Boekrecensie | Liever met Lef – Dagmar Valerie

Boekrecensie | Liever met Lef – Dagmar ValerieLiever met lef door Dagmar Valerie
Verschenen: 27 september 2016 bij Uitgeverij Kok
aantal pagina's: 128
Genre: Lifestyle

Het leven voor de volle 100% beleven, hoe doe je dat? Niet alleen door je hart te volgen, maar ook door kwetsbaar te zijn, positief te denken en door te zetten. In 'Liever met lef' geeft Dagmar Valerie haar beste lifestyletips, verteld vanuit haar eigen levensverhaal. Met leuke lijstjes en fijne tips om niet alleen te dromen, maar vooral te doen.

Dagmar

Ik weet nog het moment dat ik Dagmar leerde kennen. Het was per mail, op 30 oktober 2014, en ze nodigde mij uit voor releaseparty van Laat me jou zijn. Ik blogde pas een maand of twee, maar Dagmar had Reviews & Roses al ontdekt. Sindsdien hebben we nog veel vaker mailcontact gehad, en wat opvalt is dat ik altijd vrolijk word van haar mailtjes. Ze is namelijk altijd lief en positief, en weet je dag helemaal goed te maken. Gelukkig heb ik haar ook een paar keer “live” ontmoet en ook dan straalt ze positiviteit en enthousiasme uit. Verwonderlijk is het dan ook niet dat ze komt met Liever met Lef.

Liever met lef

In Liever met Lef leert Dagmar hoe je jouw dromen waar kunt maken. Ze zegt niet letterlijk wat je moet doen, maar ze geeft wel handvatten en inspireert je tot het volgen en realiseren van jouw dromen. Dokter Dagmar to the rescue! “Je dromen achterna gaan vraagt om het tonen van lef.” Dagmar was al een inspirerend voorbeeld voor mij sinds ik haar leerde kennen, maar dankzij Liever met Lef is ze nu ook eindelijk mijn personal coach.

Quote uit Liever met lef

Geniet van het leven

Dagmar doet je vele dingen beseffen en ik heb veel aan haar tips over opladen en onthaasten. Maar ze doet mij ook inzien dat ik weer meer moet genieten van de kleine dingen. Door alle hectiek van alledag wil ik dat namelijk nog wel eens vergeten. Mijn bucketlist staat ook al jaren op een laag pitje, maar dankzij Dagmar heb ik de stoflaag eraf geblazen en ben ik de lijst gaan aanvullen. Dagmar drukt je in Liever met Lef weer even op de feiten. Het is tijd om te stoppen met dromen en te beginnen met doen. Geniet volop van het leven.

By Dagmar Valerie

Op haar blog By Dagmar Valerie vind je veel inspirerende artikelen. Als je die al fijn vond om te lezen, dan is Liever met Lef zeker een aanrader voor jou. Het voelt een beetje als een verlengde van haar blog. Eén lange, inspirerende peptalk. Af en toe valt ze in herhaling, maar juist door het te herhalen blijft het beter hangen. Ze put ook uit eigen ervaringen (ze heeft bijvoorbeeld fybromyalgie en CVS), en het is extra bijzonder om te lezen hoe ze vanuit haar ervaringen is opgeklommen tot wie ze nu is.

IMG_4993 - Liever met Lef - Dagmar Valerie

Quotes en vormgeving

Door het boek heen vind je mooie quotes die prachtig zijn vormgegeven. Ik heb zin om deze prachtig vormgegeven quotes op te hangen aan de muur en er elke dag naar te kijken om opnieuw geïnspireerd te worden. Eigenlijk is de gehele vormgeving van het boek prachtig en vind ik het heel goed bij mijn indruk van Dagmar passen. Het plaatje boven deze foto (met de quote van Walt Disney) is een voorbeeld van de prachtig vormgegeven quotes uit het boek, alsook de quote die te zien is op de foto hierboven.

Als je haar blogposts op By Dagmar Valerie al fijn vond dan zal Liever met Lef je zeker ook goed bevallen. Nog niet bekend met haar blogposts? Leer Dagmar dan kennen via Liever met Lef waarin ze zich ontpopt tot jouw personal coach in het leren volgen en realiseren van jouw dromen. Leer positiever in het leven te staan en volop te genieten van het leven. Ze vertelt je niet wat je moet doen, maar geeft je wel handvatten. Dagmar is een enthousiaste, positieve, inspirerende vrouw en ik vond het een voorrecht haar boek voor verschijning te hebben mogen lezen. Ik hoop dat jullie er net zoveel uit kunnen halen als dat ik heb gedaan en ik zal het boek zeker nog een aantal keren oppakken om nogmaals door te lezen.

Deze post is al 2037 keer gelezen