Categorieën: Films / Tags: ,

5 Leuke blogs met filmrecensies

Wist je wel dat je heel veel rondom films kunt vinden op Reviews & Roses? Ik doe dit jaar de Movie Challenge en houd hiervoor bij welke films ik dit jaar allemaal heb gekeken. Over een aantal films schrijf ik een uitgebreide recensie, maar over elke film die ik kijk schrijf ik ook een mini-recensie die ik verzamel in een maandelijks overzicht. Maar ik kijk niet alleen in 2015 films, ik keek in 2014 ook al films (en de jaren ervoor natuurlijk ook, maar toen blogde ik nog niet) en die heb ik ook gerecenseerd. Je kunt dus ook dit overzicht van al mijn filmrecensies bekijken.

Het mag inmiddels duidelijk zijn dat films een belangrijke plaats op Reviews & Roses innemen. Maar er zijn ook heel veel andere blogs die aandacht besteden aan films, een aantal zelfs alleen maar. Een aantal van deze blogs volg ik erg graag, daarom wil ik jullie vandaag graag vijf blogs met filmrecensies aanraden die jullie mogelijk ook wel eens erg leuk kunnen vinden. Het was de bedoeling dat dit artikel al eerder online zou komen, maar toevallig kwam Sweet Movies laatst met eenzelfde soort artikel (maar dan met 10 (!) leuke Nederlandse filmblogs, en wat een eer dat Reviews & Roses daar tussen staat!), en dus heb ik besloten het een klein beetje op te schuiven. Laten we het lijstje, dat overigens in willekeurige volgorde staat, snel beginnen!

1. Cinefille

Cinefille banner

Daphne schrijft op Cinefille over films en series. Haar recensies vind ik heerlijk om te lezen, want ze zijn echt 100% Daphne en ze heeft een heerlijke schrijfstijl. Onze filmsmaak komt over het algemeen redelijk overeen dus ik hecht ook veel waarde aan wat ze schrijft. Je ziet overigens niet alleen recensies voorbij komen op Cinefille, ze maakt namelijk soms ook leuke overzichtjes die film of serie gerelateerd zijn.

2. Sweet Movies

Sweet Movies banner

Sweet Movies is nog zo’n mooie unieke film- en serieblog. Jacqueline wilde geen standaard filmblog, maar juist een blog met een focus op de vrouwelijke filmliefhebbers. Voor en door de vrouw, voor alle leeftijden en met alle genres. Sweet Movies heeft naast een mooie uitstraling ook fijne content. Als ik op zoek ga naar een recensie van een film, is Sweet Movies één van de eerste blogs waar ik kijk of zij er al een recensie over heeft geschreven. Naast dat ik veel waarde hecht aan haar mening in recensies, vind ik haar lijstjes ook heerlijk. Tv-series komen trouwens ook aan bod op Sweet Movies.

3. Mcurl

Mcurl banner

Mcurl is the new filmblog in town; ze ging in juli 2015 de lucht in. Maar totaal onervaren is Patricia niet gezien ze eerder al schreef voor MoviesNET en Movie Addicts. Op Mcurl draait het niet alleen om films, maar schrijft ze ook over nieuwe ontdekkingen op het gebied van muziek, tv-series en andere (persoonlijke) dingen die haar bezig houden.

4. Be Cool, Sodapop

Be Cool, Sodapop banner

Deze leuke website is vernoemd naar een zin uit de tv-serie Veronica Mars. Een serie die ik veel te laat heb ontdekt, maar alsnog enorm van heb genoten. Be Cool, Sodapop bestaat al sinds 2011, maar ik ontdekte haar pas een paar maandjes geleden en heb haar direct opgenomen in mijn Bloglovin’ feed. Haar liefde voor horrorfilms deel ik niet, maar alle andere recensies en artikelen over films en series zijn uniek en lees ik graag.

5. De Filmkijker

De Filmkijker banner

De enige blog in dit rijtje met een mannelijk gezicht erachter. We zijn het niet altijd met elkaar eens, maar dat is het ook het leuke, je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn om het leuk te vinden een recensie te lezen, ze lezen namelijk heel fijn weg. De Filmkijker is kritisch en je merkt dat hij al vele films in diverse genres gezien heeft. Zowel de populaire als de films die minder bekend zijn komen aan bod, waardoor hij een mooi gevarieerd aanbod aan recensies heeft. Zijn vragen van de week zijn altijd erg interessant en zorgen ervoor dat je er zelf ook over na gaat denken. Zouden films bijvoorbeeld overal tegelijkertijd moeten worden uitgebracht?

Welke filmblogs bezoek jij graag?

Deze post is al 4127 keer gelezen