Categorieën: Films / Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Filmrecensie | Trolls (2016)

TrollsTitel: Trolls
Releasedatum: 12 oktober 2016 (NL)
Regisseur: Walt Dohrn, Mike Mitchell
Met stemmen van: Anna Kendrick (Poppy), Justin Timberlake (Branch), Zooey Deschanel (Bridget), Christopher Mintz-Plasse (King Gristle), Christine Baranski (Chef), Russell Brand (Creek), James Corden (Biggie), Ron Funches (Cooper), Kunal Nayyar (Guy Diamond), Gwen Stefani (DJ Suki)
Tagline: Find your happy place
Genre: Animatie | Avontuur | Komedie | Familie | Fantasy | Musical
Kijkwijzer: 6+ (Angst)

Stap een kleurige en wonderlijke wereld binnen vol met hilarische en onvergetelijke wezens. De altijd blije trollen willen alleen maar dansen en zingen, maar ze zijn ook het favoriete hapje van de altijd humeurige Bergens. Poppy is een vrolijke en naïeve trol, terwijl haar overbezorgde en achterdochtige soortgenoot Branch de enige trol is die niet zingt, danst of knuffelt. Branch is altijd voorbereid op het ergste, maar als Poppy wordt geconfronteerd met haar grootste uitdaging ooit, ontdekt ook zij dat niet alle problemen opgelost kunnen worden met een liedje, een dansje en een knuffel.

Trolls

Eigenlijk wilde ik op een avond Sing kijken, maar dat ging niet door, dus besloten we – in de animatiecategorie blijvend – Trolls te kijken. Een film waar ik ook wel nieuwsgierig naar was omdat ik toen ik nog een heel klein meisje was van dat soort trollen spaarde. Ik had geen hoge verwachtingen van de film. En ik wist eigenlijk ook niet wat ik kon verwachten. Ik had geen trailer gezien. Het enige dat ik eigenlijk wist is dat het gebaseerd was op mijn vroegere speelgoed.

Trolls still

Zingen en knuffelen

De film blijkt overigens een sterrencast aan zichzelf gekoppeld te hebben. Ook dat wist ik van te voren niet. Maar wanneer ik stemmen herken pak ik al snel IMDB er even bij om te kijken of mijn vermoeden klopt en welke gezichten achter de andere stemmen zitten. En wat ik ook niet doorhad; er zit heel veel gezang in de film. De trolls zijn namelijk blije wezentjes die houden van zingen en knuffelen. Dit is dan ook hun voornaamste bezigheid.

Mooie boodschap

Maar zingen, dansen en knuffelen is niet het enige dat ze doen. Er zit een verhaal in, en in dat verhaal zit ook nog eens een mooie boodschap verwerkt. Onder andere over wat “geluk” eigenlijk inhoudt. De Bergens willen namelijk de trollen eenmaal per jaar opeten omdat ze dan zogenaamd geluk kunnen voelen.

Trolls still

Vermakelijke film

Hoewel dit soort films vaak wel wat voorspelbaar zijn en cliché personages bevat, vond ik dat hier niet erg. De uitvoering was namelijk goed en leuk gedaan. Trolls wist mijn aandacht vast te houden, mij te laten genieten, te laten lachen en te laten meeleven. Zelfs mijn vriend vond deze film leuk om te zien! De toevoeging van herkenbare liedjes zorgde er ook nog eens voor dat ik lekker mee zat te zingen op de bank.

Ik heb ontzettend genoten van Trolls. Hoewel de Bergens achter de Trolls aanzitten omdat ze ze op willen eten (het maakt ze gelukkig), vond ik het een hele vrolijke film. Trolls bevat leuke en kleurrijke personages, een goed verhaal, leuke liedjes en ik vond hem ook nog eens extra leuk om nostalgische redenen. Het liedje uit de aftiteling (Hair Up) wordt hier trouwens nog vaak gedraaid, we worden er zo vrolijk van. Dus heb je zin in een vrolijke, muzikale animatiefilm, kijk dan Trolls.

Deze post is al 2392 keer gelezen