wel iets minder diepte dan in het eerste deel. Maar stiekem smul ik ervan. Wanneer op een gegeven moment een vechtpartij plaatsvindt, merkte ik op dat ik zelfs zat te glimlachen. Het klinkt wreed, maar het is soms gewoon heel fijn om te lezen over andermans drama, zolang het fictief is in elk geval. Ze komen van de ene in de andere benarde situatie, en ik vond het heerlijk. Ik las het boek dan ook in 24 uur uit.

Snake en Emily

Er worden ook twee nieuwe personages geïntroduceerd: Snake en Emily. Twee personages die ik best wel leuk ben gaan vinden, en ik hoop dan ook dat we ze op de één of andere manier nog weer terug gaan zien in Did I Mention I Miss You? Ik zou ook nog wel dieper op Emily’s verhaal in willen gaan. Daarnaast komen onze geliefde vrienden weer aanbod: Dean, Rachael en de vreselijke Tiffani (wat een bitch, echt…). Meghan komt slechts een klein beetje aan bod, en Jake praktisch niet.

Meeslepend

Estelle Maskame weet hoe ze drama neer moet zetten, maar ook hoe ze je in het boek zuigt en mee laat leven. Ik zie de personages en locaties echt voor mij en voel wat zij voelen, het meest nog kan ik mij verplaatsen in Tyler. Mijn emoties schommelden het hele boek door en soms zat ik ook geschokt naar de tekst te staren en schreeuwde ik in mijn hoofd: “Wat doe je nu?!”

Verwacht van Did I Mention I Need You? een enorme rollercoaster waarbij je emoties van links naar rechts vliegen en je regelmatig, maar zeker ook op het einde zin krijgt om “What te fuck?!” te schreeuwen. Verwacht lekker veel drama, hele foute keuzes, en uiteraard liefde. De oude personages zijn op een enkeling na allemaal weer van de partij en er worden ook twee leuke nieuwe personages toegevoegd. En dan natuurlijk het einde. Ik kan er niks anders over zeggen dan: What. the. fuck?! Ik snap het wel, maar ik trek ook zo ongeveer de haren uit mijn hoofd. Why?! Oftewel, ik baal dat deel drie pas uitkomt in maart 2017. Ik zal mijzelf nu even in een hoekje opkrullen en dit boek even laten bezinken. Dit boek was intens.

Deze post is al 2340 keer gelezen