Boekrecensie | Zomer in Hotel Happiness – Floortje Sanders

Zomer in hotel happiness - Floortje Sanders

Boekrecensie | Zomer in Hotel Happiness – Floortje SandersZomer in Hotel Happiness door Floortje Sanders
Serie: Hotel Happiness #2
Verschenen: 30 januari 2024 bij Luitingh-Sijthoff
Format: Paperback, aantal pagina's: 351
Genre: Feelgood

In Zomer in Hotel Happiness van Floortje Sanders lijken Lana en Julien gelukkig op hun boerderij in Cruseilles. Maar wanneer Lana gebeld wordt met de vraag of ze terug kan komen naar Hotel Happines in Amsterdam, twijfelt ze geen moment. Stiekem is ze opgelucht dat ze weer even weg kan en die ene grote beslissing kan uitstellen… Eenmaal aangekomen in Hotel Happiness is het een heerlijk weerzien, maar ook de spoken uit het verleden duiken weer op. Als dan ook nog de toekomst van Hotel Happiness in gevaar komt, weet Lana niet of ze ooit nog terug kan naar haar oude leven in Cruseilles.

Ervoor vallen

Ik viel meteen voor de prachtige cover van Zomer in Hotel Happiness. En na het lezen van Hotel Happiness moest ik dit boek wel lezen. Hoewel we nog in de winter zitten en de eerste zonnestralen van de lente er inmiddels wel geweest zijn, snak ik zeker naar zomer en naar een heerlijk zomers boek. Met Zomer in Hotel Happiness hoopte ik even lekker weg te zwijmelen in een zomers Amsterdam. Of deze wens uitkomt?

Zomer in Hotel Happiness

Het verhaal van Zomer in Hotel Happiness start in Frankrijk, waar Lana en Julien genieten op hun boerderij in het kleine plaatsje Cruseiles. Wanneer Lana doorkrijgt dat de zaken in Hotel Happiness niet vlekkeloos verlopen en ze gebeld wordt of ze wil komen helpen, hoeft ze niet lang na te denken en reist af naar Amsterdam. Ze komt meteen weer in een warm bad van collega’s en bekenden. Of ze ooit weer terug wil naar Frankrijk, daar heeft ze haar twijfels over!

Lana en Julien

Wat heb ik weer genoten van deze twee lieverds. Waar je ze al goed leert kennen in het eerste deel Hotel Happiness, doet de auteur er nu nog een schepje bovenop. Lana en Julien kennen beiden een diep verdriet en dit is mooi uitgewerkt in het eerste deel. In dit tweede deel wordt hier op voortgeborduurd. We voelen nog meer de emoties en gevoelens van de twee. Hierbij komen zeker nog meer thema’s om de hoek kijken. Denk aan thema’s als rouw, jaloezie, vriendschap en familie maar vooral ook liefde. Er komen ook een aantal personages uit het eerste deel komen naar voren en dat is weer heerlijk genieten. Er dienen zich echter ook nieuwe personages aan. Ze zijn allemaal even leuk en hebben allemaal zo hun eigen mooie rol in het verhaal.

Schrijfstijl

Het is weer optimaal genieten van de vlotte, realistische en humorvolle schrijfstijl. Het verhaal leest zo lekker weg, het is volop genieten en het boek is veel te gauw uit. Het voelt echt als terugkomen in het hotel. Zomer in Hotel Happiness kent misschien nog net meer humor dan het eerste deel. Daardoor blijft het ook nu weer luchtig en boeiend terwijl er best moeilijke gebeurtenissen aan de orde komen. Het boek kent, zeker in het begin, best veel herhaling uit het eerste deel, waardoor dit deel los te lezen zou zijn. Toch zou ik aanraden om het eerste deel eerst op te pakken. Op die manier leer je de personages beter kennen en een aantal gebeurtenissen uit dit tweede deel ga je beter begrijpen.

Je waant je in Amsterdam

Flootjes Sanders neemt je met dit tweede deel ook weer helemaal mee in Amsterdam. Ze schrijft zo beeldend over de straatjes en de reis er naar toe dat je je helemaal in de hoofdstad waant. Iedereen die eens in de hoofdstad is geweest, zal de gezelligheid en de drukte herkennen. Echt superleuk gedaan!

Zomer in Hotel Happiness is een hartverwarmende feelgood van eigen bodem. Het leest lekker weg, laat je heerlijk mee zwijmelen met Lara en Julien maar houdt je ook tot het einde geboeid. Het slot is om te smullen en precies zoals ik ze zo graag heb. Zomer in Hotel Happiness is een dikke aanrader voor elke feelgoodliefhebber en dat zomerse gevoel, waar ik zo naar uitkeek, krijg je zeker met het lezen van dit heerlijke verhaal!

Ga jij deze tweedelige serie over een geweldig hotel in Amsterdam ook lezen?

Deze post is al 120 keer gelezen