Categorieën: Tv-series / Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Recensie | The Umbrella Academy – Seizoen 2

The Umbrella Academy still

The Umbrella Academy - Seizoen 2Titel: The Umbrella Academy – Seizoen 2
Releasedatum: 31 juli 2020 (NL)
Showrunner: Steve Blackman, Jeremy Slater
Cast: Ellen Page, Tom Hopper, David Castañeda, Emmy Raver – Lampman, Robert Sheehan, Aidan Gallagher, Justin H. Min, Colm Feore, Jordan Claire Robbins, Kate Walsh, Yusuf Gatewood, Marin Ireland, Ritu Arya
Speelduur per afl.: 47 minuten
Tagline: Same weird family. New weird problems.
Genre: Actie, Avontuur, Komedie, Drama, Fantasy, Sci-fi
Kijkwijzer: 16+ (Geweld, Grof taalgebruik)

Five heeft zijn broers en zussen in een steegje in Dallas achtergelaten, in verschillende jaren. Nu moet hij ze opsporen en een nieuwe apocalyps zien te voorkomen.

YES! We kunnen weer!

Yes! 31 juli was het dan eindelijk zover: het tweede seizoen van The Umbrella Academy kwam op Netflix. Eén dag later begonnen mijn vriend en ik direct met kijken. Als het aan mij had gelegen hadden we het gehele seizoen in één dag uitgekeken, maar mijn vriend is helaas niet zo van het bingen. Meer dan twee afleveringen op een dag kreeg ik helaas niet voor elkaar. Tussendoor kwam ook onze vakantie om de hoek kijken, maar inmiddels hebben we het gehele seizoen gezien en kan ik jullie eindelijk vertellen wat ik ervan vond.

The Umbrella Academy still 3

Seizoen 2

Laten we eerst even teruggaan naar het einde van vorig seizoen. De apocalyps werd veroorzaakt door Vanya, en de heren en dames van The Umbrella Academy wisten dit helaas niet te voorkomen. Five wist ze net op tijd te redden door een time jump te maken. In dit nieuwe seizoen zien we hoe ze over diverse jaren verspreid raken in Dallas in de jaren 1960 tot en met 1963, waar homoseksualiteit nog niet geaccepteerd wordt en gekleurde mensen geweerd konden worden in restaurants. Niet alleen moeten ze elkaar terug weten te vinden, de apocalyps is hen ook nog eens gevolgd naar 1963. In een strijd tegen de klok moeten ze een nucleaire ramp zien te voorkomen. Niet alle verhaallijnen vond ik even interessant, maar het tweede seizoen is absoluut weer fantastisch!

Fijne dynamiek

De dynamiek tussen de broers en zussen in The Umbrella Academy is net als in seizoen één geweldig. Je leeft met ze mee, je kunt om ze lachen en je kunt met ze huilen. De dood van een personage zal je hart breken. Nieuw dit seizoen is Ritu Arya; een vast personage waar ik niet al teveel over kan vertellen. Waar ik haar eerst maar niks vond, vind ik haar uiteindelijk wel oké. Ook The Sweeds zijn nieuw, maar vond ik eerlijk gezegd weinig toevoegen. Ik had ze niet gemist als ze er niet waren geweest. Extra credits wil ik even geven aan Aidan Gallagher. Ik heb opgezocht hoe oud hij is, en hij blijkt slechts zestien jaar te zijn! Wauw, die jongen kan nog wel eens heel groot worden.

The Umbrella Academy still

Heerlijke soundtrack

Vorig seizoen konden we tijdens het bekijken van de afleveringen van The Umbrella Academy genieten van een heerlijke soundtrack. En ook seizoen 2 is weer voorzien van geweldige nummers. Niet alleen in de soundtrack, want songteksten worden door een zeker iemand – mag jij raden wie – zelfs verheven tot spirituele wijsheden. En als je ook nog eens een vechtscène weet te creëren op Everybody van de Backstreet Boys én het werkt, dan ben je goed bezig (ja, ik ben een groot BSB fan).

Heb je genoten van het eerste seizoen van The Umbrella Academy, dan is er grote kans dat je dit tweede seizoen ook leuk gaat vinden. Naast fantastische verhaallijnen, heerlijke muziek, en uitmuntende acteurs, vinden de echte fans ook nog leuke knipogen naar het eerste seizoen en naar historische gebeurtenissen. Het einde laat wederom ruimte open voor een nieuw seizoen. Iets dat ik aan de ene kant eng vind, en aan de andere kant superleuk. Want natuurlijk wil ik hier nog veel langer van genieten. Maar hoe lang kunnen ze dit niveau vast houden? Seizoen 2 is in elk geval weer ontzettend goed, dus laten we daar eerst nog even van nagenieten.

Ben jij fan van The Umbrella Academy?

Deze post is al 1448 keer gelezen