Boekrecensie | Harde Liefde – Meredith Wild

Harde liefde - Meredith Wild 2

Boekrecensie | Harde Liefde – Meredith WildHarde liefde door Meredith Wild
Serie: Hacker #1
Verschenen: Oktober 2015 bij Xander Uitgevers
Format: Paperback, aantal pagina's: 306

Blake Landon. Sexy, woest aantrekkelijk, onbereikbaar: hij is de ultieme fantasie van elke vrouw. Blake is miljardair, befaamd hacker en krijgt altijd alles wat hij wil. Wanneer Erica Hathaway hem tegenkomt, krijgt ze hem niet meer uit haar hoofd. Maar de timing is verre van perfect.

Erica is hard op weg naar een succesvolle carrière. Met een ijzersterk business plan op zak moet ze alleen nog de juiste investeerder vinden. Wat ze nooit had verwacht gebeurt: ze valt als een blok voor de charmes van haar onweerstaanbare investeerder.

Ook Blake raakt in de ban van Erica's charme, intelligentie en ambities, en al snel wil Blake niet alleen haar bedrijf, hij wil Erica helemaal.

Haat-liefde verhouding

Ik heb een kleine haat-liefde verhouding met Harde liefde, het eerste deel in de Hacker serie, geschreven door Meredith Wild. Ik dacht zelf dat dit wel eens een New Adult achtig boek zou zijn, en hoewel het er wel op lijkt vind ik het lang niet zo goed als de New Adult boeken die ik tot nu toe heb gelezen. Harde liefde wordt volgens mij ook geschaard in het genre romans/romantische boeken.

Geen klik

Waar ligt het dan aan dat ik die haat-liefde verhouding heb met dit boek? Allereerst het begin, de inleiding. Ik vond dit echt een vreselijke inleiding en vreesde voor wat zou gaan komen. Het pakte me niet meteen, de conversaties voelden afgezaagd en slapjes uitgewerkt en ik had geen enkele binding met de personages. Tot hoofdstuk vier was ik erg bang voor een amateuristisch boek.

Harde liefde - Meredith Wild

Halverwege beter

Het verhaal werd daarna gelukkig beter, maar de binding met de personages kwam pas tegen het einde van de eerste helft van het boek. Ik denk dat het echt aan de introductie heeft gelegen dat ik zo moeilijk in het boek kwam en ik mij pas zo laat verbonden voelde met de personages. Ook ergerde ik mij soms aan het feit dat ze sommige woorden vaak gebruikte en had ik liever meer afwisseling met synoniemen gehad.

Liefde

Maar zoals ik al aangaf is het een haat-liefde relatie en heb ik niet alleen negatieve dingen te zeggen. Want op een gegeven moment lukte het mij minder makkelijk het boek weg te leggen en dacht ik soms plotseling aan de verhaallijn in de auto op weg naar huis. Het is dus uiteindelijk toch een verhaal geworden dat ik interessant vond, al heeft het lang geduurd. Ik denk dat Meredith zelf misschien ook nog een beetje zoekende was in het begin en pas halverwege echt haar draai had gevonden. En ook al vond ik het in het begin niet werken, uiteindelijk is het toch de aantrekkingskracht tussen Blake en Erica wat ervoor zorgt dat ik het boek niet meer neer kon leggen.

Harde liefde - Meredith Wild 3

Hacker

Hoewel de serie Hacker heet moet ik zeggen dat dit eigenlijk niet eens zo’n hele grote rol heeft gespeeld, maar ik heb zo’n vermoeden dat dit nog wel eens een veel grotere rol kan gaan spelen in de komende delen; jup, er zijn meer! Het verhaal zou theoretisch denk ik wel in het New Adult genre passen, maar het verbleekt bij boeken van bijvoorbeeld Sophie Jackson, Rebecca Yarros, Jennifer L. Armentrout en Colleen Hoover. Toch raad ik Harde liefde wel aan, want het is een fijn boek voor tussendoor waar je niet veel bij hoeft na te denken.

In het begin vreesde ik voor de rest van het boek; het begin van Harde liefde pakte me niet, de conversaties voelden amateuristisch aan en ik had totaal geen enkele binding met de personages. Na een hoofdstuk of vier begon het verhaal beter te worden, maar pas tegen het einde van de eerste helft van het boek kreeg ik eindelijk die connectie met de personages waar ik zo op hoopte. Vanaf dat moment had ik ook dat het verhaal bleef hangen in mijn hoofd en dat ik het jammer vond om het boek neer te leggen. Hoewel het hacken nog geen grote rol speelt in dit eerste deel, vermoed ik dat dit zeker wel een grotere rol zal spelen in de komende delen. Het spannende einde zorgt er in elk geval voor dat ik uitkijk naar deel 2.

Deze post is al 3127 keer gelezen