Recensie: Teen Wolf – Seizoen 4

Bijpersonages: Dylan O’Brien, Tyler Hoechlin, Holland Roden, Shelley Hennig, Arden Cho, Jill Wagner, Meagan Tandy, Ian Bohen, JR Bourne, Dylan Sprayberry, Khylin Rhambo, Ryan Kelley
Speelduur per aflevering: 41 minuten
Tagline: Can’t go back.
Kijkwijzer: 16+ (Geweld, Angst)

HartjeHartjeHartjeHartje

Teen Wolf is een Amerikaanse drama-/fantasieserie van de zender MTV. De serie ging in première op 5 juni 2011.

Teen Wolf gaat over de jonge Scott McCall. Als hij wordt gebeten door een weerwolf, verandert hij er zelf in een. Nu mag je in de puberteit wat extra haargroei verwachten, maar bij Scott loopt het de spuigaten uit. En alsof volwassen worden nog niet erg genoeg is, wordt hij nu ineens op de hielen gezeten door weerwolfjagers. Het drama wordt helemaal compleet als een van de weerwolfjagers de vader van zijn nieuwe vriendinnetje blijkt te zijn, want romantiek mag natuurlijk niet ontbreken.

Recensie

Teen Wolf werd elk seizoen beter en beter, met seizoen 3B als het allerbeste seizoen(sdeel) van de hele serie. Iets dat moeilijk te overtreffen zou zijn, maar ik ging er blindelings vanuit dat de stijgende lijn wel door zou zetten en dat seizoen 4 nog beter zou worden dan alle voorgaande seizoenen. En toen kwam aflevering één… Ik moet zeggen dat ik redelijk teleurgesteld was. De eerste aflevering voelde niet als Teen Wolf en daardoor kan ik je nu in elk geval één ding zeggen: Teen Wolf is op zijn sterkst wanneer het in Beacon Hills afspeelt. Ze maken in de eerste aflevering een uitstapje naar Mexico en Mexico past gewoon niet bij de Teen Wolf sfeer. Is de rest van het seizoen dan ook slecht en hou ik niet meer van Teen Wolf? Natuurlijk niet, ik ben gek op Teen Wolf! Ook seizoen 4 bevat een aantal top afleveringen, alleen dit seizoen heb ik als fan gewoon iets meer te klagen dan normaal gesproken.

De antagonist(en) van Teen Wolf seizoen 4

Hoewel in vorige seizoenen vrij snel duidelijk was wie nou de grote slechterik van het seizoen was – de Kanima, de Darach, de Nogitsune, zo noem ik een aantal – was het dit seizoen voor mijn gevoel wat zoekende. We zijn gewend dat er echt één grote verhaallijn is, ondersteund met één of meer kleinere. In seizoen 4 hebben we een deadpool (een soort wensenlijst met wie je allemaal dood wil hebben) die afgewerkt wordt door huurmoordenaars die weer betaald worden door The Benefactor, we hebben natuurlijk Kate die groots aangekondigd leek te worden aan het einde van het vorige seizoen en we hebben de persoon of personen die de deadpool in hebben gemaakt/in werking hebben gezet. En daarnaast liepen nog wat verhaallijnen, maar dus niet één hele grote zoals in bijvoorbeeld seizoen 2 de Kanima. De huurmoordenaars bestonden voornamelijk uit ‘gewone’ mensen, maar ook The Mute was een huurmoordenaar. The Mute speelde uiteindelijk amper een rol en ik vraag mij af waarom ze zo’n personage ontworpen hebben om er vervolgens niks echt speciaals mee te doen.

Meer?

Deze recensie heb ik geschreven voor MijnSerie.nl. Je leest de gehele recensie hier.

Wat vonden jullie van dit seizoen?