Filmrecensie | The Secret: Dare to Dream (2020)

Releasedatum: 17 september 2020 (NL)
Regisseur: Andy Tennant
Cast: Katie Holmes, Josh Lucas, Jerry O’Connell, Celia Weston, Sarah Hoffmeister, Aidan Pierce Brennan, Chloe Lee
Genre: Drama, Romantiek
Kijkwijzer: 9+ (Angst, Grof taalgebruik)

Waardering: 4 uit 5.

Miranda Wells is een hardwerkende weduwe die er moeite mee heeft om haar drie kinderen alleen op te voeden. Een krachtige storm brengt een grote uitdaging en een mysterieuze man, genaamd Bray Johnson, in haar leven. In slechts een paar dagen zorgt de aanwezigheid van Bray ervoor dat haar gezin weer opbloeit. Maar Bray heeft een geheim en dat kan ervoor zorgen dat alles verandert.

Ladiesnight

Na maanden geen bioscoop van binnen te hebben gezien dankzij het Coronavirus dat rondwaart, vond ik begin september dat het wel welletjes was geweest. Samen met mijn moeder kocht ik kaartjes voor de Ladiesnight bij Pathé met de film The Secret: Dare to Dream. En heel eerlijk? Ik vond de Ladiesnight veel leuker mét de coronamaatregelen. Je hebt lekker veel ruimte omdat je voor, naast en achter je niemand hebt zitten en ook nog eens geen drukte. Daarbij: meer kans op prijzen tijdens de quiz, haha. Helaas werd ik vierde en viel ik nét buiten de prijzen.

The Secret

The Secret: Dare to Dream is losjes geïnspireerd door het boek The Secret door Rhonda Byrne. Een verhaal over hoe positieve gedachten je helpen het geluk te vinden in de wereld. Dit is de levenswijze geworden van het personage dat het leven van Miranda Wells in komt lopen. Miranda is enkele jaren geleden haar man verloren in een vliegtuigongeluk en is nu een alleenstaande moeder van drie kinderen. Ze wonen in een huis dat zijn beste tijd heeft gehad, maar dan staat Bray Johnson voor de deur, en hij draagt een geheim bij zich.

The Secret Dare to Dream still

Voor romantici

Mijn moeder en ik hebben met veel plezier gekeken naar The Secret: Dare to Dream. Is het een superoriginele film? Nee. Maar met deze film weten ze je van begin tot eind te vermaken en je mee te laten leven met de personages, zowel de volwassenen als de kinderen. Specifiek heb ik genoten van de invloed die Bray had op de oudste dochter met betrekking tot haar verjaardag en vrienden. Als liefhebbers van romantische films hebben wij ons prima vermaakt met The Secret: Dare to Dream.

Voor Nicholas Sparks fans

De reden dat je vooral blijft kijken is om erachter te komen wat er nou in die mysterieuze envelop van Bray zit, en of Miranda en Bray wel of niet bij elkaar zullen komen. Immers, niets is wat het lijkt. The Secret: Dare to Dream zet je hier en daar op het verkeerde spoor, en ik ben daar vol ingetuind. Terwijl, als ik realistisch had nagedacht, ik misschien wel al eerder had geweten hoe het zou gaan lopen, haha. Stiekem doet het mij ook wel een beetje denken aan een Nicholas Sparks film.

The Secret Dare to Dream still

Inspirerend

De levensstijl van Bray Johnson is inspirerend, want het heeft mij doen nadenken. En dat is denk ik ook de reden dat het boek destijds zo’n hit was. Het kan in mijn ogen zeker geen kwaad om alles wat positiever in te zien, en daarbij: wie goed doet, goed ontmoet.

The Secret: Dare to Dream is een prettige romantische film. De film volgt een vrij bekend stramien, maar wist mij toch met enkele zaken op het verkeerde spoor te zetten en mij te verrassen. Het is het type film: lekker gaan zitten en gewoon van genieten. In mijn ogen had de film net zo goed een film kunnen zijn die is gebaseerd op een Nicholas Sparks boek. The Secret: Dare to Dream is een heerlijke feelgood film voor fans van het romantische genre.

Houd jij van romantische films?

Deze post is al 3673 keer gelezen