Categorieën: Films / Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Mini-recensies #11 | Tomb Raider & A Wrinkle in Time

Mini-recensies - Tomb Raider - A Wrinkle in Time

Regelmatig zal je op Reviews & Roses de rubriek mini-recensies tegenkomen. Hierin bespreek ik telkens twee films die ik heb bekeken, waarvan ik geen uitgebreide recensie heb geschreven. Maar gezien ik het leuk vind om wel elke film kort te bespreken, schrijf ik deze mini-recensies. Vandaag vind je in deze rubriek mijn besprekingen van de films Tomb Raider (2018) en A Wrinkle in Time (2018).

Sterren

Tomb Raider

Tomb Raider

Tomb RaiderTitel: Tomb Raider (2018)
Releasedatum: 15 maart 2018
Regisseur: Roar Uthaug
Cast: Alicia Vikander, Dominic West, Walton Goggins, Daniel Wu, Kristin Scott Thomas, Derek Jacobi
Tagline: Her legend begins.
Genre: Actie | Avontuur | Fantasy | Thriller
Kijkwijzer: 12+ (Geweld, Angst)

Het is inmiddels zeven jaar geleden dat de vader van de 21-jarige Lara verdwenen is. In plaats van het bedrijf van haar vader over te nemen werkt ze als fietskoerier in Londen, terwijl ze collegelessen volgt. Uiteindelijk wordt ze geïnspireerd om de verdwijning van haar vader te onderzoeken en reist naar zijn laatst bekende locatie: een graf op een eiland ergens voor de kust van Japan.

Mini-recensie | Aan de ene kant keek ik naar deze film uit. Maar toen mijn vriend voorstelde de film te gaan kijken had ik er opeens niet zoveel zin in. Hmm… De film zelf wist mij uiteindelijk ook niet genoeg te boeien om memorabel te zijn. Het is een prima film om eventjes een keer tussendoor te bekijken. Verwacht er echter niet teveel van. De vijand was vrij standaard en gekarakteriseerd. Alicia Vikander is echter een prima keuze voor de rol van Lara Croft.

Sterren

A Wrinkle in Time

A Wrinkle in Time

A Wrinkle in TimeTitel: A Wrinkle in Time
Releasedatum: 4 april 2018 (NL)
Regisseur: Ava DuVernay
Cast: Storm Reid, Oprah Winfrey, Reese Witherspoon, Mindy Kaling, Levi Miller, Deric McCabe, Chris Pine, Gugu Mbatha-Raw, Zach GalifianakisMichael Peña
Tagline: Be a warrior
Genre: Avontuur | Familie | Fantasy | Sci-fi
Kijkwijzer: 6+ (Geweld, Angst)

SterrenSterrenHalve sterren

Als de wetenschapper Alex Murry plotseling verdwijnt, onderneemt zijn dochter Meg samen met broertje Charles Wallace en haar vriend Calvin O’Keefe een groots avontuur. Alex werkte aan een speciaal project voor de overheid, de tesseract, waarmee men gebruik kan maken van de vijfde dimensie. Een tesseract is een 4-dimensioneel object, een hyperkubus. Meg en haar kompanen gebruiken de tesseract om verschillende, kleurrijke planeten af te reizen, op zoek naar haar vader.

Mini-recensie | Een boekverfilming met een grote sterrencast, dat moet wel een succes worden toch? Toch moet ik helaas concluderen dat ik niet zoveel aan A Wrinkle in Time vond. De film ziet er bijzonder uit, dat zeker. Maar na het kijken van de film bleef ik met een onverzadigd gevoel achter. Sowieso voelde ik mij wat te oud voor de film, maar ik vraag mij af of het jongere publiek het verhaal daadwerkelijk zal begrijpen. Ik vond het helaas een saaie film en zie mijzelf de film ook niemand aanraden.

Sterren

Heb jij deze films gezien? Wat vond je ervan?

Deze post is al 938 keer gelezen