Filmrecensie | Ocean’s 8 (2018)

Releasedatum: 21 juni 2018 (NL)
Regisseur: Gary Ross
Cast: Sandra Bullock, Cate Blanchett, Anne Hathaway, Helena Bonham Carter, Mindy Kaling, Rihanna, Awkwafina, Sarah Paulson, Richard Armitage
Tagline: Every con has its pros.
Genre: Actie | Komedie | Misdaad | Thriller
Kijkwijzer: 6+ (Geweld)

Ocean’s Eight volgt het leven van Danny Oceans criminele zuster Debbie (Sandra Bullock). Samen met de hulp van haar vrouwelijke rechterhand Lou (Cate Blanchett) probeert ze een team te rekruteren. Ze hebben het doel een diamant te stelen tijdens het jaarlijkse Met Gala om een kwaadaardige galeriehouder erbij te lappen.

Ocean’s 8

Hebben jullie de Ocean’s trilogie gezien? Ik heb ze vroeger meerdere keren gezien en vond ze stuk voor stuk geweldig. Toen echter Ocean’s 8 werd aangekondigd, met een compleet andere cast, vroeg ik mij af of het echt nodig was. Ik was stiekem echter toch ook wel enthousiast, en wilde de film dus zeker wel kijken. Toen ik mijn broertje en mijn vriend een middagje bioscoop cadeau deed, samen met mijn vriend, kozen ze voor Ocean’s 8, en zodoende zaten we vorige week in de bioscoop hiernaar te kijken. Het kon twee kanten op wat mij betrof: top of flop. Welke het is geworden, lees je nu.

Ocean's 8 still

Eenzelfde formule

De film begint met een introductie van Debbie Ocean, de zus van Danny Ocean uit Ocean’s 11, 12 en 13. Daar blijft het natuurlijk niet bij, ook de andere criminelen die een rol gaan spelen in de heist worden stuk voor stuk geïntroduceerd. Hierin verschilt de film niet echt van andere heistfilms, en bevat het eenzelfde formule.

Vermakelijk

Na de film had ik het er echter ook nog even over met mijn broertje; je weet stiekem eigenlijk wel hoe het verhaal in grote lijnen zal (af)lopen, en dat er wat spanning zal missen, maar dat is niet altijd erg. Natuurlijk, als je wat beter naar de film gaat kijken, de film voor een tweede keer ziet, dan zullen er ongetwijfeld wat plotholes in blijken te zitten. Maar die vielen ons tijdens deze eerste keer kijken niet op. Er zaten echter ook nog genoeg onverwachte wendingen in de film die ons hebben verrast.

Ocean's 8 still

Sterke cast

De film is hoofdzakelijk enorm vermakelijk en dit komt natuurlijk mede door de sterke cast. De cast bevat enkele zeer grote namen, die het niveau van de film zeker omhoog brengen. Hoewel ik de Ocean’s trilogie al heel lang geleden heb gezien, staat mij wel bij dat ik die films wel net iets genialer in elkaar vond zitten. Ocean’s 8 is echter een prima toevoeging. We hebben ons er zeker mee vermaakt.

Waar ik stiekem had verwacht dat Ocean’s 8 wel eens een flop zou kunnen worden, blijkt het uiteindelijk een zeer vermakelijke film te zijn. Het haalt niet het niveau van de eerdere Ocean’s films, maar weet dankzij de sterke cast zeker een voldoende te krijgen. Aan de formule is niet veel veranderd, en er zullen ongetwijfeld wat plotholes in zitten, maar die vielen ons deze eerste keer niet op. Ocean’s 8 is zeker een vermakelijk film, en ik raad hem je van harte aan als je heistfilms en casts met een sterke vrouwencast leuk vindt.

Deze post is al 1401 keer gelezen