Categorieën: Films / Tags: , , , , , , ,

Mini-recensies | Deze films keek ik in augustus

In augustus keek ik máár vijf films, waardoor ik voor de Movie Challenge blijf steken op 67 films. Op zich niet gek gezien het in augustus prachtig weer was en ik ook veel heb gedaan. De laatste week van augustus zat ik ook op Gran Canaria dus films kijken kwam er ook in die week niet echt van, al heb ik wel een film kunnen kijken in het vliegtuig!

Ander nieuws: in de maand augustus heb ik geen trailers gekeken van films die ik wilde gaan kijken (met uitzondering van American Ultra). Ik ben dus (bijna) alle films zonder vooroordeel ingegaan en ook zonder spoilers. Ik vind dat trailers om een goed beeld te geven van de film teveel weggeven waardoor verrassende wendingen minder verrassend worden. Het kan dus voorkomen dat ik het hieronder heb over hoe verrassend de film was voor mij, maar dat de film voor degenen die de trailers bekijken minder verrassend uit de hoek kan komen. Maar ik heb lang genoeg gekletst. Deze films keek ik in augustus:

Barely Lethal

Releasedatum: 30 april 2015 (VS)

Barely Lethal draait om een zestienjarige internationale huurmoordenaar die hunkert naar een normale jeugd. Daarom zet ze haar eigen dood in scène en meldt zich daarna onder een andere naam aan bij de middelbare school. Wanneer haar voormalig werkgever ineens aanklopt, krijgt de tiener wel heel veel te verduren.

Barely Lethal omschrijf ik als een chickflick met ballen. De hoofdrolspeelster herkende ik direct uit Pitch Perfect 2, maar waar ik haar daar irritant vond had ik daar in deze film geen last van. De film is voor mijn gevoel niet echt een bioscoopfilm dus ik kan begrijpen waarom hij in Nederland nog niet is uitgekomen, echter is de film wel erg leuk en komt hij soms verrassend uit de hoek. We zien veel bekende gezichten en de film deed mij ook denken aan Mean Girls en Clueless en heeft vele componenten uit mijn favo chickflicks/meidenfilms, maar dan dus met een hele grote dosis actie. Deze combinatie maakt de film verfrissend en nostalgisch tegelijk. Een uitgebreidere recensie volgt.

Hot Pursuit

Releasedatum: 10 september 2015 (NL)

Actiekomedie waarin Reese Witherspoon als politieagente, getuige Sofia Vergara moet beschermen. Cooper, een keurige politieagente die altijd volgens het boekje handelt, krijgt de opdracht om Daniella te beschermen. Deze sexy weduwe van een maffiabaas is namelijk een belangrijke getuige in een rechtszaak. De twee maken een reis door Texas en worden achtervolgd door corrupte politiemensen en huurmoordenaars.

Ik had hoge verwachtingen van deze film, maar Hot Pursuit is eigenlijk een film waar je met niet al te hoge verwachtingen in moet stappen om hem echt goed te vinden. Ik vond Reese Witherspoons accent enorm afleiden, ook al snap ik wel dat ze in een regio waar dat accent bij hoort woont. Maar ik vond het gewoon mateloos irritant. Ook vond ik het verhaal niet bijster interessant of origineel, al waren er wel een paar momenten dat de film verrassend uit de hoek kwam. Al met al is Hot Pursuit een vermakelijk film, maar ook een film die je niet perse in de bioscoop hoeft te zien en niet echt een film die je er een tweede keer voor zal zetten.

HartjeHartje½

Paper Towns

Releasedatum: 30 juli 2015 (NL)

Margo neemt Quentin mee op een nachtelijk avontuur, maar verdwijnt dan plotseling. Wat ze achterlaat, zijn een aantal cryptische aanwijzingen die Quentin moet ontcijferen. De zoektocht mondt voor Quentin en zijn gevatte vrienden uit in een bijzonder avontuur dat zowel hilarisch als ontroerend is. Om Margo terug te vinden, moet Quentin ontdekken wat de waarde is van echte vriendschap en ware liefde. Naar de gelijknamige bestseller van John Green (The Fault in Our Stars).

