Boekrecensie | De Laatste Brief – Rebecca Yarros

Boekrecensie | De Laatste Brief – Rebecca YarrosDe Laatste Brief door Rebecca Yarros
Verschenen: 28 september 2019 bij Zomer & Keuning
Format: Paperback, aantal pagina's: 468
Genre: Contemporary, Roman

De vierentwintig jarige Ella werd op haar negentiende moeder van een tweeling. Nu, vijf jaar later, runt ze een bed & breakfast. Haar broer Ryan is gesneuveld tijdens een uitzending en hij vraagt in zijn laatste brief aan zijn legervriend Beckett of hij naar zijn zus wil gaan, die in haar eentje een tweeling opvoedt. Ryan zelf kan dat namelijk niet meer. Beckett doet het wel. Hij neemt zijn intrek in de bed and breakfast van Ella en probeert haar te helpen. Zij moet daar echter niets van hebben. Ze kan het toch wel alleen? Toch begint ze langzaam maar zeker gevoelens te ontwikkelen voor Beckett. Maar ze hebben allebei veel om mee te dealen – bijna té veel.

Rebecca Yarros

Rebecca Yarros kun je kennen van de Flight & Glory-serie waarmee ze de harten van iedereen heeft veroverd. Maar je kunt haar inmiddels ook kennen van de The Renegades-serie. Na alle series heeft ze ook een standalone geschreven, genaamd De Laatste Brief. En gezien de schrijfstijl en de kracht die Rebecca Yarros in haar woorden weet te stoppen, wilde ik natuurlijk ook dit boek van haar hand lezen.

De Laatste Brief

De Laatste Brief gaat over Ella en Beckett. Ella is een alleenstaande moeder met haar eigen Bed & Breakfast in haar thuisstad en heeft te kampen met een erg zieke dochter. Haar broer Ryan zit in het leger voor speciale, en zeer geheime, operaties. Dankzij hem komt ze in contact met Chaos. Gezien de operaties zo geheim zijn, mag hij zijn echte naam niet opgeven. Ze schrijven elkaar, totdat het noodlot toeslaat en Ryan komt te overlijden. Maanden later besluit Beckett bij Ella op bezoek te gaan. Maar vertelt hij haar wie hij echt is?

De Laatste Brief - Rebecca Yarros

Vol emoties

De Laatste Brief is een prachtig en hartverscheurend boek dat mij enorm goed vast wist te houden. Elk hoofdstuk begint met één van de brieven van Ella of Chaos. Zodoende leer je meer over de beide personages, alsook wat ze al over elkaar weten voordat ze elkaar ontmoeten. De brieven worden je echter niet op volgorde voorgeschoteld. De perfectionist in mij kon daar soms niet altijd even goed tegen, haha. Echter, had elke brief een doel bij het hoofdstuk. Het verhaal zit enorm goed in elkaar; wat in het ene hoofdstuk besproken is, lees je in een andere brief weer terug, en andersom. Het verhaal is enorm goed uitgedacht.

Levendig geschreven

De personages in De Laatste Brief zijn zo levendig beschreven dat je niet anders kan dan met ze meeleven. Dit is sowieso een kracht van Rebecca Yarros, want bij Onverminderd liet ze mij al tranen met tuiten janken op pagina negen. NEGEN! Bij de meeste boeken begin ik er dan net een klein beetje in te komen. Zelfs Ryan, de broer die vrijwel in het begin overlijdt waardoor het verhaal start, wist een personage te worden waar ik van hield.

En hoewel ik echt een kattenmens ben heeft Havoc, de hond, mijn hart gestolen. Wat een superlieve en goed afgerichte hond. Vooral haar – het is een vrouwtje – interacties met Ella’s kinderen vond ik prachtig om over te lezen. De twee kinderen – een tweeling – samen vind ik trouwens ook prachtig. Sowieso heb ik iets met tweelingen, maar de band die ze hebben is onbeschrijfelijk mooi.

De Laatste Brief - Rebecca Yarros

Gebroken

Het einde heeft mij gebroken achtergelaten. Het was een twist die ik niet aan had zien komen, en die er, voor mijn gevoel ook niet perse in had gehoeven. Het had puur als doel om je hart nog even extra ervan langs te geven. Dit einde heeft ervoor gezorgd dat het boek uiteindelijk niet de vijf sterren heeft gekregen die ik van plan was te geven tijdens het lezen.

De Laatste Brief is prachtig boek, dat je, ondanks de ruim 400 pagina’s, binnen een mum van tijd uit hebt. Je sluit de personages al snel in je hart en leeft van begin tot eind mee. Ik houd van alle personages, behalve misschien van de ex van Ella, haha. De personages zijn zo mooi en echt beschreven, en die kinderen, daar ga je gewoon van houden. Het is een prachtig en meeslepend verhaal over liefde, ziekte, oorlog, geheimen en vertrouwen. Alleen dat stukje richting het einde… Dat had echt niet gehoeven. Echt. Gewoon. Niet. Je hebt mijn hart gebroken Rebecca Yarros.

Heb jij Rebecca Yarros al ontdekt?

Ik heb een gratis recensie-exemplaar ontvangen van Zomer & Keuning in ruil voor een eerlijke recensie. Dit is niet van invloed op mijn mening over het boek of de inhoud van mijn recensie.

De Laatste Brief - Rebecca YarrosKoop op bol.com