Filmrecensie | Zwaar Verliefd 2 (2021)

Regisseur: Marc Willard
Cast: Barbara Sloesen, Jim Bakkum, Frederik Brom, Abbey Hoes, Liza Sips, Jamie Grant, Rienus Krul, Soy Kroon
Genre: Komedie, Romantiek
Kijkwijzer: Alle leeftijden (Grof taalgebruik)
Gebaseerd op: Zwaar Beproefd! – Chantal van Gastel

Waardering: 4.5 uit 5.

In de luchtige feelgoodfilm ZWAAR VERLIEFD!2 gaan Isa (Barbara Sloesen) en Ruben (Jim Bakkum) samenwonen. De spanning en romantiek maken plaats voor liefde en intimiteit, maar ook voor dagelijkse sleur en realiteit. Isa en Ruben zijn nog steeds dolverliefd, maar hun verschillende achtergrond en interesses blijven hun liefde op de proef stellen. Wat als dan uit het niets de perfecte man voor Isa, dierenarts Hugo (Frederik Brom), zich aandient en Ruben een wel heel aantrekkelijke timmerklus aangeboden krijgt?

Het is zover!

Deze maand is het dan eindelijk zover: Zwaar Verliefd 2 draait in de bioscopen vanaf 24 juni 2021. Ikzelf was één van de gelukkigen die de film afgelopen december nog heeft kunnen kijken. Vlak voordat Nederland in de harde lockdown ging vond er namelijk nog een Ladiesnight plaats bij Pathé. Het eerste deel in de trilogie had ik ook met mijn moeder gekeken tijdens een Ladiesnight, dus hier moesten we uiteraard ook samen heen.

Zwaar Verliefd 2 still

Zwaar Verliefd 2

Zwaar Verliefd 2 gaat uiteraard weer over Isa en Ruben. In de eerste film hebben ze elkaar de liefde verklaard en nu gaat hun verhaal verder. Ze worden steeds intiemer, maar dat heeft niet altijd het gewenste effect, want Isa durft niet 100% zichzelf te zijn. En ook de sleur komt al snel om de hoek kijken. Is hun relatie hiertegen bestand? En welk effect heeft die stoere, knappe nieuwe dokter op hun relatie? Of die knappe ex in Rubens leven? Genoeg drama om van te genieten!

Genoten

Waar ik bij de eerste film het boek (waarop de film is gebaseerd) wel had gelezen, heb ik dit bij Zwaar Verliefd 2 niet gedaan (iets met: zoveel boeken en zo weinig tijd). De vergelijking kan ik daarom dit keer niet inzetten. Soms is het ook wel fijn om juist even niet te vergelijken (het boek is namelijk toch altijd beter haha), en zo heb ik echt op en top van de film kunnen genieten zoals de film is bedoeld.

Zwaar Verliefd 2 still

Topprestatie

De nieuwe dokter in Zwaar Verliefd 2 trok mij niet perse direct in het begin van de film. Misschien ook wel omdat ik niet wilde dat hij tussen Isa en Ruben in kwam te staan. Maar hoe verder we in de film kwamen des te meer ik zijn kwaliteiten als acteur kon waarderen. Zeker tijdens het stuk in Amerika heb ik zó hard om hem moeten lachen. Frederik Brom zet zijn rol sterk en vol overtuiging neer. Soy Kroon vervangt de rol van sidekick van Isa in de kliniek en ook hem vind ik een fantastische toevoeging. Ik heb enorm van hem genoten. Maar Rienus Krul mag zeker ook niet onbenoemd blijven. Denk je eerst nog vaak “iew, ga weg”, hij wordt gaandeweg een personage waar je echt enorm van gaat genieten. Hij duikt overal op, zegt en doet de gekste dingen, en ja, daarom ga je zeker lachen.

Zwaar Verliefd 2 is een heerlijke romcom die je zeker gezien moet hebben wanneer je van dit genre houdt. Net als in deel één kun je genieten van de stunteligheid van Isa, wat weer hilarische scènes oplevert. En ook diverse andere personages, waaronder de nieuwe dokter, leveren enkele hilarische momenten op. Maar, en dat kan zeker niet ontbreken, ook een heerlijke portie romantiek en vriendschap.

Bekijk de trailer:

p.s. Het lievelingsboek Ik wist het van Chantal van Gastel wordt ook verfilmd en verschijnt in februari 2022!

Volg Reviews & Roses op Facebook & Instagram