Ik ben begonnen in het boek, maar was nog bezig in het eerste kwart van het boek toen ik kaartjes won voor de film. Ik wilde de film erg graag zien dus heb ik de film uiteindelijk gezien voordat ik het boek uit had. Daarom kan ik dus ook geen vergelijking maken tussen boek en film. Toen de pauze begon na de eerste helft van de film twijfelde ik nog over het aantal hartjes dat Paper Towns van mij zou gaan krijgen. De recensies van collega bloggers die ik had gelezen waren veel enthousiaster en de film leefde nog niet op naar mijn verwachtingen. Dit veranderde echter in de tweede helft toen eindelijk de roadtrip begon waarvan ik dacht dat die al veel eerder zou beginnen. Ik ben geen groot fan van Cara Delevingne, maar Austin Abrams in de rol van Ben maakte veel goed. Die jongen heeft mij zo hard laten lachen. Ik raad Paper Towns dus zeker wel aan. Lees de uitgebreide recensie van Paper Towns.

HartjeHartjeHartjeHartje

Crazy, Stupid, Love

Releasedatum: 8 september 2011 (NL)

Cal Weaver, een keurig degelijke veertiger, heeft alles – een goede baan, fijn huis, leuke kids en is getrouwd met zijn jeugdliefde. Maar als hij erachter komt dat zijn vrouw Emily is vreemdgegaan en wil scheiden, stort zijn ‘perfecte’ leventje als een kaartenhuis in elkaar. Zijn vrije avonden besteedt Cal mokkend en alleen aan de bar, totdat player Jacob Palmer hem onder zijn hoede neemt. Om hem te helpen over zijn liefdesverdriet heen te komen, introduceert Jacob Cal in de wereld van vrijgezelle vrouwen, stoere drankjes, en meet hem een nieuwe kledingstijl aan die niet bij de degelijke warenhuizen te vinden is. Ondertussen worstelen zijn kids met hun eigen liefdesperikelen en komt Cal erachter dat je je looks wel een make over kan geven maar je hart niet.

Crazy, Stupid, Love staat al jaren op mijn te-zien-lijstje, maar op de één of andere manier trok de poster mij nooit genoeg om de film daadwerkelijk te gaan kijken. Ook al had ik positieve verhalen gehoord over de film. Toen ik in het vliegtuig van Gran Canaria naar Nederland zat kregen we de optie om een film te kijken. Er werden vele films aangeboden, maar voor een fervent filmkijker als ik werd de keuze al wat kleiner doordat ik bijna alle films al had gezien, behalve Crazy, Stupid, Love. En laat me zeggen dat ik zou willen dat ik deze film al veel eerder had gezien. Deze film is namelijk hartstikke leuk! Een goed verhaal gecombineerd met humor, de grappige Emma Stone en de sexy Ryan Gosling. Ik denk dat het vooral een film is die goed in de smaak zal vallen bij dames, al zullen er vast ook een aantal heren zijn die deze film kunnen waarderen.

HartjeHartjeHartjeHartje½

American Ultra

Releasedatum: 27 augustus 2015 (NL)

Stoners Phoebe en Mike leiden een rustig bestaan. Op een dag wordt Mike op zijn werk bij het tankstation overvallen door de politie en komt hij erachter dat hij doelwit is van een regeringsmissie. Het lukt de politie echter niet om hem te pakken, want door onverklaarbare krachten weet hij telkens aan hen te ontsnappen. Deze spannende en hilarische vlucht lijkt verhelderend: Mike herinnert zich weer wie hij echt was…

American Ultra keek ik op de laatste dag van augustus. De trailer had mij nieuwsgierig gemaakt en hoe vaker ik de trailer keek, des te grappiger leek mij de film. Uiteindelijk is deze film inderdaad een actiekomedie al had ik de hoeveelheid humor nog veel groter geschat dankzij de trailer. De film is op momenten echt hilarisch, maar American Ultra is niet geschikt voor elke komedie liefhebber. American Ultra is namelijk ook best wel gewelddadig en gruwelijk. Er waren een paar scènes waar ik niet zo van hou en even weg keek (ik weet dat het nep is, maar het ziet er gewoon vies uit), maar over het algemeen was het prima te versmaden. Ik had mijn vriend meegesleurd naar deze film zonder dat hij wist waar het over ging en hij was blij verrast en vond de film erg leuk. Misschien dat hij hem zelfs nog wel leuker vond dan ik haha. American Ultra is een hilarische, behoorlijk gewelddadige film met een aantal grote namen en zeker een bezoekje aan de bios waard. Lees ook de uitgebreide recensie van American Ultra.

p.s. ik geef ook twee kaartjes weg voor deze film, je kunt nog tot en met 10 september meedoen!

HartjeHartjeHartjeHartje

Welke van deze films staat op jouw te-zien-lijst?