Categorieën: Films / Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Mini-recensies #27 | Deze films keek ik in maart

Ook dit jaar vertel ik elke maand weer welke films ik heb gezien. Meestal zijn er een aantal films waarvan al een langere recensie online staat, of waarvan nog een langere recensie volgt. Deze benoem ik alleen met titel en als de recensie al online staat link ik er naartoe. Nieuw dit jaar in dit overzicht is ook de Movie Bingo update. Net als in februari ben ik amper toegekomen aan het kijken van films en keek ik ook deze maand eerder snel even een aflevering van een tv-serie tussendoor of las ik een boek.

Films die ik in maart heb gekeken, maar waarvan in de komende weken nog een recensie zal verschijnen of al verschenen is:

Bekijk ook in 2017 welke films ik heb gekeken op de Movie Challenge pagina, hoe het gaat met de Movie Bingo, of welke andere challenges ik in 2017 aan ben gegaan.

Stripes

SingSing

Releasedatum: 14 december 2016 (NL)
Regisseur: Christophe Lourdelet, Garth Jennings
Cast: Matthew McConaughey (Buster Moon), Reese Witherspoon (Rosita), Seth MacFarlane (Mike), Scarlett Johansson (Ash), John C. Reilly (Eddie), Taron Egerton (Johnny), Tori Kelly (Meena), Nick Kroll (Gunter)
Tagline: Auditions begin 2016
Genre: Animatie | Komedie | Familie | Muziek
Kijkwijzer: 6+ (Angst)

SterrenSterrenSterren

In een stad die bewoond wordt door dieren, wordt een talentenjacht georganiseerd door de koala Buster Moon, waarmee hij zijn vervallen theater wil redden. Vijf finalisten staan in de spotlight: een muis die liegt en bedriegt, maar prachtig kan zingen; een verlegen tiener-olifant met plankenkoorts; een oververmoeide moeder van 25 biggetje; een jonge gangster-gorilla die afstand wil nemen van zijn criminele familie en een punk-rock stekelvarken die niet langer in de schaduw wil staan van haar arrogante vriendje. Al deze dieren doen auditie in het theater van Buster en delen de droom die hun leven kan veranderen.

Koop op bol.com

Mijn mening – Op de dag dat we van plan waren Sing te gaan kijken – ik keek er enorm naar uit -, keken we uiteindelijk Trolls. Ik had verwacht dat Sing de leuke van de twee zou zijn. Achteraf gezien blijk ik Trolls echter véél leuker te vinden. Sing is ook leuk, maar niet meer dan dat. Het voelt eigenlijk een beetje gewoontjes aan. Het lukte mij pas tegen het einde van de tweede helft om binding te krijgen met de personages. Helaas wordt het nergens echt spannend of meeslepend. De film kabbelt voort. Clichés zijn niet erg als ze goed gebracht worden, en helaas worden ze hier gewoontjes gebracht waardoor het niet meer dan een simpele, licht vermakelijke film is geworden. Prima om eens te kijken, grappig en tegen het einde meeslepend, maar verwacht geen uitmuntende en diepgaande animatiefilm. Jammer, maar helaas.

Stripes

Beauty and the Beast 1991Beauty and the Beast

Releasedatum: 26 november 1992 (NL)
Regisseur: Gary Trousdale, Kirk Wise
Cast: Robby Benson (Beast), Paige O’Hara (Belle), Jesse Corti (Lefou), Rex Everhart (Maurice), Angela Lansbury (Mrs. Potts), Jerry Orbach (Lumiere), Bradley Pierce (Chip), David Ogden Stiers (Cogsworth), Richard White (Gaston), Jo Anne Worley (Wardrobe)
Tagline: The most beautiful love story ever told.
Genre: Animatie | Familie | Fantasy | Musical | Romantiek
Kijkwijzer: Alle leeftijden

Een prins wordt door een heks in een beest veranderd, om weer mens te worden moet hij zorgen dat er iemand op hem verliefd wordt… en dan komt Belle.

Koop op bol.com

Mijn mening – Na het zien van de live-action versie van Beauty and the Beast wilde ik even verschillen bekijken. Ik zette Beauty and the Beast de tekenfilm ervoor (hij staat op Netflix) en kwam tot de ontdekking dat ze niet alleen enorm trouw zijn gebleven, maar het echt bijna een exacte hervertelling is. Niet dat ik het erg vind, het is een mooi verhaal en ik vind het juist fijn als ze er trouw aan blijven. Stiekem vind ik de live-action versie leuker, maar dat komt denk ik omdat ik als volwassene nu liever naar echte mensen of animatie kijk, dan naar tekenfilms.

Stripes

Movie Bingo Update

Tijd voor de derde Movie Bingo Update. Ik heb deze maand slechts 5 films gekeken dus het afstrepen was ook deze maand iets moeilijker. Heb ik een vakje in kunnen vullen? Ja! Dit keer zelfs drie stuks. Dit zijn de vakjes die ik heb ingevuld:

• Een film gebaseerd op een sprookje: Beauty and the Beast
  • Een film die beter was dan verwacht: Trolls
  • Een Marvel film: Logan

Movie Challenge - Update 3

Stripes

Volgende maand…

Zal het mij in april wel lukken meer films te zien? Gezien april drukker wordt dan februari en maart betwijfel of ik überhaupt een film zal zien. Maar er komen vele leuke nieuwe films uit in de bioscoop, dus hopelijk lukt het mij om er tijd voor te maken. We zullen het zien in mijn volgende Mini-recensies + Movie Bingo Update.

Stripes

Welke Movie Bingo vakjes kon jij deze maand afstrepen?

Deze post is al 1893 keer gelezen