Boekrecensie | Geheimen – Erin Watt

Erin Watt - Geheimen - De Royals
Boekrecensie | Geheimen – Erin WattGeheimen door Erin Watt
Serie: The Royals #3
Verschenen: 13 maart 2018 bij De Fontein
Format: Paperback, aantal pagina's: 366
Genre: New Adult, Young Adult

Ella heeft haar hart verloren aan Reed, de aantrekkelijke bad boy van de steenrijke familie Royal. Ondanks al zijn rotstreken gelooft ze in hem. Maar zelfs voor overlever Ella zijn de problemen van Reed en zijn vier broers op zijn zachtst gezegd een uitdaging.

Reed gaat voor Ella door het vuur. Maar om zijn eigen leven en daarmee dat van Ella te redden, moet hij zijn dubieuze verleden achter zich zien te laten. Kan hij dat? En lukt het hen om de geheimen van hun families voor eens en voor altijd te ontrafelen?

Geheimen

Whoot whoot, vandaag lees je een recensie van Geheimen door Erin Watt. Mijn reacties tijdens het lezen van het einde van Verraad bestonden uit een dramatische “NOOOOOOOOOOOOOOOO!”, en een verbaasde “NO WAY!?” En toen moest ik nog bijna een half jaar wachten op deel drie: Geheimen. Maar inmiddels is hij voor iedereen beschikbaar en heb ik het boek gelezen. Wat ik ervan vond? Lees snel verder.

Hoge hoogtes en diepe dalen

Eerlijk is eerlijk, Geheimen was iets minder spannend, dan ik Verleiding en Verraad vond. Ik miste wat echte hoogte- en dieptepunten in dit boek. Aan het einde van Verraad werd Reed in de boeien geslagen en verscheen Ella’s vader op de stoep, en Geheimen bestaat voor een groot deel uit dat er een zaak tegen Reed wordt gebouwd en dat Steve tijd wil inhalen met zijn dochter. Hierdoor miste er wat spanning. Natuurlijk zit je wel continu te denken en op te letten: wie zou de dader kunnen zijn? En, zou Reed dan toch een verdachte kunnen zijn? Maar ik had wat grotere hoogtes en wat diepere dalen willen zien om het iets spannender te maken. Die spanning werd tegen het einde overigens wél erg goed ingezet!

Erin Watt - Geheimen - De Royals

Ik lees alles dat ze schrijven

Niet dat dat heel erg is trouwens. Want zelfs al zouden de schrijfsters een boek vol pennen over hoe deze familie tv zit te kijken, zou ik het nog lezen. Het feit is namelijk dat Jen Frederick en Elle Kennedy (a.k.a. Erin Watt) geweldig kunnen schrijven. Je leest De Royals-serie in een ruk uit omdat ze zo lekker vlot schrijven.

Fantastische personages

Daarnaast zijn de personages vleesgeworden personen. Ik vind het heerlijk om te lezen over de sexy spanning tussen Ella en Reed, maar ook over Sebastian, Sawyer, Gideon en bovenal Easton. Het is dan ook geen verrassing dat er nog een duologie volgt over Easton; welke overigens keurig is ingeleid door Geheimen. Maar ik ben ook gek op de vriendschap tussen Easton en Ella.

Erin Watt - Geheimen - De Royals

Mooi rond

Wat ik ook leuk vind aan Geheimen is hoe het verhaal eigenlijk heel mooi rond is gemaakt. Op een manier waarop ik niet had verwacht dat het verhaal rond gemaakt zou worden. Maar het gaf echt een bepaalde satisfactie waarvan ik niet had gedacht die óók te willen bij het uitlezen van Geheimen.

Geheimen is een heerlijke afsluiter van de trilogie over Ella en Reed. Het boek is net zo verslavend als voorgaande delen en wil je dus, ondanks dat ik wat hogere hoogtes en diepere dalen miste, in één ruk uitlezen. De schrijfstijl is vlot, beeldend en de personages zijn zo uitgewerkt dat ze onderdeel zijn geworden van mijn vriendengroep. Tussen het verhaal door wordt ook een basis gelegd voor de boeken met Easton in de hoofdrol en zeker op de laatste pagina merk je echt dat ze toewerken naar een eigen verhaal van Easton. Ik zeg: kom maar op, ik kan niet wachten!

Deze post is al 1710 keer gelezen