Boekrecensie | Single tussen de sterren – Vanessa Gerrits

Boekrecensie | Single tussen de sterren – Vanessa GerritsSingle tussen de sterren door Vanessa Gerrits
Serie: Cupid-O-Scoop Omnibus #1
Verschenen: 13 september 2023 bij Loft Books
Format: E-book, aantal pagina's: 385
Genre: Feelgood
Rating: 4 Stars | Spicy: zero-flames

Samantha test voor haar column de nieuwe datingapp Cupid-o-scoop, die gebruikers aan elkaar koppelt op basis van hun sterrenbeeld. Maar de ware vinden met een liefdeshoroscoop is onzin, toch? Toen Samantha aan de slag ging bij het toonaangevende e-zine Lyf & Styl, dacht ze haar droombaan te hebben gevonden. Maar nu schrijft ze al een poos de horoscoop... Wanneer ze haar hoofdredacteur vraagt om een grotere uitdaging, krijgt ze een unieke kans om haar carrière een boost te geven. Het tijdschrift wil de horoscooprubriek uitbreiden met een column over de nieuwe datingapp Cupid-o-scoop, die gebruikers aan elkaar koppelt op basis van hun sterrenbeeld. Aan Samantha de eer om de app te testen en te schrijven over haar dates! Maar ze blijft sceptisch. Ze mag dan wel horoscopen schrijven, maar ze gelooft er eigenlijk niet in. Want het is onzin om te denken dat ze via een liefdeshoroscoop de ware vindt, toch?

Een introductie

Toen ik Single tussen de sterren voorbij zag komen was ik direct benieuwd. Een boek met de horoscoop als thema? Dat klonk gewoon enorm interessant. Zou de persoon die de horoscopen leest zich daar ook echt aan houden? Of is het gewoon bijgeloof? Vanessa Gerrits heeft meer boeken met horoscopen als thema geschreven, maar helaas had ik nog nooit iets van haar gelezen. De cover sprak mij direct aan dus ik ben erg nieuwsgierig naar Single tussen de sterren.

Single tussen de sterren - Vanessa Gerrits

Single tussen de sterren

In Single tussen de sterren schrijft Samantha al een tijdje de horoscoop voor het e-zine Lyf & Styl. Ze doomt al jaren van een eigen column; eigen artikelen schrijven waar haar naam met dikke letters boven staat. Dan komt haar hoofdredacteur met een voorstel dat ze niet kan weigeren. Lyf & Styl gaat namelijk samenwerken met de nieuwe dating app Cupid-o-scoop. Deze app gaat gebruikers aan elkaar koppelen op basis van hun horoscoop, en natuurlijk moet de horoscoop hierbij uitbreiden. Het is een mooie kans voor Samantha om de Cupid-o Scoop uit te testen. Dit levert wat mooie reclame voor de app op, geeft Samantha haar eigen dating column en… ze is toch single dus wie weet levert het ook nog de ware op. Win-win-win, toch?

Erin geloven

‘Is dat niet een beetje hard, beweren dat onze lezers al hun dromen mislopen als ze niet precies doen wat er op onze website staat?’

Direct in de eerste zin van het boek hoor je de sceptische mening van Samantha, want een horoscoop schrijven is één ding, erin geloven is iets totaal anders. Ik had nog nooit iets van Vanessa Gerrits gelezen maar door zo’n zin ben ik direct verkocht. En die horoscopen… Ik ben sceptisch, net als de hoofdpersoon in Single tussen de sterren. Dat levert een mooi en hilarisch boek op, want tussen alle dates door hoor je haar sceptische opmerkingen over de sterren en de voorspellingen. Ondertussen blijft ze echter hoop houden dat cupido dit keer wel raak schiet.

Hilarisch

Single tussen de sterren staat vol hilarische momenten zoals dat tijdens het daten gebeurt. Denk aan knoeien tijdens het diner of een stukje spinazie tussen je tanden hebben. Want Samantha heeft besloten dat ze vooral op neutraal terrein wilt daten zoals haar favoriete Italiaanse restaurant Café Taria. Maar ze zet ook haar beste vriendin en huisgenoot, Doris, in als assistent van de chef-kok van Café Taria. Net als een double date maar dan anders, en net zo veilig. En zeg nou zelf, wie heeft er nou nooit eens een vriendin ingezet als double date? Wat overigens ook erg leuk gevonden is, is dat elk hoofdstuk begint met een horoscoop beschrijving. Net zoals je die dagelijks in de krant of bij het e-zine Lyf & Styl zou vinden.

Single tussen de sterren is een lekkere feelgood. Het zit vol met romige pasta’s van Café Taria, waarvan ik zou wensen dat die bij mij om de hoek zou zitten. Wel eindigt Single tussen de sterren erg abrupt met een dikke cliffhanger! Het is dus te hopen dat je het vervolg, Daten tussen de deadlines, hebt liggen of er per direct aan kan komen. Want je wilt absoluut verder lezen!

Geloof jij in horoscopen?

Ruby Nussy

Over Ruby: Ruby is moeder van drie jongens (een echte Boys Mom!) en is woonachtig in Zeeland. Ze leest, fotografeert en wandelt graag door de bossen, over de duinen of op het strand. Op haar eigen website www.beachhouseboeken.nl plaatst ze regelmatig lijstjes en recensies. En op haar insta @beachhouseboeken plaatst ze wat ze momenteel leest en welke recensies er geplaatst zijn.

Ruby’s favoriete boeken op dit moment zijn de boeken uit de serie Hare Majesteit de Queen onderzoekt van S.J. Bennett.

Deze post is al 232 keer gelezen