Boekrecensie | Verlangen – Erin Watt

Verlangen - De Royals - Erin Watt
Boekrecensie | Verlangen – Erin WattVerlangen door Erin Watt
Serie: The Royals #4
Verschenen: november 2018 bij De Fontein
Format: Paperback, aantal pagina's: 310
Genre: New Adult, Young Adult

Easton Royal heeft het allemaal: hij is aantrekkelijk, rijk en intelligent. Zijn doel in het leven is om zo veel mogelijk lol te hebben. Over de consequenties denkt hij nooit na. Waarom zou hij ook? Tot Hartley Wright zijn makkelijke leventje op de kop zet. Zij is het enige meisje dat nee tegen hem zegt. Ze wil hem niet, hij moet eerst maar eens volwassen worden.

Een nieuwe hoofdpersoon

De Royals zijn verslavend. Na de eerste drie delen in de serie in een zucht uitgelezen te hebben en verliefd te zijn geworden op de personages is het nu tijd voor NOG MEER ROYALS. Hoewel het verhaal van Ella en Reed nu over is, hoeven we niet te treuren. Er volgen nog twee delen. Hierin staat de middelste Royal centraal: Easton. In de eerste drie delen ben ik van Easton gaan houden. En dan met name de vriendschap tussen hem en Ella. Ik was dan ook erg blij te horen dat hij in twee boeken centraal zou gaan staan. Inmiddels heb ik Verlangen gelezen, en een oordeel kunnen vormen. Was het boek alles dat ik had verwacht van dit eerste deel van het verhaal van Easton?

Verlangen - De Royals - Erin Watt
Verlangen

Op het einde van Geheimen werd al gezegd door Reed dat Easton wat apart deed de laatste tijd en dat dit door een meisje kwam. Ik dacht dat dit de introductie was tot het verhaal van Easton was. En hoewel ze dit misschien wel zo hebben bedoeld – ik weet het niet zeker – klopt dit tijdsgewijs absoluut niet. Tussen Geheimen en het ontmoeten van het meisje in Verlangen zitten een aantal maanden, waardoor het dus technisch gezien niet mogelijk is dat dit over hetzelfde meisje gaat. Het is overigens wel handig om tussen Geheimen en Verlangen nog de novelle Hartstocht te lezen die beschikbaar is op Wattpad als Tarnished Crown en in het Nederlands in boekvorm als Hartstocht. Hoewel Gideon en Savannah absoluut geen grote rol hebben in het verhaal, verklaart het wel die enkele scènes in Verlangen waarin ze een rol spelen.

Helemaal geweldig

Het begin van Verlangen wist mij niet helemaal te pakken. Het bestond veel uit gepraat tussen jongens onder elkaar, en dat trok mij niet zo. Als het boek de hele tijd zo door zou gaan dan zou dit boek een slechte rating hebben gekregen van mij. Maar zoals je ziet, geef ik het boek 4,5 sterren. Het mag dus duidelijk zijn dat dit niet aanhoudt. Ik vind Verlangen zelfs helemaal geweldig. We kennen Easton inmiddels allemaal. Hij denkt niet na voordat hij iets doet, hij worstelt nog met diverse problemen en slaapt met wie hij maar wil. Gegarandeerd drama. Daartegenover staat Hartley. Het enige meisje op school dat niet staat te springen om de aandacht van Easton. En dat trekt natuurlijk zijn aandacht. Ik vind Hartley geweldig. Haar opmerkingen en reacties zijn lekker snarky – sorry ik wist even niet een correct woord in het Nederlands – en alle scènes tussen haar en Easton zijn gewoon geweldig.

Verlangen - De Royals - Erin Watt

En kijkje in Eastons hoofd

Het is ook leuk om een keer een kijkje in Eastons hoofd te nemen. Je leest in Verlangen echt zijn gedachten, en leert hem op een dieper niveau kennen. Ondanks zijn gedrag, of het nou goed bedoeld is of niet, ga je van hem houden. Het verhaal leest zoals de eerdere drie delen lekker vlot dankzij de fijne schrijfstijl van de dames Jen Frederick en Elle Kennedy (a.k.a. Erin Watt). Verlangen bevat ook lekker wat drama en dat maakt dit ontzettend spannend. Wacht maar tot je aankomt bij de cliffhanger! Ik zou je bijna aanraden te wachten met lezen tot je direct verder kunt in het vijfde deel in deze serie. Mocht je deze duologie trouwens als standalone willen lezen, dan zou dat an sich kunnen, maar ik raad het niet aan. Er wordt regelmatig terug verwezen naar dingen die gebeurd zijn in de vorige delen, en de novelle. En hoewel die ook worden uitgelegd, is het denk toch handiger dat je die voorkennis compleet bezit. Daarnaast, als je Verlangen leuk vindt, dan vind je het verhaal van Ella en Reed ongetwijfeld ook leuk. Dus kan je ze beter maar meteen aanschaffen toch?

Verlangen is heerlijk om te lezen. Niet alleen dankzij de leuke chemie tussen Easton en Hartley, maar ook door de humor en spanning in het verhaal. Easton is typisch Easton en maakt veel fouten. Het is leuk om het proces te zien waarin hij langzaam probeert te leren van zijn fouten. Al heeft hij nog een lange weg te gaan. Hartley is een fantastisch personage en natuurlijk het leukst in de wisselwerking met Easton. En wauw, dat einde… Die is nog erger dan de cliffhanger op het einde van Verraad. Ik heb enorm genoten van Verlangen en heb serieus het geduld niet om te wachten op het vervolg. Ik móét weten hoe het verder gaat!

Lees meer van De Royals:

Volg Reviews & Roses op Facebook & Instagram

Deze post is al 1077 keer gelezen